روايات

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني البارت الخامس

رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الحلقة الخامسة

ليث بغضب .. انت بتعمل ايه… دي كانت عايزة تازي ليل
ماثيو وهو يشير علي الروح .. دي هي ليل… التانية ريم بس استحوذت علي جسم ليل
ليث بعدم فهم وهو ينظر لي ريم التي وجدها تضحك بخبث .. ده مكنش المفرود يحصل بس عادي لان مفيش حد فيكم هيعرف يازني لانكم لو فكرتم تعملوا حاجة ف انا مش هتضرر قد ما جسم ليل هو الي هيتضرر… لسه في مفاجأة وهي ان كمان شوية ليل هتختفي هههههه وانا هفضل مع راين وماحدش هيقدر يمنع ده ههههه
امسك ليث راين بقوة وعيونه حمراء مثل الجمر من شدة الغضب .. انت اللي خطط لده كله انت السبب
ماثيو وهو يقاطعه .. مش هو اللي ورا ده… السبب وراء ده كله كان ازبار
دفع ليث ماثيو بعيدا .. انت بتدافع عنه علشان هو اخوك

 

ماثيو ببرود .. انا كنت شايف كل حاجة… واللي عمل كده كان ازبار… غالبا ازبار كمان مسيطر علي راين لانه مش بيتحرك او بتكلم
سحب ماثيو سيف من ليث و جر..ح راين الذي بدأ يفيق
راين ..ازبار كان هنا
نظر راين لي روح ليل فعلم ما حدث عندما كان ازبار يسيطر عليه ولان هذا ما كنت تخطط له ريم ايضا… ذهب راين نحيت ريم
ريم ببسمة وهو تعانق راين بفرح .. ايه رايك انا رجت تاني علشانك خلاص انا وانا هنكون مع بعض ومفيش حد هيقدر يفرقنا عن بعض ابدا انت اكيد فرحان زي صح… انا فرحانة ان انا رجعت اللمسك تاني….
نظرت الي ليل التي كانت علي الارض و ابتسمت بخبث … وانا قضية علي العاقبة الكانت بتبعدنا
صفعها راين بقوة وهو كانت في حالة من الصدمة لم تتوقع ان يفعل راين هذا ابدا
راين بغضب .. انا لو كان في شوية حب في قلبي ليكي فبعد ما شفتك تاني وشفت انانيك الحب ده اختفي… انت اكتر شخص انا بكره في حياتي انا ندمان اني حبيت واحده زيك… بسببك انا شوفت ان كل البشر مجرد منافقين ب تتجه للخداع وبعد ما حد يثق فيكم تغدروا بي… كانت شايفكم مجرد كائنات بشعة وده كل كان بسببك… لحد ما جه حد و فهمني ان مش كل الناس زي بعض …. نظر الي ليل وتحدث بعفوية…. وان في ناس كتير اوي طيبين واللي انت مش منهم
ريم وهي تصرخ بجنون وتشير علي ليل .. كل ده بسببها هي الي خليتك تنساني…ابتسمت ب اختلال .. ليل بتاعتك هتختفي للابد وزي ما نسيتي هتنسها وبعد كده هترجع ليا تاني… مفيش حد فيكم هيعرف يعمل حاجة لان انا في جسم البنت الي انتم بتحبوها…. كان نفسي اتفرج عليكم وانتم بتشوفها وهي بتختفي بس للاسف انا لازم امشي دلوقت
كانت ريم ستغاد ولكنها وجدت ليث امامها كانت ستتحدث ولكنها بدات تغمض عينها لا اراديا وسقتط و امسكها ليث قبل ان تسقط .. كان ليث قد ضربها بي غمض السيف اسفل راسها ف فقدت الوعي
ليث .. احنا هنعمل ايه دلوقتي
راين .. ممكن ليل تعمل زي ما عملت ريم و ترجع لجسمها تاني
ليث .. انا مش عارف بس مافيش حل تاني

 

ذهب ليث الي ليل .. انا اسف على الي انا كنت هعمله… بس انا مكنتش عارف انا ريم استولت على جسمك
ليل وهي تبتسم بدون مشاعر .. انا كده كده كنت مستنياك تعمل كده وبعدين انا هاختفي مفيش فرق كبير
ليث .. لا لسه في حل انت تقدري ترجعي لي جسمك تاني وتقدري تخارجي ريم منه بس انت الي تعرفي تعملي كده مش حد تاني
ليل بعيون فارغة من اي مشاعر .. انا خلاص مش فارق معيا ارجع ولا لاء… انا لما جيت هنا اول مرة كنتم كلكم مرحبين بيا و في المقابل اتازيتم كلكم ونش انتم بس اللي اتضررتم بسببي ماما كمان اللي حصلها ده كان بسبب… انا عايزة اختفي وجودي بيعمل مشاكل لي كل اللي حواليا … انا لما اختفي انتم هتبقي احسن
وجدت ليل قطارات تتساقط امامها نظرت إلى ليث الذي وجدته يبكي قد تكون هذه اول مرة يبكي بها ليث في حياته كلها
ليث بعيون دمعه وبحزن عميق جدا .. انا اسف ده كله بسببي لاني مقدرتش احميك.. عاقبيني باي حاجة وانا هقبل .. بس متقوليش انك عايزة تختفي كده ببساطه وكانه حاجة سهلة… انت مفكرتيش ايه الي هيحصل فيا من غيرك… انا كنت عايش كل يوم في العالم ده علي امل اني اشوفك تاني وكنت كل شوية بفتكر ضحكتك ليا و انت صغيرة ودي لوحدها كانت زي الدواء بالنسبة ليا….ولما شوفتك تاني حسيت ان انا املك الدنيا وما فيها ومع ذلك لما انت فتحتي البوابة ورجعتي للعالم بتاعك انا كنت فرحان لكي علشان عارف ان دي الحاجة الي انت عايزها بس كنت حاسس بوجع في قلبي ولما مشيتي وحسيت ان انا ممكن ما شوفكيش تاني الفكرة لحده كانت بتدمرني كنت ببقي حاسس بي خناقة ووجع جامد اوي وكنت عايزك ترجعي بي اي طريق و مش انا لوحدي كلنا كنا حسين بي كده… تجي انت بكل بساطة تقول انك لما تختفي احنا هنبقي كويسين… ارجوكي يا ليل متقوليش انك لما تختفي انا هبقي احسن… انت السبب الوحيد الي مخليني عايش لحد دلوقتي من غيرك مفيش اي حاجة تخليني اكمل حياتي

 

نظرت ليل بصدمة لي ليث لانه كان يخبرها انه يحبها ولكن هي كانت تعتقد انه يفعل ذلك لي يضيقها كنوع من المزاح لانهم اخوان فكيف يحبها ولكن تأكدت انه لم يكن يمزح شعر بالاحراج بسبب ما قالته لانه لم تكن تعمل انه يهتم بهذا القدر … كانت تريد ليل ان تعانق ليث ولكنها الان مرجد شبح لذلك عبرت من خلاله
ليل بحزن شديد … انا اسفة جدا انا مكنش قصدي… انا اسفة
نظر ليث لي ليل بصدمة لانها كانت تصبح اكثر شفافية وكنها تختفي تحدث ليث بخوف … يلا بسرعة علشان مفيش وقت
جلب ليث جسد ليل التي كانت ريم مستولية عليه
و وضعه علي الارض امام روح ليل.. اخذت ليل نفسا عميقا ثم بدات تدخل الي الجسد ولكن حدث شئ غريب خرجت ليل من الجسد وكان جسد ليل قد رفض روحها ظلت تحاول اكثر من مرة ولكن لم يكن هناك اي تغيير
ليل وهي تبتسم ابتسامة مزيفية … انا حولت بس من الواضح ان كل الطرق تؤدي إلى روما ههههه… انا اسفة يا جماعة بس انا مفيش في ايدي حاجة… انا اسفة جدا علي الكلام اللي قولته…. شكرا جدا علي وقوفكم جبني الفترة اللي فاتت
قالت ليل ذلك وهي تصبح شفافة اكثر فأكثر…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عالم الوحوش الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى