رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الجزء الأول
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني البارت الأول
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الحلقة الأولي
ليل بفرحة وعيونها مليئة بالدموع .. انا اسفة كل الي حصلكم كان بسببي . انا فرحانة جدا ان انتم كويسين . انا… انا…
لم تكمل كلامها لانها بدأت تبكي لكنها لم تكون حزينة بالكانت هذه دموع الفرحة
ماكس ببسمة .. اهدي . مش احنا بس الي كويسين . في حد عايز يشوفك
ابتعد ماكس وما ان رايت ليل من كان خلف ماكس جرت ليل نحوه وهي تبكي اكثر و عانقته وهي تبكي
ليث ببسمة .. طب انت بتعيطي ليه دلوقتي انا كويس مفيش حاجة ابدا تستاهل انك تعيطي عشناها
ليل ببكاء .. انا اسفة جدا . انا اسفة
ليث بحزن .. انا الي اسف ان انا كنت شايفك وانت بتتوجعي وقتها و معملتش حاجة لا و كمان كنت هق..تلك . انا اسف . ممكن تسمحين
فلاش باك
بعد أن عاد الخاتم الي الوميض مره اخرى . فتحت بوابة وسحبت ليل بدخلها و كانت ليل موجدة في عالم الوحوش مرة أخرى تحديدا كانت في القصر الخاص بي ملك الوحوش و لكن لم يكن كما كان لانه كان مدمر تمام .
كانت ليل لا تعمل ما الذي حدث او كيف عادت مجددا ولكن فتحت بوابة بجانب ليل . نظرت ليل الي البوابة لي تجد ماكس يخرج منها
ماكس بشوق كبير .. بعد ما حسيت ب ان في بوابة اتفتحت بين عالمين جيت وكنت حاسس انها هتكون انت . انت عملة ايه يا ليل
لن تستطيع ليل ان تقول اي كلمة من الصدمة التي كانت بها . ابتسم ماكس لي ليل و فتح بوابة و مد يده لها ف امسكتها ليل ودخلوا الي البوابة .
عندما رايت ليل الجميع بيخير وكانهم لم يصابوا قط
شعرت ليل بسعادة كبيرة لانهم بخير ولم تستطيع فعل شي الي البكاء .
باك
ليل وهي تمسح دموعها .. بس ايه الي حصل . انتم ازاي بقيتم كويس كده
ماكس .. انا هقولك . بعد ما انت ما مشيتي انحا كنا خلصنا علي ملك الوحوش و كنا مشين بي في حد تقريبا ضميره صحي وهو بيطلع في الروح .. كان يشير الي ليث بذلك ثم اكمل .. وبعدين قالنا عن مكان في ماية الشفاء و ماثيو جبها لنا ف بقينا زي ما انت ما شيفة
ليل وهي تنظر لي ليث .. بس انا شوفتك مش انت كنت…
ليث وهو ينظر لها .. الوحوش مش زي البشر مش
حتي لو في جروح خطير وهنم..وت ف احنا ممكن نقعد فترة طويلة قبل ما نم..وت مع ان الجروح دي ممكن تكون قات..لة للبشر
ليل وهي تتذكر ان الخاتم عا الوميض مره اخرى .. مش انت قولتم ان الملك مات و المفروض لما الملك يموت الخاتم يقفد قوته
فهم ماكس ماذا كانت تريد ليل ان تقول .
ماكس وعينها تتسع بصدمة .. وريني الخاتم
ارت ليل له الخاتم الذي كان قد عاد لي اللمعان مرة اخري
تحدث ماكس .. بس مستحيل انه يكون لسه عايش . ازاي هو ليه عايش انا اتاكد ان مات
ليث وهو يعانق ليل و يطمئنها .. حتي لو لسه عايش مش هيعرف يجي جنبك او يزكي طوال ما انا معاكي
ماكس بغيرة وهو يبعد ليل عن ليث .. طب ابعد كده شوية
ليث بغضب وهو يسحب ليل ناحيته .. ابعد انت عنها ليل ملكي انا وبس
ماكس وهو يجز علي اسنانة بغضب .. انت بتقول ايه . ليل مش ملك حد و بعدني هي شخص مش . شئ علشان تقول هي ملكي
نظر ليل الي ليو لكي يسعدها في هذا الموقع لانه لا تعرف كيف تتصرف . غمز لها ليو وفم نظرتها
ليو .. ايه رايكم نلعب لعبة و الرابح ليل هتبقي من نصيبه
كانت ليل تضحك في نفسها علي كلام ليو لانه متاكده ان لا احد سيوافق علي هذه الطفوله
ماكس .. انا موافق
ليث .. انا كمان موافق
ليو .. علي فكرة انا كمان هلعب
راين .. مفيش مشكلة لما نفرح شوية . انا كمان موافق
كانت ليل تشعر بالياس منهم جميعا . كان يقترحون اللعبة التي سيلعبونها وتكون ليل فيها هي جائزة الفائز
ليل بصوت عالي و بغضب .. بااااااس . انتم بتتكلمو بجد .
ماكس ببسمة عريضه .. ليل معها حق مينفعش نعامل حد كانه شئ . علشان كده انا هفضل مع ليل علي طول علشان محدش يضايقها فيكم
ليث بغضب .. لا . انا الي هفضل معها
ماكس .. انا الي قولت كده الاول
عادوا الي الشجار مرة اخري تركتهم ليل وذهبت الي الغرفة التي كانت تنام بها لتحصل علي بعض الهدوء .
فتحت باب الغرفة ودخلت و ذهبت ناحيت السرير ولكنها لحظت شخص تحت الغطاء رفعت الغطاء.
لتجد جاك نائم وهو لا يرتدي تيشرت وعضلات صدره كانت بارزة .
وضعت ليل الغطاء عليه مجدد وكانت تتحرك لي تذهب ولكنها وجدت نفسها تسحب ناحيت السرير و جاك يعانقها و يمسكها بقوة حولت ليل ان تنهض ولكن بدون ان يستيقظ لانها لا تعلم ما الذي ستقوله لو استيقظ ولكن عندما كنت تتحرك كان يمسكها بقوة اكبر . نظرت ليل الي صدره الملئ بالعضلات ف احمر وجهها وشعرت ان وجهها يغلي
جاك ببسمة خبيث .. انت بتبصي علي اية
صرخت ليل و صفعة علي وجهه بتلقائية ثم نهضت وجرت ناحيت الباب ولكن جاك كان حصرها بزراعة .
ليل وهي علي وشك البكاء .. انا اسفة مكنش قصدي
جاك .. انا أسف
ليل بصدمة .. نعم !
جاك .. انا اسف علي الكلام الي انا قولته لكي لما رجعتي انا مكنتش لازم اقول الكلام ده . بس بجد انا كنت خايف عليكي من ليث
ليل وهي ستنفجر من كثرة الحرج .. مفيش مشكلة انا مزعلتش بس . البس التيشيرت الاول
عنقها جاك بفرحة وثم تركها وذهب لي يرتدي التيشيرت
خرجت ليل بسرعة من الغرفة و وجهها مثل الطماطم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عالم الوحوش الجزء الثاني)