روايات

رواية عاصفه الحب الفصل العاشر 10 بقلم حنين محمد

رواية عاصفه الحب الفصل العاشر 10 بقلم حنين محمد

رواية عاصفه الحب الجزء العاشر

رواية عاصفه الحب البارت العاشر

عاصفه الحب
عاصفه الحب

رواية عاصفه الحب الحلقة العاشرة

مراد بعصبية شديدة بيدخل القصر فين دارين يا جنات
جنات: في اوضتها يا بيه
مراد بيفتح باب الاوضه بعصبية و بيقفل الباب وراه بالترباس
دارين بخوف : في ايه يا مراد
مراد بعصبية مفرطه :ايه اللي وقفك انهارده مع تامر يا دارين
دارين بتوتر و بتفكر في أيدها:أمتي يا مراد محصلش الكلام ده
مراد بصوت ححيمي: انا شوفتك بعيني يا دارين و بتكدبي كمان اصل مش فاهم و عايز افهم
دارين بدموع: والله يا مراد مش ذنبي اهدي وانا هفهمك
مراد بيمسح بايده الاتنين علي وشه : انا كل ده ماسك اعصابي و مش راضي اعمل حاجه ازعلك يا دارين ممكن افهم ايه اللي وقفك مع واحد صاي’ع زي ده وأنتِ عارفه اني اتختقت الصبح معاه بسببك
دارين بعياط شديد و شحتفه: والله يا مراد هو مسك ايدي من غير ما أعرف أن هو بس انا والله زعقت ليه
مراد بقلت صبر: مش كل ما أكلمك تعيطي ليه متصلتيش بيا وانا قايل ليكي ميت مره كلميني
دارين بعياط: اتصلت وانت مش بترد و غير كدا انا حره في حياتي يا مراد انت ليه بتتكلم معايا كدا و بتحقق معايا زي ما يكون عامله حاجه غلط
مراد بعصبية شديدة بيمسك ايديها جامد و بيحطها وراه ظهرها انتِ ملكي يا دارين ملك لمراد المنشاوي و اي حد هيقربلك هدب’حه أنتِ فاهمه
دارين بعياط شديد و بتضرب برجالها الاتنين في الأرض : سيب أيدي و غير كدا عرفت منين أن انا وقفت معه
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️
صفيه: مش ده يا بت يا مروه صوت مراد
مروه :بقلق اه شكله بيزعق
و بيطلعوا علي فوق علطول
مروه: أبيه هو فيه حاجه و لا ايه
مراد بيطلع صوره من التليفون اتفضلي شوفي اول ما شافت الصور اغم عليها
مراد بخوف عليها دارين يا دارين
صفيه: افتح يا ولدي
مراد بيشيل دارين علي السرير علي طول و بيطلب الدكتوره و بيروح يفتح الباب
صفيه: خير يا ولدي
مروه بشهقه اول ما شافت دارين نايمه علي السرير
: ايه اللي حصل يا أبيه
مراد:مافيش
صفيه: كنت شاكه ان البنت ديه مش كويسه هتلقيها كانت مع واحد كدا ولا كدا لا وكمان
بقى مراد المنشاوي اللى بنات البلد كليتهم بيتمنوا بصة واحدة منه يتجوز واحد مهتحبوش انت اتجـ’نتت انت تتطلقها من بكره لا من بكره ايه من انهارده
مراد بنفاذ صبر: ايه الكلام ده ياما دارين عمرها ما تعمل حاجه غلط ديه مشاكل عئليه بيني انا و مراتي انا مش فاضي لكل الكلام اللي مممنوش لازمه ده انا حاليا رايح اشوف الدكتوره
مراد : اما انا مش فاضي لكل الكلام اللى ممنوش لازمه دا انا حالياً
صفيه بضيق: بتتفرجي علي ايه يا مروه
مروه: وانا مالي يا مرات عمي هو أنا اللي قولت ليه يزعق لك
صفيه : قطم رقبتك يا حربايه
مروه بخوف: بتروح تطمن علي دراين
بعد وقت قصير ⏱️ الدكتوره بتدخل
مراد:هي ماله يا دكتوره
مياده: حاضر يا مراد بيه و هقول لحضرتك
مراد بقلق:تمام
مياده بتكشف عليها
:هي باين انها التوتر من حاجه لان أعصابها سايبه خالص ف الحل أنها ترتاح و كتبت ليها مسكن للأعصاب
مراد: تمام شكراً وصليها يا مروه عند الباب
مروه: حاضر يا أبيه تعال يا دكتوره
مراد:ممكن تطلعوا بره
صفيه: اه والله مش مبين القاعدة اوي احنا يلا يا منار يا بنتي
منار بغيره شديدة من دارين أن مراد خايف عليها قد ايه
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️
مراد بزعل أنه زعق ل دارين بياخدها في حضنه
:مرر ايده على خدها بحب كبير واتكلم بهمس اسف اني كنت سبب في نزول دموعه من عينك اللي بيسحروني دول يا دارين و بيقب’لها من خدها بحب كبير بعد وقت قصير دارين كانت بتفوق مراد خرج علطول قبل ما تشوفه
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️
منار انتهزت أن دارين تعابنه بتمسك أيد مراد
:سي مراد عامل ايه
مراد بيشيل أيده
:خير يا منار يا بنت خالتي
منار بدلع: بقولك ايه يا سي مراد تعال نشتغل مع بعض زي الاول
مراد بعصبية: مش اكديه يا منار اتعدلي وأنتِ بتتكلمي مع واحد متجوز ولا نسيه و بيخرج و يسبها
(😂يا لهوي يا جماعة كسفه كبيره اوي )
منار:بقي كدا علشان بت زي ديه وحيات امي لاوريكي يا دارين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️
مروه بتروح تطمن علي دارين
: عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي
دارين بتعب: الحمد لله أنتِ عامله ايه مع حسام
مروه: من الصبح و هو مجاش و قلقانه عليه اوي
دارين: إن شاء الله خير
مروه: إيه اللي حصل يا دارين
دارين بدموع: مش قادره أتكلم يا مروه والله
مروه: أنتِ مش قادره تتكلمي بس قادره تسمعي اسمعي يا دارين مراد كان خايف عليكي اوي انا حاسه أنه بيحبك زي احساس اللي كنتي بتحسيه زمان قبل ما تحبي مصطفى
دارين بدموع: كلها كدب والله يا مروه مش واثقه في حد خالص حتي نفسي
مروه: متقوليش كدا يا حبيبتي
لا اله الا الله محمد رسول الله 🤍
مجدي:مالك يا ولدي
مراد: مش بقدر اسيطر علي نفسي يا جدي لما ابقي مع دارين و هي مش مديني فرصة خالص وغير ان زعلتها و تعبت بسببي
مجدي:عارف عرفت من مروه و عارف أنك زعلت عليها صح
مراد: اه و هترجع تخاف مني زي الأول
مجدي: لا متقلقش انا هطلع اشوفها و اكلمها شوايه
مراد: خلاص يا جدي مممنوش فايده
مجدي: متقولش اكديه و بيطلع و بيسيبه بيخبط علي دارين
مروه: ادخل
مجدي: يلا يا بت يا مروه أخرجي اقعد دقتين مع بنتي
مروه بفرحه: حاضر يا جدي و بتخرج
مجدي: عرفت أن الواد كبير البلديه مراد دوت عمل عليكي كبير
دارين بزعل: عادي يا جدي مش فارقه
مجدي:اطلبي اللي أنتِ عايزه وانا هعمله بس تسمحي مراد هو ميقصدش يا بنتي هو خايف عليكي
دارين بدموع: انا عايزه اتطلق من مراد يا جدي
مجدي بصدمه……؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاصفه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى