رواية عاصفه الحب الفصل الرابع 4 بقلم حنين محمد
رواية عاصفه الحب الجزء الرابع
رواية عاصفه الحب البارت الرابع
رواية عاصفه الحب الحلقة الرابعة
مراد : يلا أدخلي خدي دش
دارين : حاضر
بعد وقت طويل ⏱️ مراد قلق عليها علشان اتاخرت جاي يخبط عليها
مراد لاقى دارين خارجة من الحمام وكانت لابسه بيجامة عليها بعض الرسومات الكرتونية ورابطة شعرها بعشوائية تاه فيها وهو أول مرة يشوفها بشعرها
دارين بخجل من نظراته: احم
وهو بيفوق من توهانه فيها اتكلم بجدية: انا خارج
دارين : هتروح فين
مراد وهو بيقرب منها وهي بتبعد لحد اما خـ’بطت فى حيطة وراها
دارين بتوتر وهى بتغمض عينيها بخوف : انت هتعمل ايه
ابتسم على شكلها واتكلم بجدية وصرامة وهو بيمسك ايدها
: متخافيش وبصيلي
دارين وهي بتبصله : ممكن تبعد شوية
مراد بعصبية: يواه انا مش بحب اعيد و ازيد فى كلامي كتير قولتلك مش هقـ’ربلك وانتي قلبك مع غيري وبعدين انا لو كنت عايزاك كنت خدتك من قبل ما تحبي مصطفى و كنتي عايزه تتجوزيه لكن أنتِ بقي حظك كده اعملك ايه بس انتِ عندي زي اختي بالظبط ومش هعرف اشوفك غير كدا انتِ فاهمة يا دارين
حسيت وقتها انها متتحبش من حد لا من مراد ولا من مصطفى اتكلمت بصعوبة وهي حابسة دموعها من الخروج بالعافية
دارين بزعل : اه فهمت و اوي كمان كنت عايز تقول ايه
مراد بصرامة: السؤال بتاع المتجوزين رايح فين وجاي منين وهتيجي امتى من برا مش انا اللى اتسأله من مين ايا كان فحطي فدماغك النقطه دي عشان انا بحذر فى الاول بعد كدا هتصرف تصرف مش هيعجبك تمام
دارين بدموع: ماشي
خرج بسرعة وهو بيـ’رزع الباب وراه
دارين بتقعد علي ركبها
دارين : بعياط ليه يا ربي بقي اعمل ايه دلوقتي انا عارفه اني مش محبوبه حتي أبويا و و امي يا سابوني
مروه بتخبط
دارين بتمسح دموعها : مين
مروه: انا يا حبيبتي مروه
دارين: تعالي يا مروه
مروه: بتجري عليها تعالي في حضني يا حبيبتي انت قاعده في الارض ليه أكديه أبيه عمل ليكي حاجه
دارين :تؤ تؤ مفيش خلاص انا كويسه
مروه :متأكد
دارين: اه يلا روحي نامي الوقت أتأخر الصباح رباح
مروه :ماشي يا حبيبتي بس مراد خرج ليه
دارين :بدموع هتلاقي مش طايق نفسه و هو قاعد مع واحده كانت لغيره
مروه: متقوليش كدا يا حبيبتي
دارين: يلا يا مروه انا عايزه اقعد لوحدي يلا روحي نامي
مروه :حاضر يا حبيبتي و بتخرج بتلاقي حسام ابن عمها الكبير جاي و هو مدرو’خ
مروه: انت كويس يا حسام
حسام: ههه كويس كويس
مروه: انت سكرا’ن يا حسام تعال معايا فوق لو عمي شافك هيمو’تك
حسام: بيزقها انا حر
مروه: لا يا حسام تعال معايا مينفعش كدا
حسام :يا ستي انا عارف انك بتحبيني خلاص تعالي وصلني فوق
مروه: بس بس مش اكديه يا حسام تعال و بتطلع حسام الاوضه
حسام: بيمسكها من وسطها خليكي معايا
مروه: بعياط بس بس يا حسام أرجوك
حسام :بيضر’ب ها علي رأسها ب الفازه اللي علي الدرج بي’غم عليها و بيزقها علي السرير
في جناح دارين
دارين: يا ربي انا زهقانه اوي انا هنزل اتمشي في الجنينه شوايه و بتلبس جلييه و الطرحه و بتنزل علطول
الغفير عينه مرحتش من عليها.و هي كانت قاعد في الأرض بتاعت جنينه بترسم و هي سرحانه بترسم مراد و هي سرحانه
مراد: دخل البيت طلع الاوضة وملقاش دارين موجودة خبط على باب الحمام مفيش اى رد فتح الباب وملقهاش موجودة خرج من الاوضة وشاف واحدة من الخدم معدية من قدام الاوضة
مراد: دارين هانم فين
: نزلت الجنينه يا بيه
مراد: تمام روحي انتِ
نزل الجنينه لاقى دارين قاعده في الارض بترسم و الغفر اللي في البيت عمال يبص ليها بصلهم بغضب وغيرة شديدة
دارين :بخوف بتقفل الصوره بسرعه قبل ما يشوف أن هي رسمته
مراد بغضب واقف ساكت و باصص للغفير : يلا روحوا شوفوا شغلكم ماشهم علشان يعرف يكلم مع دارين و ميكنش حد واقف
دارين بخوف من سكوته
مراد بجدية : وهو ماسك فونه وبيقلب فيه
: هاا ايه اللى نزلك فى وقت زي دا انتِ عارفه الساعة كام
دارين بتوتر : عادي يعني يا سي مراد انا كنت زهقانه فوق لوحدي
قاطعها مراد وهو بيتكلم بحدة
: لا مش عادي الكلام دا كان عادي وانتِ مش على ذمتي لكن دلوقتي انتي مرات كبير البلد مينفعش تنزلي من اوضتك فى وقت زي دا تاني حاجه بقى انا مش سي مراد انا جوزك اسمي مراد
دارين بدموع : حاضر
مراد بحنية مفرطة : قولت انا ايه دلوقتي يخليكي تعيطي
دارين : مفيش واسفة مش هتتكرر تاني عن اذنك
جت تطلع الاوضة مشفتاش درجة السلم من سرعتها اللى كانت ماشية بيها
مراد بخوف شديد وهو بيروح عندها : دارين انتي كويسة
دارين ببكاء: رجلي باين اتـ’لويت
شالها برفق وحنية مفرطة
دارين بدموع وخجل : مراد
مراد بتوهان فيها وفى اسمه اللى اول مرة يسمعه منها
: نعم
دارين : نزليني انا هعرف امشي لوحدي
مراد : ششش اسكتي وبطلي عياط
وصل بيها لاوضتهم حاطها على الكنبة برفق ونزل قعد عند رجليها
مراد : هتـ’وجعك وانا بفكها وبعد كدا هترتاحي
دارين هزت راسها بخجل مسك رجليها وحركها بقوة
دارين ببكاء: اااااااه يا ربي بقي براحه يا مراد
مراد بحنيه: خلاص خلصنا استني
راح جاب مرهم ودهنه برفق وحنية مفرطة
مراد : بقيتي احسن
دارين ببكاء: ايوه خلاص
مراد وهو بيعقد جانبها على الكنبة : بتعيطي ليه دلوقتي رجلك بتوجعك اوي ارن على الدكتورة تيجي تشوفك
دارين: لا كفايه تعب عليك لحد كدا
مراد بحنية وهو بيزيح شعرها ورا ودنها: أولا أنا متعبتش في حاجه ثانياً بقي بتعيطي عشان زعقتلك تحت انا اسفة والله انا بس خايف عليكى من الغفر اللي كانوا مش شيلين عنيهم عنك
دارين بدموع وهى بتحضنه بتلقائية منها : لا انا مش زعلانة منك انا زعلانة على نفسي علي نفسي يا مراد
كان معلق ايديه فى الهوا وهو مستغرب حركتها مسكت فيه بقوة وهى بتبكي
: هو انا متحبش يا مراد هو انا وحشة
مراد بألم مش عارف سببه : انتي بتحبيه لدرجة دي
دارين : مش كدا انا بس صعبان عليا نفسي وكل اللى حصل معايا مصطفى ميستاهلش ازعل عشانه بس هو قلل ثقتي بنفسي حاسسني اني وحشة اوي لما يسيب واحده يوم فرحها و انا مليش أهل يا مراد انتم بس يعني اللي ليا وانا عارف ان في في العيله مش متقبل فكره ان واحده يتيمه تقعد هنا في وسط عيله كاملة عارف شعور لما تحب تحكي ل امك و متعرفش تتكلم مع حد و المفروض هو يكون اكتر واحد حاسس بيك انا كل يوم يا مراد ببص في المرايا و بكلم نفسي انا خلاص يا مراد هتجنن من وحدتي
مراد وهو بيطبطب عليها : هش هش اهدي اهدي يا دارين محدش بيختار قدره و بعدين انتِ مش لوحدك انا خلاص معاكي و كلنا هنا بنحبك و أنتِ ست البنات والله انتي جميلة جدا و زي القمر واحلى واحده
دراين بطفوله: انت بتقول كدا عشان تجبر بخاطري صح
مراد بتلقائية : والله انتي قمر اوى وعاجبني اوي وانا مش هكدب اكيد
دارين خرجت من حضـ’نه بخجل شديد بصلها برغـ’بة حاول يتحكم
فى نفسه وفى بصته ليها بس مقدرس
دفـ’ن رأسه فى عنقها واتكلم بهم
:انتِ جميلة اوى يا دارين
دارين بخجل شديد وتوتر : مراد ابعد
مراد بهمس : مش قادر والله
دارين بتوتر وهى بتحاول تبعد اتكلمت بغضب و دموع
: بقولك ابعددد بقي انت في ايه مش بتكلم
مراد…..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاصفه الحب)