رواية عاشق يتيمه الفصل العشرون 20 بقلم هاجر سلامة
رواية عاشق يتيمه الجزء العشرون
رواية عاشق يتيمه البارت العشرون
رواية عاشق يتيمه الحلقة العشرون
سلمي بضحك خبيث..حلوة صح.
واجي فارس واقف جمبها وقال طبعا لازم تكون حلوة لما جيت انا.
سلمي بصتله وضحكت.
قيس بصدمة..فارس.
فارس بغل..ايوه فارس صحبك وحبيبك.
قيس..ليه تعمل كد ده انا معتبرك اخويا.
فارس.. بجد انت بتعتبرني اخوك انت كنت بتحسسني ان انا اقل منك وحتى حلا اللي كنت بحبها اخدتها مني ليه انت ليك كل حاجه ونا لا ليه كل حاجه انا بتمناها انت تاخدها مانت كنت متجوز ماتسبها لياا هاااااا.
قيس بقرف..انت مريض يا فارس ده انا كنت بحبك ومعتبرك أكتر من اخويا في الاخر تيجي تقولي الكلام ده طب لما انت كنت بتحب حلا ليه مجيتش تكلمني وتقولي كنت هابعد وهحرم نفسي منها عشانك من امتى وانا بحسسك انك اقل مني ده انا بحب اشوفك احسن مني وأكتر كمان انت مريض يا فارس.
فارس طلع المسدس ورفعوا ناحيت قيس وقال انا مش مريض انت اللي مريض عشان عايز الكل يبقى اقل منك وتبقى انت احسن واحد فينا انا بقى هحرمك من اغلى حاجه في حياتك واشوفك مكسور.
قيس خاف وقال فارس بلاش تودي نفسك في داهيه.
وفجأة لؤي ماشي بالراحه ناحية فارس ومسكوا وحاط ايدو الاثنين وراء ضهره واخد المسدس ورماه لقيس والشرطه جاءت ومسكوا سلمى.
وحلا جريت ع القيس وحضنته.
سلمي صوتتت وقالت هاق*تلكم ياكلا*ب وانت اول واحد لؤي بتضحك علياا والله ماهسيبك.
فارس الشرطه مسكوه بالعافيه.
فارس قال بغل.. وربي ماهاسيبكم هاقت*لكم واحد واحد.
قيس راح عنده ضربه بوكس في وشي وقال بدموع…ليههههه تعمل فيا كد ليه دا انا كنت معتبرك حته مني خدوه من قدامي.
البوليس اخدوهم ومشوا.
قيس واقف يعيط زي الاطفال.
حلا راحت عنده وقالت قيس انت بتعيط..
قيس بانهيار..صحبي واخويا تؤام روحي غدر بيا ياحلا اخويا كسرني اوي.
حلا عيطت واخدته في حضنه.
لؤي بهدوة وجاي يمشي.
قيس بهدوة..لؤي.
لؤي واقف.
قيس راح عنده وخضنه جامد وقال شكرا ياصحبي شكرا ياخويا.
لؤي..لا ياقيس متشكرنيش انت اكثر من اخويا لو طلبت عيني مش هتاخر عليك.
قيس..عرف والله.
لؤي..عايز وريك حاجة كمان.
قيس..اي.
لؤي.. طلع من جيبه فلاشه وقال دي فيها سلمى وفارس وهما بيقولوا كل حاجه في حاجات تانيه لازم تعرفها و هتعرفها في التسجيل ده كده انا عملت اللي عليا واكتر عاوز مني حاجه تانيه يا اخويا.
قيس..حبيبي ياصحبي والله ماعرف اقولك اي.
لؤي..المهم تكون مبسوط مني.
قيس..اكيد مبسوط.
لؤي.. طيب الحمد لله انا ماشي بقى علشان الطيار ميعادها كمان ساعه.
قيس..خلي بالك من نفسك وكلمني ها.
لؤي..خاصر السلام ورحمة الله وبركاته.
قيس وحلا..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته مع السلامة.
__________________________
في الفيلا مغاوري.
دخلوا حلا وقيس.
ايمان شافتهم وجريت على حلا وحضنتها جامد وقالت خوفتيني عليكي كنتي فين.
حلا.. خلينا بس ندخل وهاقولك كل حاجه.
مغاوري..تعالوا.
قيس دخل وقعد وقال كل حاجة حصلت.
ايمان و مغاوري تصدموا جامد.
ايمان..معقول كل دا يطلع من فارس.
مغاوري..الله يسامحك يا فارس.
سلطانة..ربنا يسامحه بقا.
ايمان..طيب طلعوا غيروا هدومكم ونزلوا.
قيس وحلا..خاصر
قيس فجأة.. اهم فين عمار واحمد.
سلطانة.. خرجوا يتفسحوا ويجيبوا لبس ليهم.
قيس..طيب.
وطلع اهو وحلا.
___________________________________
ف الأوضة.
قيس جاب لاب توب وحط الفلاشه عشان يسمع التسجيل.
واشتغل التسجيل.
سلمي.. ولا عمري حبيت قيس انا بحب فلوسه ده عنده شركات واملاك كتير اوي وعلى فكره انا اللي عملت التحاليل واثبت ان هو اللي مبيخلفش مش انا علشان مش يعايرني ويتجوز عليا بس للاسف اتجوز عليا وهو تصدق ان هو مبيخلفش فعلا ومش ندمانى ان انا عملت كده علشان اكيد هيجي يوم وحلا تقوله انها حامل وساعتها هيفكر انها بتخونه لانو ما بيخلفش اصلا هههههههههه.
فارس..ههههههههههههه كل دا يطلع منك.
سلمي..اومال اي وعلى فكره انا حاولت كثير اوي ان انا اموت مغاوري بس للاسف بسابع ارواح.
فارس.. قيس ده بكرهه من واحنا صغيرين اعلى مني في كل حاجه عنده كل حاجه وكل الناس بتحبه هو وبنات كثير اوي بتصاحبني علشان توصلو هو اي حاجه انا بتمناها بتجيله هو اكيد بيعمل كده علشان يوجعني ويكسرني لازم ادمره واكسره واشوفه وهو مكسوره قدامي واخد منه كل حاجه.
لؤي.. طيب اهدوا بقى كده نفكر مع بعض ونخطط ونشوف هنعمل معاهم ايه.
سلمي بشك..لؤي انت عايز تنتقم من قيس ليه.
لؤي بكدب.. موضوع قديم كده كنت بحب واحده في الجامعه بس للاسف هي كانت بتحب قيس وللاسف راحلها وعمل معها علاقه وهي انتحرت لانها خفت من الفضيحه حبيبتي ماتت بسببو
فارس..قيس كد طول عمره اصلا.
لؤي..عندك حق هنعمل اي بقا.
سلمي..هقولك احنا نخطف حلا ونهددوا بيها ان هو يجي لحد عندنا ونهدد قيس بحلا ونخليه يمضي على الاملاك بتاعته نخليها لينا احنا الثلاثه.
لؤي.. وبعد مايمضي هيحصل ايه.
فارس.. نقتلهم ونروح على الفيلا ونطرد كل العيله ونبيع الفيلا هههههههههه.
فارس ولؤي. حلوة دي ههههههههههههه.
قيس فأقل لاب توب وعيط جامد.
حلا حضنته وقالت محدش يستاهل يا حبيبي والله.
قيس.. كنت هشك فيكي الكلبه عملتلي التحليل كدب وخليتني اصدق ان انا مبخلفش وخلتني اتوجع الوجع ده كله.
حلا اخدته في حضنها.
نسيبهم بقى مع بعض.
___________________________________________________
بعد اسبوع.
ف الفيلا مغاوري.
مراد قعد مع قيس وعمار واحمد.
مراد.. انا اسف اوي على اختي عملته انا جاي وانا ندمان على اي حاجه عملتها وحشه معاكم واختي اخدت عقابها خلاص اتمنى متكونوش زعلانين مني وتسامحوا اختي.
قيس.. احنا مسامحينك بس صعب ان انا اسامح اختك يا مراد.
مراد..حقك وانا مش هجبرك على حاجه هي خلاص اخدت عقابها.
مغاوري.. خلاص يا مراد احنا مسامحينها عادي.
مراد.. طيب في حاجه ثانيه وعايز اطلبها منكم.
مغاوري..قول يا حبيبي.
مراد.. بصي لعمار وقال عمار انا طلب يد اختك في الحلال.
عمار.. بصراحه انت فاجئتني بس انا مش هالاقي احسن منك لاختي بس القرار قرارها هي.
مراد.. تمام شوفوا رايها يبقى قولى
احمد..تمام يامراد.
مراد..تمام انا امشي السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
كلهم..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
مراد اماشي.
سلطانة.. انا كمان عايزه اقول حاجه.
مغاوري.. قولي.
سلطانه..حقك عليا ياقيس علي معاملتي لامراتك وليك.
قيس.. لا يا تيته متقوليش كده.
سلطانة بدموع الفرح..بحبكو اوي يولاد
كلهم..واحنا كمان
عمار واحمد واقيس راحوا حضنوها.
مروه ونجمه وحلا ويسرا نازلين من على السلم وبيضحكوا.
مغاوري.. بسم الله ماشاء الله اللهم بارك شكلكو حلو اوي يا بنات
كلهم.تسلم ياجده.
حلا.. ماتيجو نتصور سلفي كلنا كده.
كلهم..اشطا يلا.
قيس مسك التليفون وقالهم يلا قولوا بطيخ.
كلهم..بطييييخ😂🤍.
بعد ١٠ سنوات.
قيس وحلا خلفوا توام بنت وولد.
ومغاوري وسلطانة توفوا.
ويسرا ومراد تجوزوا ومعهم بنت.
وحياتهم بقيت سعيدة.
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشق يتمه)