رواية عاشق يتيمه الفصل الخامس 5 بقلم هاجر سلامة
رواية عاشق يتيمه الجزء الخامس
رواية عاشق يتيمه البارت الخامس
رواية عاشق يتيمه الحلقة الخامسة
مغاوري..اقعدي يا ايمان قولك ع حاجة.
ايمان..قيس تغير ع الاخر وكل وقته الشغل وانا عايز اشوفه مبسوط وفرحان وهو عمره بيقي مبسوط غير مع حلا هي هتغيره وهتخليه يحب الحياه وعلى فكره هو هيحميها وهي كمان هتكون مبسوطه وصدقيني مش هتندمي.
ايمان بتفكير..بس
مغاوري..فكري وقوليلي بس تقراري دلوقتي
ايمان..ماشي
_____________________________
سلمي دخلت الفيلا لقيت حلا نزله ورايحة المطبخ
سلمي بغرور..بقولك اي اعمليلي قهوة وهاتيها ع اوضتي
حلا..ليه هو نا الخدامة اللي جابتهالك امك يا حيلتها.
سلمي بقرف.. ايه الالفاظ البيئه دي.
حلا..طيب غوري من وشي بدل موريك الالفاظ البيئه اللي بجد..
سلمي بصتلها بقرف وسبتها وطلعت وهي خايفة بس مش تبين دا.
حلا..قال قهوة قال.
قيس كان مراقبها وضحك قال كيادة اوي وراح اوضته.
___________________________
ف أوضة سلمي وقيس
دخل قيس لاقي سلمي قعدة وبتحط مناكير في رجليها.
سلمي..اهلا يا حبيبي
قيس سبها وخد هدام دخل الحمام.
سلمي بصتله بغيظ جيت ف دماغها فكرة وقالت بخبث خلينا نشوف هنفضل لحد كد امتا وقامت.
بعدين شوية طلع قيس وقف قدام المرايه بينشف شعره فجاه سلمى جاءت وحضنته من ضهره وقالت وحشنتي اوي حضنك وحشاني.
قيس مسك ايدها ونزله وقال ببرود نا تعبان ومش فاضية الحاجات التافه دي
سلمي بدلع.. خلاص تسيبلي نفسك وانا هخليك تنام مرتاح ع الاخر.
قيس ببرود..قولتلك عايز انام اي مش بتفهمي ولا اي وعلفكرا ف خبر حلو ليكي بكره يلا تصبحي على خير وراح ع السرير ونام.
سلمي واقفت تولع ف نفسها من الغيظ.
__________________________
تاني يوم صبح
حلا نزله ورايحة الكلية.
قيس قعد بيشرب قهوه.
ايمان طلعت من المطبخ وقالت يلا تعالو فطرو.
قيس قام وراح يفطر
نزل الجد مغاوري
وحلا قالت لا يامامي متأخرة هفطر هناك
قيس ببرود. وبصوت مرعب.تعالي فطري وهوصلك.
حلا خافت وقعدت تاكل.
وسلمي نزلت وشوفتهم وقالت اي دا بتفطروا من غيري لا انا كده هزعل.
ايمان.. احنا لسه هناكل اهو تعالي يلا.
سلمي قعدت جمب قيس وقالت بدلع صباح الخير يا حبيبي
قيس..صباح النور
سلمي..صباح الخير يا جماعة
كلهم..صباح النور.
____________________________
بعد شوية.
قيس..يلا ياحلا هوصلك
حلا..ماشي نا جاهزة
سلمي بخبث ودلع..متاخرش يحبيبي علشان تقولي المفاجاه اللي قلتلي عليها.
قيس..تمم
وطلع هو و حلا
ف العريبة.
قيس..مامتك قالتلك اي امبارح
حلا بتوتر..قالتلي ع اي مش فاهمة
قيس..انتي فاهمة قصدي اي
حلا.لا مش فاهمة
قيس..ع الموضوع جوازي منك
حلا..لا مش موافقة مستحيل اكون ضره ابداا.
قيس..لا نا موافق وانتي هتوافقي احسنلك والا
حلا..والا اي هتعمل اي.
قيس..تكلم في ادنها
حلا بصدمة..انت بتقول اي دي مرات عمك انت بتهددني في امي.
قيس..اها ولو معملتيش اللي قلتلك عليه هزعلك وبعدين انتي مش موافقه ليه في حد فاحياتك
حلا بغل..اها فيه وبحبه اوي وهتجوزوا وهرب معاه.
قيس وقف العربيه وكان هيعمل حادثه وقال بغضب شديد…انتييييييي بتقوليييييي اييييييي هاقتلك ياحلا هاقتلك.
حلا بدموع..انت عايز تجوزني ليه وانت متجوز سبني ف حالي مانا كنت بحبك زمان وانت اللي قررت تسيبني وتتجوز وتشوف حياتك راجع ليه دلوقتي.
قيس باسف…انا اسف نا لسه بحبك وغضب عني اتجوزت سلمي انتي عارفة اللي فيها.
حلا ببرود..ونا مبقتش عايزاك ولا بحبك زي الاول اقولك ع حاجة نا بحب صحبك فارس.
قيس تغضب جامد وشغال العربيه وفجاه….
ياتري حصل اي😂😂😂😂😉
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشق يتيمه)