روايات

رواية عاشق يتيمه الفصل الثامن 8 بقلم هاجر سلامة

رواية عاشق يتيمه الفصل الثامن 8 بقلم هاجر سلامة

رواية عاشق يتيمه الجزء الثامن

رواية عاشق يتيمه البارت الثامن

رواية عاشق يتيمه
رواية عاشق يتيمه

رواية عاشق يتيمه الحلقة الثامنة

بعد الفرح.

قيس خد حلا وطلعوا الأوضة.

حلا دخلت قعدت ع السري وهي مكسوفة اوي.

قيس قعد ع الارض قدامها وبصلها وقالها احلا يوم ف عمري كله نا مش مصدق نفسي.

حلا صحكت بكسوف.

قيس بضحك..ياختي مكسوفه

 

 

 

حلا بخجل..قيس بقا.

قيس وهيموت من ضحك..قلب قيس من جوه قومي غيري هدومك ونا امسنتكي هنا.

حلا..ماشي وخدت هدوم ودخلت الحمام.

قيس راح يغير هدومه.

بعد شوية

حلا طلعت وهي لابسه بيجامه عليها سبونج بوب ورافعه شعرها.

قيس شافها قعد يضحك ومتقدرش يمسك نفسه.

حلا بغضب طفولي..انت بتضحك ع اي ياض.

 

 

 

 

قيس بضحك..اي اللي انتي عمله داا.

حلا..عملت اي لبست علشان هنام.

قيس ..اها وقال بصوت واطي انتي شكلك غبية.

حلا..بتقول اي

قيس..ولا حاجة يحبيبي بصي انتي اكيد عارفة اي اللي ف اليوم داا صح.

حلا اتكسفت وقالت اها عارفة.

قيس..يعني انتي جاهزة تكوني مراتي ولا لا

حلا بخجل..بصراحة نا مش جاهزة عايزة شوية وقت علشان خاطري ياقيس.

قيس بحب..اي يا حبيبي مالك هعملك اللي انتي عايزاه واسنتا آل ١٠٠ سنة المهم متفكريش تسيبيني.

حلا..خاصر

 

 

 

 

 

قيس..يلا نام بقا

حلا..هتنام فين

قيس..ع السرير

حلا..ونا

قيس..ع السرير برود

حلا لسه هتكلم

قيس قطعها وقال متقلقيش يحبيبي انا مش هعمل حاجه خليني بس اخذك في حضني ونام.

حلا اتكسفت.

قيس تضحك..حلوه الطماطم اللي بتظهر كل شويه دي وقام شالها ونيماها على السرير واخذها في حضنه ونام.

_________________________

 

 

 

 

 

فجأة ف نص الليل.

قيس وحلا سمعو صريخ جامد بره اتخصوا جامد وقاموا يشوفوا ف اي.

طلع صوت جاي من أوضة سلمي.

قيس وحلا دخلوا الأوضة لقوا سلمى على الارض ومقطعة شرايينها والمساعدة ماسكاها وبتحاول تشيلها.

قيس نزل ع الارض وقال اي اللي حصل ف اي

المساعدة..معرفش يابية عديت من اوضه الهانم لقيت صوت عياط صعبت عليا ودخلت عليها لقيتها كده قعدت اصوت وناديوا كثير علشان حد يجي يلحقها ويروح المستشفى.

مغاوري..يلا قوم شيلها نروح المستشفى بسرعه.

 

 

 

 

 

قيس. شالها ونزل بيها وراحوا المستشفى وحلا غيرت هدومها وراحت مع ايمان وراه.

في المستشفى كلهم قدام اوضه سلمى الدكتور طلع وقال الحمد لله انكم لحقتوها ولا انها كانت هتموت هي دلوقتي هتنقل على اوضه العاديه وهتبقى كويسه ان شاء الله بس تمشي على الادويه دي.

قيس..تمم يادكتور.

_________________________

بعد شوية كلهم في اوضه سلمى وفجاة سلمى فتحت عنيها وبصيت حواليها وقالت قيس انت فين.

قيس بهدوه..انا هنا ياقيس

سلمي بتعب..تعال جنبي.

قيس بص آل حلا باسف وراح قعد جنبها.

 

 

 

 

 

سلمي مسكت ايده وقالت كنت هموت عشانك مش متخيلة انك متجوزة غيري ياقيس.

قيس اسكت مش عرف يقول اي.

كلهم طلعوا.

وحلا جاية تطلع سمعت سلمي بتقول خدني ف خصنك ياقيس ونبي.

حلا حسيت بغيرة جامدة بس وطلعت وهي غيرانة موت بس قدرت انها تعبانة ومراته الاوله.

________________________

طلع قيس من الأوضة

ايمان..ها يابني عاملة اي

قيس..الحمد الله هي كويسة

مغاوري..الحمدالله يلا نمشي يا ايمان

 

 

 

 

 

قيس..ايوة روحوا وانتو وانا بيقي هنا.

ايمان..وانتي ياحلا هتيجي معانا ولا تقعدي.

قيس بسرعة..لا ما بعد معايا.

مغاوري..ماشي يلا بينا احنا.

امشوا.

قيس راح واقف جمب حلا وقال اسف.

حلا ببرود.. ع اي

قيس..ع اللي حصل.

حلا..لا عادي هي مراتك زي عادي.

قيس..يعني مش زعلانة.

 

 

 

 

 

حلا..لا مش زعلانة.

قيس..طيب وحشنتي اوي.

حلا اسكت.

قيس..طيب بحبك.

حلا اتكسفت.

قيس ضحك..يلهوي ع الطماطم دي عارفه لو مكنتش في المستشفى كنت اكلتها.

حلا ضحكت وقالت انا جعانة اوي.

قيس..خاصر خلي الحراس يجبيلك اكل.

 

 

 

 

 

واعمل مكالمة وخلص.

ايه الاكل واكله مع بعض ماشي يا حبيبتي وقعد يتكلموا ويهزروا وفجاه طلعت الممرضة وقالت…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشق يتيمه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى