روايات

رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر الفصل السابع 7 بقلم نشوة عادل

رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر الفصل السابع 7 بقلم نشوة عادل

رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر البارت السابع

رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر الجزء السابع

رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر
رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر

رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر الحلقة السابعة

-فجأة ظهر ليها لكن مش آيت لكن اللى ظهر ليها كان نجم بصت ليه اسراء بصدمة وذهول عيطت وقالت: يعنى انا خلصت من الاول لما يطلعلى واحد تانى ده انا ع كده بالنسبة ليكم زبيدة ثروت وانا معرفش
ضحك نجم وقال: لا يا اسراء انا اسمى نجم اطمنى انا مش جايلك فى شر بالعكس انا جاى اساعدك
اسراء: هو فيه جن بيجى فى خير ابدا وبعدين تساعدنى ليه وايه المقابل؟
نجم: هساعدك لوجه الله بدون مقابل عشان اخلصك من شر آيت
اسراء: طب ما تخلصنى منه مستنى ايه؟
نجم: البداية عندك انتى يا اسراء لازم ايمانك بالله يكون قوى متضعفيش ولازم كمان تعرفى ان اللى فكراه صاحب هو اكبر عدو ليكى وانه هو السبب فى اللى انتى فيه
اسراء بصدمة: هو مين ؟! مين ده اللى عاوز يإذينى؟!
نجم: لازم انتى اللى تعرفى ده بنفسك لازم انتى تخوضى الحرب دى مع شياطين الانس والجن الاثنين مع بعض

 

اختفى نجم اما اسراء حست بقوة جواها لاول مرة تحس بيها اخدت ملابس لوالدتها وراحت ع المستشفى واتفاجئت ان كارم عامل حادثة ومصاب
اسراء بخوف: كارم انت كويس عمل فيك ايه؟
كارم بهدوء: اهدى يا قلبى انا بخير هو ميقدرش يإذينى الا لو ربنا كاتب ليا ده
اسراء: هو ظهر ليك؟!
كارم: ايوة وهددنى انى لازم ابعد عنك ولما حس انه ضعيف قصادى اختفى فورا المهم دلوقتى مش عاوزك تخافى انتى مش لوحدك ربنا اولا معاكى وانا ثانيا وفيه حد تالت كمان
اسراء: قصدك نجم!
كارم بصدمة: هو ظهر ليكى؟!
اسراء: ايوة ظهر عشان يرجعنى لعقلى قبل ما كنت اغلط واعمل ذنب الله اعلم كان ربنا يقبل توبتى عنه او حتى هيكون فيه عمر باقى عشان فيه اكفر عنه
كارم بابتسامة: حبيبتى قوية وان شاء الله هنعدى الازمة دى سوى
اسراء بدموع: بس بابا!

 

كارم: هيقوم ويبقى كويس بأمر الله
فى ارض الجمر المكان اللى فيه الابالسة والجن الشرير وقف آيت وجها لوجه مع ثبر وزيتونة
ثبر بشر: انا سكت عليك يا آيت كتير اخطاءك كترت وملهاش غفران بالنسبة ليا
آيت : حبيتها وبقيت اسير عشقها
ثبر والنار بتحاوط وجهه: احنا معندناش حاجة اسمها حب وخصوصا لو مع بنى ادم احنا وهما اتخلقنا فى صراع ليوم الدين ومهمتك انك توسوس ليهم عشان تبعدهم عن الطريق الحق مش انك تحبها وتحميها كمان
آيت: مقدرتش محبهاش ودى حاجة خارجة عن ارادتى
ثبر بشر: يبقى انت اللى حكمت ع نفسك وجيبت نهايتك يا آيت
قرب منه وهو ماسك سيف من نار وكان هيقطع راسه لولا تدخل زيتونة برجاء: مولاى اتوسل اليك ده آيت ابنك
ثبر: ابنى لما يزوغ عن طريقى يبقى نهايته الموت
زيتونة : ارجوك افعل به ما شئت لكن متقتلوش
ثبر نظر لها وقال: مش هقتله انا لكن هسلب منه قوته وهخلى اللى اتخلى عنا عشانها تكون هى سبب نهايته
زقها ثبر وقرب من آيت وشد من رقبته سلسلة بها حجر قوته وقتها خرج من آيت نار فى شكل سير شرار متجه للحجر لحد ما اختفت قوته كليا وبعدها اختفى ثبر بجنوده

 

زيتونة بقوة: شوفت غباءك وصلك لايه قولتلك اتقى شر ثبر وانه لو عرف مش هيرحمك لكن انت مفيش منك فايدة
آيت بضعف: حبيتها
زيتونة: حبك ده كلفك خسارة قبيلتك والخطوة الجاية خسارة روحك
آيت مردش عليها وسابها وخرج وعيونه كلها غضب وشر وتوعد بالانتقام من كل بنى ادم من اهل اسراء واصحابها فغمض عيونه وظهر فى مكان بالتحديد عند اسماء
اسماء بخضة: عااااااااا ان….انت عاوز ايه ؟
آيت بصوت مرعب: اسراء عاوز اسراء
اسماء بخوف: طب ما انا بعمل كل اللى طلبتوه منى اعمل ايه تانى؟
آيت: حاولى تانى اقنعيها تكون ملكى ومعايا فهميها انى كنت السبب فى اللى حصل لامك وانى بهددك حاليا بحياتك انتى
اسماء بخوف: حا…حاضر
فى اليوم التانى فى المستشفى دخلت الممرضة ع غرفة اشرف عشان تطمن عليه لكنها اتصدمت لما لقيته طاير بالهوا فصرخت بأعلى صوتها دخل الكل ووووووو………………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشقي ومنقذي من العالم الاخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى