روايات

رواية عاشقي الفصل الخامس 5 بقلم سمر أحمد

رواية عاشقي الفصل الخامس 5 بقلم سمر أحمد

رواية عاشقي الجزء الخامس

رواية عاشقي البارت الخامس

رواية عاشقي الحلقة الخامسة

_فهد بلهفة : بجد يعني حنين هتخف
_الدكتور: بإذن الله
_خالد : العملية هتعمل امتا
_الدكتور: بكرة
_ سلوى : انا مش مصدقة أن بنتي خلاص هتخف وترجع معانا البيت
_الدكتور : لا صدقي يامدام، عن اذنكم
___ في فيلا فهد___
_ اسد : انتي يبت انتي
_ حسناء : انا مش بت
_اسد بغ’ضب: نعم ياروح امك ، شوفوا مين اللي بتتكلم
_حسناء: انا اتكلم مع أي حد فاهم
_اسد : طبعا ماعدا اللي متعك
_حسناء ضر’بته بالقلم : مش هسمحلك تنطق حرف واحد تاني ، ولو الدنيا كلها قالت اني غل’طت فانا مغ’لطتش ومسمحتش لحد بأنه يقربلي حتى
_ اسد : شكلي محتاج اثبتلك بنفسي
_حسناء: ولا تثبت ولا تتنيل
_اسد : لا انتي تطلعي معايا الاوضة من سكات
_حسناء: سيب أيدي ياحيو’ان انا ايه اللي جابني بيت الحيوانات ده مستنية ايه من واحد اسمه اسد والتاني فهد
_اسد كمل في طريق لاوضته : هنعر’ف مين الحيوان دلوقت
___
_رما’ها اسد على السرير وقرب منها حاولت تبعد عنه قالها اسد : جوزك ميقربش إنما الغريب يقرب صح
_حسناء بعيا’ط : قولتلك محدش قربلي صدق بقا ، انا بكر’هك يااسد ومش هسمحلك تقرب نهائي مني
_ اسد : مش بمزاجك ياقطتي
__ قرب منها اسد وبدأ ينز’ع هدومها وهي بتقاوم وفي النهاية اتمكن منها ، بعدها بشوية اتفاجي وهنا كانت الصد’مة .
_اسد: اي ده ازاي انتي لسة بنت
_حسناء: أبعد عني انا قولتلك محدش لم’سني
_اسد: وكلام الدكتورة والتقارير
_حسناء: روح اسألها هي كله كدب
_اسد: طب يلا قومي جهزى حاجتك عشان هنمشي الصبح المستشفى
___ في المستشفى وقت العملية في مكتب الدكتور ___
_فهد : العملية هتعد قد ايه يادكتور
_الدكتور : للاسف المتبر’ع مجاش مع أنه كان موافق جدا وهو اللي طلب بنفسه
_فهد : يعني ايه مفيش عملية
_الدكتور: لحد اما نلاقي متبرع تاني
___
_جه اسد وحسنا ء
_ اسد بزع’اق : فين الدكتورة اللي كشفت على حسناء
_الدكتورة: اي اي ايه الصوت العالي ده
_اسد ر’مي الورق في وشها : ايه التقرير ده
_الدكتورة : احترم نفسك وبعدين بدال متضايق عليا اضايق عليها
_اسد : انا برضو اللي احترم نفسي ولا انتى اللى تحترمي نفسك وتشوفي شغلك كويس
_فهد : في ايه ياسد
_خالد : حصل اي ياحسناء
_ اسد : التقرير ده مش صح وبنتكم لسة زي ماهيا
_خالد : يعني …
_ اسد : ايوا
_الدكتورة بتو’تر: لا كلامه مش صح
_جه صوت من ورا : لا كلامه صح ياسيادة الدكتورة المخلصة
_ الدكتورة بصد’مة : في ايه وايه اللي جابكم هنا ياسيادة الضابط
_ الضابط : والله مسعد وكريم اعترفوا أن نور هي اللي سل’طتهم على حسناء ، وكمان اعترفت انها اتفقت معاكي عشان تزو’ري التقرير ، بص لفهد وكمل : دا غير انها عملت حاد’ثة لمتبرع حنين وتم القبض عليها
_فهد : بقا نور تطلع ورا كل ده
_ خالد : اسف يااسد بس اي حد مكاني كان هيتصرف زيي
_ فهد : معلش يااخويا
_ اسد : انا ممكن اسامح خالد بس انت يافهد لاء لان انت شكيت في اخوك ابن امك و ابوك
_حاول فهد كتير أنه يصالح اسد لحد ماتم صلحهم وتقبل جوازه من حسناء اللي كانت مش طيقاه ، عدي تلت ايام وبعد مااسد اتغير مع حسناء بدأت هي كمان تعامله كويس
___
_الدكتور : العملية هنعملها بكرة
_ فهد بفرحة : يعني لقيتو متبرع
_الدكتور : اه
_خالد : الحمدلله
_سلوى يامنت كريم يارب
__ جه وقت العملية للمرة التانية__
_المرادي العملية اتعملت ونجحت وبعد ماحنين فاقت طلبت تشوف فهد
_خالد: سامحيني يا بنتي مكنتش اعرف
_ سلوى بدموع : جنبك اللي ضر’بتك عليه لسة بيو’جعك
_ حنين بضعف: ومين يزعل من اهله بس فين فهد
_ خالد : فهد استأذن قبل العميلة ومن وقتها مجاش
_ حنين بدموع : سابني ، معقول ميحضرش عمليتي
__ دخل الدكتور : ارجوكم متتعبوهاش ورحوا شوفو المريض التاني
_ خالد : مريض تاني ايه ؟
_ الدكتور : المتبرع
_ خالد : اه احنا لازم نروح نشكره
__ دخل خالد وسلوى أوضة المريض وبصد’مة ___
_ خالد : فهد ؟؟؟؟
_ فهد : ملقتش حاجة اقدمهلها فقدمتلها كلية من بتوعي
_ سلوى : ليه كدا يبني
_ فهد : حنين كويسة
_ خالد : كويسة يبني انت اللي كويس
_ فهد : طالما حنين كويسة أنا كويس
__ عدت ايام وحنين كانت زعلانة من فهد اللي سابها بس اما عرفت أن فهد اللي اتبرع فرحت أنه متخلاش عنها وزعلت أنه ضحى بكليته عشانها .
__ جه يوم الخروج
_ حنين : كدا انت كلية وانا كلية
_فهد : ولو خدتي التانية متغلاش عليك
_ حنين : واعيش من غيرك ازاي
_ حسناء : اي ياعم رميو ايه ياست جوليت
_ اسد : شوفتي اتعلمي
_ حسناء : ها خفة
_ فهد : اسكتوا بقا بدأت تجهيز يااسد لفرحي انا وحنين
_ خالد : أما تخفوا يبني
_ فهد : عشان تبقى على ذمتي وهي معايا
_ بعدها بأسبوع كتبوا الكتاب وبعدها بشهر اتجوز فهد وحنين وعاشوا مع حسناء وأسد …..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى