رواية عاشقة لروح سليم الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم أسيل باسم
رواية عاشقة لروح سليم الجزء الثاني الجزء التاسع
رواية عاشقة لروح سليم الجزء الثاني البارت التاسع
رواية عاشقة لروح سليم الجزء الثاني الحلقة التاسعة
فاقت بعد مدة لقته قاعد جنبها ببتسم لها وهي اتذكرت ال حصل منه حاولت تهرب بس هو كتفها
جاسر ” حمد الله على سلامتك خوفتني ااوي عليكي
نور بخوف ” والله لو ما مبعدتش عني هصرخ والم المستشفى كلها على دماغك وهقولهم على ال انت عملتوا فيا وفي اخويا ومش بعيد بقى ياخدوك للبوليس فابعد عني احسنلك
جاسر ” بس انتي مش هتصرخي ولا هتقولي لحد على ال حصل بينا ي نور
نور ” واي ال هيمنعني اني اعمل كده
جاسر ” انا ال همنعك ي نور
لو فعلا بتحبي اخوكي انتي مش هتحكي حرف واحد من ال حصل بينا
نور بدموع ” انت عايز مننا ااي
جاسر وهو بيلمس. على وجها وبيمسح دموعها
من وقت ماشوفتك وانا هتجنن عليكي انتي سحرتيني ي نور
نور. ” انا مش ذي مانت فاكرني انا مش كده انا
جاسر ” شششش
عارف ده كويس ي نور وقريب اوي هتكوني لياا
قال كلماته وراح خرج وهو عازم انه هيخليها ملكه
……
فااق إيهاب من أحلامه لما
ليلة برقة. ” إيهاب
ايهااب بتوهان. ” عيونه ….. قصدي نعم
ليلة بخجل. ” هو انا ممكن اطلب منك طلب يعنى بس ارجوك وافق
إيهاب ” انتي تومري… قصدي طلبك اي عايزة اي
ليلة. بسرعة. ” عايزك تطلقني
سكت فجاءة ذي مايكون مسمعهاش
ليلة. ” هو انتي سمعتني انا قولت اااي
ايهااب بهدوء مصطنع ” وانتي عايزة تطلقي ليه
ليلة ” اول سبب أنا مش موافقة على الجوازة دي لاني لسا مكملتش دراستي
وثاني سبب انا مش هعرف اعتبرك زوج ليا وانا يعنى مبحبكش
إيهاب بهدوء وهو بيطلع من المطبخ ” اسبابك مرفوضة عندي
وانا مش هطلق ي ليلة هانم
وجهزي نفسك قريب ااوي هتكوني في بيت جوزك
ليلة بصدمة وهي بتجري ورااءه ” انت بتقول اي ي ايهااب
وقف عندك بس فهمني انت تقصد اي بالكلام ده
وقف جو اوضته ” اي ال مش مفهوم من كلامي ي مراتي
انه قريب ااوي هدخل عليكي ويجمعنا بيت واحد
ليلة وهي بتهز راسها بعنف. ” لا يمكن يحصل
ااانت بكلامك ده بتهد ال بنيته طول عمري عايزني اسيب دراستي أحلامي بيتي وأهلي عشان ااي
إيهاب ” عشاني
عشان احنا الاتنين ي ليلة
عايز حياة وأسرة جميلة معاكي انتي وبس
ليلة ببكاء ” انا سبق وقلتلك مش بحبك انا بعمري مفكرتش فيك غير اخ ليا وبس
إيهاب وهو بيمسك كتفها. ” اديني فرصة تانية
وانا هخليكي تحبيني فرصة انقذ بيها جوازنا يمكن اتجوزنا بطريقة غريبة بس هنقدر نخلي جوازنا ناجح
ليلة بسرعة. ” بس هتخليني اكمل دراستي ومش هتمنعني عنها
غمض عينه وبعد وقت فتحها ” لو وافقت هتدي جوازنا فرصة تانية مش كده
اوماءت ليلة راسها بنعم مه ابتسامة رائعة على شفتيها
لم يتحمل وفقد قدرة سيطرته على نفسه وقلبه وانحنا يقبلها بكل رحابة صدر فهو زوجها حلاله حاصره كي لا تبتعد فلم يجد منها غير الاستسلام
ياكل شفتيها بنهم شديد وهو يهمهم بلذة الا ان قاطعه صوت شهقاات يعرفها ابتعد عنهاا وهو يراى اخته المزعجة على الباب
إيهاب وهو يضم ليلة لصدره. ” عايزة ااي ي حور
حور بخجل. ” ماما بتقولك عشان توصل ليلة البيت الوقت اتأخر ااوي وطنط روح هتقلق
اوماء لها إيهاب وخرجت فبقى مع معذبته
إيهاب ” انا بقول يلا نروح بدال ماارجع في كلامي وندخل دلوقتي
ابتعدت عنه بخجل وقد سبقته نحو البااب هاربة منه ومن مشاعرها
ابتسم لها بحب ولحق بهاا
…..
اما عند سليم
دخل الأوضة بتاعته لقى جميلة قاعدة مستنياه وهي مظبطة نفسها على الأخير قميص نوم شفاف وقصير ومكياج صارخ جميلة ومثيرة بمعنى الكلمة
ركضت باتجاه وعانقته وهي بتتدلع عليه
اتاخرت ااوي ي حبيبي … ده كنت مستنيتك من بدري
وحشتيني ي سليم اااوي
سليم ” وانتي كمان وحشتيني ي حبيبتي
جميلة وهي بتلعب بزراير قميصه. ” طب ااااي
مسك سليم ايدها ال كانت بتفتح الزراير واعتصره بين اديه
جميلة بااالم ” سليم سبني انت بتوجعني كده
سليم. بغضب. ” وانتي بال بتعمليه مبتوجعنيش ي جميلة هاا
جميلة ” انا عملت اي بس لكل ده
سليم. ” تمثيلك عليا عشان ترجعي لحياتي كدبك ولعبك علياا وابتزاازك لابني ده كله كوم وال عايزة تعملي ده كوم تااني
فجاءة لف دراعها لورا ضهرهااا
فكرك هتعرفي تااثري عليااا ي***** ده كان غيرك اشطر ي ماما
شكلك مبتتعلميش من المرة الأولى المرادي انا بقى هوديكي لمكان الجن الأزرق ميعرفش يدخله
زقهاا فوقعت على الأرض بخوف وهي منكمشة على نفسها
سليم. ااانت مفقدتش الذاكرة مش كده انت فاكر كل حاجة مش كده رد علياا
جلس سليم جنبها وهو ببتسم ” ده انا سليم الحديدي ي ماما ذاكرة ااي ال افقدهااا بس
هو انتي متخيلة بقى تجي تدخلي حياتي وتخربيهالي واناا اسكت
ده انااا. سليم ي جميلة شكلك نسيت مين هو سليم ومحتاجة ال يفكرك
جميلة ببكاء. “انا اسفة ي سليم متاذنيش لوسمحت
سليم. ” يبقى تنفذي ال هقولهولك اياااه بالحرف الواحد
من غير اي غلط والا انتي عارفة بقى انا ممكن اعملك اااي
جميلة ” انت تومرني وانا انفذ بس متاذنيش
سليم ” عااايزك…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشقة لروح سليم الجزء الثاني)