رواية عاشقة الصعيدي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد
رواية عاشقة الصعيدي الجزء الخامس
رواية عاشقة الصعيدي البارت الخامس
رواية عاشقة الصعيدي الحلقة الخامسة
حجه امينه بصوت عالي نسبياً: ي صافيه فين الوكل
جت صافيه وحطت العشا : الست حور هي الي چهزت الوكل
قمر بصت ليها بحزن وهي شايفه حور جايه وراها وعلي وشها ابتسامه وناصر وحازم جم وجت فاطمه
الحجه امينه خدت معلقه من الرز الي عملاه حور واتصدمت كانو كلهم بصين ليها ومستنين رد فعلها
الحجه امينه بلعة الاكل بالعافيه : حطه الملح كلياته
حور بستغراب : لا والله (وداقة الرز كان فعلا مالح اوي) ازاي دا حصل
فاطمه كانت واقفه وبتحاول تكتم ضحكتها وهي بتفتكر
Flash back
حور وهي بتكلم صافيه : كدا كل الاكل خلص
صافيه : تسلم يدك ي ست هانم الوكل ريحته چميله هيعچب الحجه امينه
حور ببتسامه : تسلمي ي صافيه تعالي نروح نناديهم عشان يتعشو
وخرجو الإتنين من المطبخ وفاطمه دخلت بعدهم وحطت برطمان الملح كله علي الاكل
Back
الحجه فاطمه قامت وتكلمت بعصبيه : شيلو الوكل ده
فاطمه بسرعه : حاضر ياما هنشيله ونحضرلك الوكل انا وجمر روحي اوضتك ولما نخلص هاچيلك
حجه امينه راحت اوضتها وناصر خد حور وطلعو برا البيت وحازم راح الاوضه بتاعت ناصر
قمر بتعب : لي عملتي اجده ي فاطمه ميصحش
فاطمه حطت ايديها علي كتفها : انتي استنيتي ناصر كل ده وچايه تسبي دلوك ي جمر وتبيعي حبك
قمر : هو الي سابني وانا مستحيل اغصبه يفضل امعايا
فاطمه : هو ملكك من البدايه ي جمر حاربي عشانه بلاش تضيعي من يدك
قمر اتنهدت وفكرت في كلامها فعلا هي معاها حق ناصر حب حياتها مش هتسيبو يضيع من ايديها بالسهوله دي وهتحارب عشانه اتنهدت : هنعمل ايه
فاطمه ابتسمت : ايوا اجده بصي يستي…….
وحكت ليها هيعملو ايه وحضرو الاكل سوا وسط هزار فاطمه ومحاولتها في انها تضحك قمر
حور : انا متأكده اني محطتش الملح دا كله ي ناصر
ناصر اتنهد : حصل خير ي حور خدي بالك المره الجايه
حور بعصبيه : اخد بالي من اي انا بقولك متأكده ان الاكل كان مظبوط
ناصر صوته بقا عالي : يووووه خلاص ي حور ممكن مختيش بالك حصل خير وخلاص
وقاطع كلامهم فاطمه : تعالي ي ناصر الوكل چهز
ناصر دخل البيت وحور بصت لفاطمة ودخلت وراه ووراها فاطمه
الحجه فاطمه : هو دا الوكل ي بلاش تسلم يديكم
قمر وفاطمه : تسلمي ي ست الكل
خلصو الاكل وكل واحد راح الاوضه بتاعته بس ناصر خرج
حازم كان بيتكلم في التليفون وهو رايح الاوضه بتاعت ناصر : يومين وهاجي متقلقش عليا
سالم : طول ما انت مع ناصر مش قلقان
حازم ضحك : هو مين فينا الي ابنك عشان انا توهت
سالم ضحك : انتو الاتنين ولادي المهم خلي بالك من نفسك
حازم : ماشي سلام
وقفل معاه كانت فاطمه بتتكلم مع صافيه فضل واقف وباصص ليها ومتابعها وهي بتتكلم او بتضحك لغايت ما بصت ليه وقربت
فاطمه : واجف اجده لي ي حازم عايز حاچه
حازم انتبه وابتسم : لا تسلمي
فاطمه ابتسمت : ماشي
ومشيت وهو دخل الاوضه بتاعت ناصر
رجع ناصر في وقت متأخر كانت قمر قعده مستنياه
ناصر : لسه صاحيه لي ي قمر
قمر قامت وعلي وشها ابتسامه رقيقه : مستنياك ي ناصر مجدرتش انام غير لما ترچع واطمن عليك
ناصر ببتسامه : تسلمي روحي نامي بقا
قمر : مش عايز اي حاچه جبل ما انام
ناصر : لا تصبحي علي خير
قمر لسه هتمشي رجليها اتخبطت في الطربيزه : اااه رچلي
ناصر جري عليها وقعدها وشاف رجليها : انتي كويسه
قمر حركة راسا بالرفض : لا
ناصر شالها فجأه : هوديكي الاوضه بتاعتك ترتاحي
قمر شهقت من الخضه وفضلت بصه ليه شويه وهو بص ليها وسرحو في عيون بعض
ناصر كان بيقرب منها ولسه هيبو..سها
حور جت واتصدمت : ناصر
قمر وناصر بصو ليها بخضه و…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشقة الصعيدي)