رواية الملاك والشيطان الفصل التاسع 9 بقلم مجهولة
رواية الملاك والشيطان البارت التاسع
رواية الملاك والشيطان الجزء التاسع
رواية الملاك والشيطان الحلقة التاسعة
قيس بقلق:عمي آيه اتخطفت
الجميع بصدمه:إي بتقول إي
الشيطان بعقل:إهدى ياقيس آيه هترجع
قيس بقلق:ورحمة امي ماهرحم الي عمل كده
الشيطان بهدوء مخيف:إهدى أوعدك هرجع آيه من غير ولا خدش حتى
قيس: لأ مراتي ومحدش هيرجعها أو يجيب حقها غيري وهم بالخروج ولكن أوقفه طارق
طارق بعقل: الي يقدر يدخل قصر الشيطان ويخطف منه بنت عمه كمان ده مش سهل ياقيس وأخيرا تلكم العم لطفي بعقل أكبر
العم لطفي: آيه طعم
ليث باستفهام:قصدك اي يابابا
لطفي بوعي رفع حاجبه:عيب على الشيطان لما يسأل سؤال زي ده ولا اي
وقد فهمه الشيطان على الفور:آه ياولاد ال***وديني ماهرحمهم
لطفي :إهدى المهم عاوزين ام ملاك وإسراء معانا في الي جاي
قيس وقد أصابه الجنون من تلك الحديث التي لم يفهم منه شئ:هو في متفهونااا
طارق: أم ملاك وبنت عمها امممممم قصدك إن آيه طعم للوصول لملاك ووووو
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
*عند آيه*
آيه بصدمه:إنت عاوز مني إي ياحيو*إن
خالد:يبقى لسه فكراني طبعا منا الحب الأول ولا إي وغمزلها😉😉
آيه بقوه:لأ مش ناسيه لأن الي زيك مينفعش يتنسي يا******
خالد:اممممم حلو وياترى بقاا لما أقول لقيس هو كمان هينساني
آيه بلعت ريقها بصعوبه: إي يعني متقوله إنت كنت ماضي وانتهى قبل ما أحب قيس كنت ماضي في فترة المراهقه
خالد :اممممم وياترى بقاا لما أوريله الصور دي هيصدق إني كنت مجرد ماضي وانتهى
آيه بخوف: ص ص صور إي
خالد:إهدي ياقلبي هتشوفي كل حاجه بس الأول حابب أعرفك على الي ساعدني إني اوصلك
وقد ظهر أمامها رجل وابنه
آيه:مين انتوا وإزاي تعملوا فيا كده
الرجل: عملنا كده لأننا لينا أمانه عند إبن عمك الحلو ومش راضي يجبهالنا
آيه بعدم فهم:أمانة إي دي الي عند الشيطان
يوسف:لينا عنده ملاكي
آيه بصدمه:وووووووووو
&&&&&&&&&&&&&&
&في القصر&
الجميع قاعد متوتر فهي بنت من عيلة القناوي مهما حصل
الشيطان وقد اتصل على شخص ما:ألووو يابحر بقولك تجبلي الأمانه فورا
بحر: تمام ياشيطان مسافة الطريق ياصاحبي(بحر وهو صاحب الشيطان وطارق أيضا)
الشيطان:تمام يازميلي مع السلامه وقفلوا
وقد نظر الشيطان لتلك الملاك التي تلعب بعروستها وسرح إلى مالا نهايه
&&&&&&&&&&&&&&&
*عند بحر*
بحر وهو في طريقه للشيطان ليوصل له أمانة ما رأى بنت مرميه على الطريق
نزل من عربيته واتجه إليها واتصدم عندما رأى ذلك الشبه بينها وبين صديقه طارق ورأى ضغطها ضعيف جداا ومش قادره تتنفس
مدام نورا وهي الأمانه: اعملها تنفس صناعي يابني مفيش وقت
بحر بصدمه:انتي بتقولي اي وكمان إي منزلك من العربيه وأخذ يفكر في أمر تلك الفتاه
مدام نورا بعقل:يابني مش وقته تفكير البنت لو راحت منك مش هتقدر تسامح نفسك صدقني
بحر وقد اقتنع بكلامها: وأخذ يفعل لها تنفس صناعي حتى انتظم تنفسها ولكن لسه مغيبه عن الوعي فقام بحملها ووضعها بسيارته واكمل طريقه إلي الشيطان
&&&&&&&&&&&&&&&&
*عند آيه*
آيه بصدمه: ملاكك إزاي دي مرت الشيطان إزاي تتجرأ تقول عليها كده
يوسف وقد مسكها من شعرها:إنتي الي إزاي تتجرأ وتقولي عليها مرت الشيطان
آيه بألم وقوه اعتادت عليها: آه سيب ياحيو*ان ملاك للشيطان وبس وأخذ يوسف ليصفعها ولكن شخصا ما مسك يديه
خالد:إهدى ياشبح انت ناسي دي تبقى مين ولا إي دي بتاعتي أنا وبس مش مسموحلك تقربلها مسموحلي أنا فقط والأن ياقلبي حان موعد العرض المسرحي عاوزك تتفرجي وتاخدي راحتك ياعمري
آيه وهي تنظر إلي شاشة العرض بصدمه ووووووووو
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الملاك والشيطان)