رواية عاد من حيث اتى الفصل الرابع 4 بقلم رحيق عمران
رواية عاد من حيث اتى الجزء الرابع
رواية عاد من حيث اتى البارت الرابع
رواية عاد من حيث اتى الحلقة الرابعة
بص معتز علي الجاكيت ورماه بعصبيه علي الارض وقال بغضب تستاهللل اللي يحصلها هو انتوا لسه شوفته حاجه احنا لسه في البدايه…”
في بيت حياه هبه جهزت الاكل وكله اتجمع علي السفره هبه حطت الطبق قدام حياه وقالت بابتسامه وراها شر ملهوش خير وقالت بصي بقا أنا عملتلك شربه خضار وقفت كتير عشان اعمله صح عشانك .. حياه باستغراب مش عوايدك يااا..ماما هبه انتي تعمليلي اكل مخصوص عشاني كدا القيامه هتقوم بقا …سعيد ضحك وقال دخلت المطبخ عشانك لا تتحسدي يا هبه …هبه بخبث اومال لو مدخلتش مين هيخش ويعمل الأكلات المفضله عشانكم يلا حياه ابداي حياه حست بشك ناحيتها وقالت بشك طيب كلي انتي الاول لازم تأكلي الاول استحاله ابدا أنا عيب بردو هبه بتوتر لا..لا أنا مليش في الاكله دي حياه قامت وقعدتها علي الكرسي وجابت الطبق وقالت لا دوقي بس يا ماما شوفي هتعجبك والله يلا افتحي بوقك بس ..هبه بلعت ريقها وقالت لا لا مش عايزه حياه بإصرار لا كلي يلا افتحي بوقك افتحي هبه فتحت بوقها بخوف وكلت بس مبلعتش حياه برقت عينيها وهبه بلعت غصب بس قامت بسرعه ودخلت الحمام وجابت اللي في بوقها …سعيد بضيق ينفع اللي عملتيه ده يا ست حياه ..حياه بضيق اااه ينفع عارف لي مسكت الطبق ورميته بغل وقالت عشان ده مليان ســ*م مراتك عايزه تشبعني ســــ*م هاري يجيب اجلي من غير مااودع روحي أو اتنفس اخر نفس حتي ولسه عايز تبرر اللي بتعمله طبعا ماانت مشوفتش حاجه من مراتك اللي طالعه في عينك بريئه وهي حيه براسين من ورا ضهرك …سعيد بضيق حياه عيب اللي بتقوليه ده دي امك اللي ربيتك من صغرك هتعمل فيكي كدا ليي!!! حياه بصريخ ودموع متقولش عليها امي مفيش ام بالجبروت ده دي عيشتني أسوأ عذاب كرهتني اعيش وأكمل حياتي هي السبب في حالتي دلوقتي أنا دمرت من وراها حياتي كلها ادمرت واتكس*رت بسبب العذاب والم والقسوة اللي كنت في منك الله يا بابا منك الله مش مسمحاك عشان فضلتها عني ولا حتي سالت هي بتعاملني حلو ولا لا حياه مسحت دموعها دخلت وكملت بقهره علي نفسها عدي يوم وحياه سمعت من صحبتها أنها لازم تنزل ضروري عشان في امتحان ومهم وبالفعل حياه نزلت الجامعه وقبلت الاتنين اللي كانوا بيتحر*شوا بيها بس في الشارع بعيد عن الامن حياه خافت منهم وحاولت تجري بس هما مسكوها وقالوا برغبه ده انتي هتشوفي الويل بقا احنا نضرب منك حياه بصريخ ابعدوووو بقااا عايزين منييي اييي حسبوا كداا ااااه حاولوا يبعدوها عن أنظار الناس ومعتز كان ماشي بالعربيه بالصدفه شافها معاهم وهي بتنجد نفسها منهم معتز اضايق جامد وجيه بعربيته ناحيتهم ونزل جري عندهم وبعدين ضربهم بعصبيه وقال ياولاد الكلـــ*ب بقا بتتحر*شوا بيها وبعدين ضربهم جامد لحد لما جريوا منه بخوف معتز خد نفسه بعصبية وقرب منها بسرعه وخدها في حضنه ساعتها حياه ارتبكت بخوف شديد وهي بتتنفض في حضنه وهو حاسس بيها وحس بوجع من ناحيتها معرفش هو خايف عليها ولا هو عايز يكمل انتقام مره يحن ومره يقلب بقلب اسو*د حياه صرخت في حضنه جامد وافتكرت اعتدائه عليها وفاكره أنه هيكررها تاني عقلها بيحذرها منه فضلت تزقه وقالت ابعد عنييي ابعد معتز كان متشبس فيها وقال بضيق بسسس اهدييي مش هعملك حاجه اهدييي محدش هيقربلك تانيي حياه زقته بكل قوتها وقالت بصريخ امشيييي بقاااا من حيااااتي امشييي وبعدين جريت من قدامه ودخلت الجامعه معتز اتنهد براحه ودخل الجامعه معاها وكان مراقبها وموصي الدكاتره عليها لما تيجي تخرج يبلغوا وبالفعل معتز استناها وبعدين وهي ماشيه خدها من ايديها وشدها ورا بسبب أن ممكن يحصل فخ من الشباب اللي كانوا بيتحر*شوا بيها ده غير كمان مجهز خطه عايز يحققها حياه فضلت تزعق في وقالت بغضب هلم عليك الدنيا وهعرفهم انك اغتص*بتني وهفضحك قدام الجامعه كلها سبني بقولك ومعتز كان متجاهل كلامها وبعدين دخلها العربيه بالعافيه وقفل الباب وبعدين دخل وحرك العربيه حياه فضلت تضربه باهستريا وخوف منه وقالت نزلنييي نزلنييي ونبي ارجوك أنا معملتش حاجه ارجوك سبنييي معتز بزعيق جامد وقال بسسسس بقاااا اسكتيي قولتلك مش هعملك زفت حاجه ازفتي اخرسي حياه شهقت بخوف وقالت طب انت واخدني فين … معتز بجمود هتعرفي دلوقتي وبعدين خدها علي بيتها وحياه استغربت وبعدين معتز نزلها من العربيه وشدها من ايديها كأنها لعبه بيتحرك بيها يمين وشمال وحياه مشيت معاه بالصمت وعياط وهي بتترعش في أيده وبعدين طلع علي بيتها وخبط علي شقتها وهبه فتحت وقالت باستغراب انت مين وبعدين بصت علي حياه ورا وهي بتعيط وقالت باستنكار عملتي اى يا ست حياه ماانتي موركيش غير المشاكل وبس اللي بتنزل علي دماغنا معتز ببرود ممكن تهدي يا مدام فين جوزك بس..هبه بملل ايححح جوه يا حججج تعالى شوف بنتك جابت مصايب اي معتز بضيق ما تحترمي نفسك يا ست انتي واكلمي حلو عليهاااا وملكيش دعوه بيها عشان مهنكيش بعد كدا هبه بضيق اى ده اى قله الادب دي مين الجدع ده … سعيد جيه وقال بغضب في اى ..اى اللي بيحصل هنا وبعدين بص علي بنته وبص عليه وقال حياه مين ده وعايز اى حياه حاولت تبعد أيده وهو كان قابض علي ايديها جامد وقال بسسس سعيد بضيق بس اى سيب البت انت عايز اى وانت مين اصلا معتز ابتسم بسخرية وقال معقوله يا عمي الغياب نساك بقيت نسلك !!! بس الصراحه نسل وس*خ أن الاقي صنف زبا*له دخل جوه العيله…سعيد بزعيق احترم نفسك انت مين اصلا عشان تقول كدا ابوك مين وعيلتك مين يا ولد انت .. معتز بجمود عالي أنا معتز الدمرداش ابن اخوك اللي خدت ورثه وهربت من بعده اى مفتكرتش !!! وهقولك الكبيره بقا عشان تجلط من بعدها أنا اللي اغتص*بت بنتك اللي هي بنت عمي حياه سعيد الصاوي وبعدين جابها ووقفها قدامه وقال اللي هي دي.. وطبعا اكيد عارف انا عملت فيها كدا لي واكيد عارف انا جاي لي …صدمه نزلت عليهم كلهم وحياه مقدرتش تستحمل الصدمه وبعدين بصت في عيون معتز بدموع وحسره وقالت انت ابن عمي حياه حست بدوخه جامده وبعدين وقعت علي الأرض بس معتز سحبها في حضنه وووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاد من حيث اتى)