روايات

رواية عائلة المالك الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية عائلة المالك الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية عائلة المالك الجزء التاسع

رواية عائلة المالك البارت التاسع

رواية عائلة المالك الحلقة التاسعة

في شقه مليكه ..
كان مالك بيبصلها بتيه لاسف هو مش فاكر حاجه خالص معقول يكون ده الي حصل قام من جنبها وهوبيلبس هدومه بضياع ازي عمي كده معقول خانها وهو من امتاا كانت بتفرق معاها واحده مهما كانت بص علي السرير وللاسف شاف بعض قطرات الدماء الي بتثبت كأنها غمض عينيه بالم شديد مش مصدق الي حصل .
مليكه بدموع مصتنعه/هنعمل ايه دلوقتي ي مالك اوعا تتخلا عني بعد الي عملته فيا أنا كده اموت ي مالك .
مالك بتعب شديد/عايزه مني ايه دلوقتي .
مليكه بدموع مصتنعه/ابوس ايدك ي مالك لازم تتجوزني بسرعه انا خلاص كده هضيع ي مالك .
مالك بوجع ومراره/جهزي نفسك بكره هنتجوز وانا اسف علي الي حصل .
مشي مالك أما هي أطلقت ضحكه عاليه .
/هههههه والله ووقعت ي مالك .
******************.
في امريكا …
دخل محمد الفيلا جريت عليه مريم زوجته باشتياق .
/وحشتني اوي ي محمد اوي امتا بقا نخلص من البعد ده .
محمد بابتسامه حنونه /قريب ي حبيبتي باذن الله.
ميرا بنته الصغيره بطفوله /بابا حبيبي وحشتني اوي .
محمد بحنان وحب /انتي اكتر ي بنوتي الحلوه الشوكولاته وكل حاجه برنسس ميرا طلباتها جبتها .
ميرا بفرحه /يس ميرسي بابي .
مريم بابتسامه /حبيبتي روحي العبي جوه شويه .
محمد بعشق لها /عامله ايه ي روحي.
مريم بدموع ووجع/بموت من الغيره ي محمد معقول أنا أفضل هنا لوحدي وانت نائم هناك في حضنها .
محمد وهو يقبل يدها بعشق/انتي عارفه كويس اوي أن ماليش مكان غير حضنك انتي وبس بس معلش استحميلني شويه اوعدك انك هتكوني ملكه البيت ودنيتي كمان وعد ي روحي .
*****************.
في جناح كريم ..
كان داخل كريم بابتسامه بس انصدم لما شافها بتتفرج علي ابشع كابوس ممكن تشوفه جري بسرعه ومسك الاب توب وكسره.
/الفيديو ده وصلك ازي مين الي ادهولك ي شهد .
شهد بدموع وانهيار /ليه عملت كده ي كريم ها ليه سبتني اوجع فيك واتهمك بالجريمه البشعه دي ليه ي كريم ليه استحملت مني كل ده ليه .
كريم بوجع ودموع /كنت مستعد اعمل كده واكتر بس مشوفش نظره الانكسار ده في عنيكي كنت مستعد اتحمل جبل فوق قلبي بس انتي متتوجعيش الوجع الي أنا شايفه دلوقتي اي ان كان الي حصل ابوس ايدك انسي أنا مش فارق معايا اي حاجه.
شهد بدموع وصراخ/انسا ايه ها اني اغتصبت أن كلاب خدوا شرفي حرموني من اللحظه الي اي بنت بتتمناه حرموك انت ي حبيبي من حقك من انك تكون اول راجل يلمسني انسا ايه ي كريم طلقني ي كريم طلقني أنا مستهلكش .
كريم بوجع وصراخ/ده مستحيل فاهمه مستحيل يحصل ابدا انتي بتاعتي ملكي أنا جوزك وانتي مرائتي ومفيش قوه في الدنيا هتقدر تاخدك مني فاهمه .
فجاه شهد اغمي عليها جري عليها كريم وطلب الدكتوره .
*******************.
في جناح مالك وتمارا …
كانت واقفه تمارا بقلق بالغ من تأخيره بذلك الشكل دخل مالك بهم وتعب قربت منه تمارا بلهفه شديده .
/مالك انت كنت فين كل ده قلقتني عليك .
مالك بتعب شديد/أنا موجوع اوي ي تمارا غلطت غلطه كبيره مش عارف هتغفريهالي ازي .
تمارا بقلق بالغ/اتكلم ي مالك فيه ايه.
مالك حكالها كل حاجه قعدت جنبيه تمارا بوجع ومراره.
/ازي ده حصل ي مالك اتكلم .
مالك وهو ماسك دماغه بوجع /للاسف مش عارف هتجنن ي تمارا بس ابوس ايدك سمحيني انا لازم اصلح غلطي .
تمارا بغضب /قصدك ايه هتتجوزها مستحيل اوافق علي كده ي مالك .
مالك بوجع ومراره/معنديش حل تاني ي تمارا أنا غلطت معاها فاهمه ي عني ايه.
جلست تمارا بدموع ووجع حضنها مالك بوجع ومراره لانه مضطر ل كده وهو بيتمتم بدموع .
/يارب .
**********************.
في فيلا فوزي ..
كان واقف هو ومليكه بضحك واستمتاع بنجاح مخططهم .
فوزي بنظره خبيثه/برافوا عليكي ي بت ي مليكه جبتي جون صح .
مليكه بابتسامه /امرك ي بوص .
فوزي بجدية /حالا هنسمع حاله مالك باشا الي كان عملي فيها دكر .
مليكه باستغراب /قصدك ايه.
دخلت ام نعيمه الي شغاله في فيلا مالك وفوزي بيقول .
/انتي فاكره انك انتي بس أو مدحت الي مرقابلي عائله المالك لا طبعا حتي في فيلتهم فيه جاسوس ليا ها ي ام نعيمه قوليلي فيه ايه بيجرا هناك .
ام نعيمه بجديه /مالك باشا مدمر ي باشا واتصنت عليه هو ومدام تمارا وعرفت أنه فعلا هيتجوز حضره الظابط مليكه .
فوزي بضحك /ههههه هو ده الكلام روحي انتي ي ام نعيمه علي فكره ي مليكه بكره بليل هيكون تسليم شحنه للمخدرات في المقطم زي كل مره متقلقيش هنخلص تسليم الشحنه وتروحي فرحك ي عروسه .
********************.
في جناح سمير …
دخل رشدي بضيق شديد.
/انتي فعلا قدمت في شركه الدميري علشان تشتغل هناك .
سمير ببرود /ايوه وهستلم الشغل من بكره .
رشدي بغضب /ليه أن شاء الله نبقا عندنا الشركه وتروح تشتغل عند الغريب .
سمير بحده /أنا مش عايز اشتغل في الشركه معاك أنا هشتغل لوحدي مستقل بذاتي .
رشدي بحده /انت لحد امتا هتفضل واحد مني موقف جرا ايه هتفضل عايش علي ذكريات بنت الخدامه شوفلك واحده تستهلك اتجوزها .
سمير بعشق لا يوصف /مستحيل أنا مش هيكون غير بيها حتي لو معرفتش الاقيها عمري مهتجوز ي بابا ريح نفسك .
رشدي بغيظ /أن شاء الله عنك متجوزت ولا اتنيلت جاتك الهم .
خرج رشدي بغضب شديد بس وقف لما سمع حديث ادهم ونسرين .
في جناح ادهم ونسرين..
كانت قاعده نسرين هتموت من العياط قرب منها ادهم وحضنها بحب وحنان .
/روح قلبي ممكن تهدي كفايه عياط حرام عليكي.
نسرين بدموع ووجع/مش قادره اصدق ي ادهم اني مش هكون ام واجبلك الطفل الي بتحلم بيه .
ادهم وهو حاضنها بحنان وعشق /روح قلبي أنا مش عايز غيرك أنا كفايه عليا بنوتي الحلوه أنا بعشقك ي نسرين بعشق وان شاء الله تتعالجي .
مشي رشدي بغضب جحيمي.
/انا بقا مش هقبل بكده لازم تتجوز ي ادهم وتجبلي الحفيد وانا بنفسي الي هجبلك العروسه .
****************
في شركه الدميري …
كان قاعد امجد علي مكتبه دخل سمير بنبره جاده.
/مساء الخير ي افندم .
امجد بابتسامه وهيبه /اهلا وسهلا اتفضل انت الي تبع خالد صاحبي .
سمير بابتسامه/ايوه ي افندم استاذ خالد يبقا والد واحد صحبي وهو الي بعتني ل حضرتك.
امجد بابتسامه/شكلك ما شاء الله يشرف ممكن اسمك بالكامل .
سمير بابتسامه/سمير رشدي الانصاري .
امجد بصدمه لما عرف أنه جوز ريم /بتقول ايه.
*********************.
في جناح شهد وكريم .
كان كريم في غايه السعاده لما عرف خبر حملها .
/مبروك ي روحي ي أم الغالي .
شهد بابتسامه باهته /الله يبارك فيك يا حبيبي مش قادره اصدق اني شايله جوايا حته منك .
كريم بابتسامه/اي نعم كنت بتكوني في حضني مضطره ومغصوبه بس اسعد لحظات عمري وانتي بين ايديا بس الحمد لله بقيتي في حضني وهينور حياتنا طفل منك بعشقك ي شهد .
شهد بابتسامه وعشق وفخر ب الراجل الي مستحيل يتكرر /وانا بعشقك ي سيد الرجاله.
******************.
في فيلا الانصاري…
في جناح مالك وتمارا…
كانت قاعده تمارا بحزن شديد قرب منها مالك وحضنها بحنان كبير.
/روح قلبي كفايه كده دموع حرام عليكي دموعك دي بتقتلني .
تمارا بدموع ووجع/مش قادره اصدق انك هتكون للغيري ي مالك .
ام نعمه بجديه /مالك باشا البدله وصلت .
مالك بجدية /ادخلي ي ام نعيمه حبيبتي كفايه بقولك ايه رايك نروح نقعد عن النيل وهدلعك اخر دلع .
تمارا بحزن /وفرحك الي كمان ساعه .
مالك بابتسامه/هدلعك الاول وبعدين اشوف اي حاجه تاني يلا ي حبيبتي.
*****************.
في المقطم …
في ذلك المكان الخاص بتهريب شحنات مخدرات فوزي السيد كان واقف هو ومليكه ومدحت مع التجار وهم بينقلوا اكبر شحنه للمخدرات.
مليكه بقلق /جرا ايه ي فوزي بيه كده هاتاخر علي مالك .
مالك بابتسامه خبيثه وهو موجه سلاحه ليهم /مالك جالك بنفسه ي روح قلبي بصراحه وحشتيني مقدرتش علي بعدك كل ده وبصراحه مش هلبسك انتي بس الشبكه لا ده الكل هيلبس الكلابشات منور ي فوزي بيه .
تمارا بكره وغضب /ياااه مش قادره اصدق اني اخيرا هنتقم منك ي فوزي بيه .
فوزي بصدمه /تمارا أنا ابوكي.
تمارا بكره واحتقار /قصدك جوز امي امي الله يرحمها قبل ماتموت قالتلي علي كل حاجه انك قتلت ابويا وانا عندي شهرين علشان كنت طمعان في مرائته من ساعتها وانا نفسي انتقم منك ربنا يخليه ليا مالك حبيبي ساعدني اه نسيت اقولك صح إن مالك جوزي من اكتر من سنه مش من دلوقتي كل ده كانت لعبه عليك وفعلا كسبنا اللعبه وانتقمت منك الانتقام الصح هتعيش عمرك كله في السجن.
مالك بغضب وهو بيبص علي مدحت /بس لسه فيه انتقام واحد لازم اشفي غليلي وادفعه تمن قهره اخويا ووجعه كررريم انتقم بنفسك ول مرائتك الانتقام الي يشفي غليلك وغليل مرائتك ي اخويا .

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عائلة المالك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى