روايات

رواية ظننته قاسي الفصل الثاني 2 بقلم نهال أحمد

رواية ظننته قاسي الفصل الثاني 2 بقلم نهال أحمد

رواية ظننته قاسي الجزء الثاني

رواية ظننته قاسي البارت الثاني

رواية ظننته قاسي
رواية ظننته قاسي

رواية ظننته قاسي الحلقة الثانية

محمد بإستغراب: ثانية واحدة مين قالك إن اختك مات”ت

إيلا بعياط: م. ماما

فيروز كانت متوترة وخا”يفة

محمد: اختك راندا لسه عايشة

إيلا بصدمة: انت بتقول ايه

محمد: زي مابقولك كده يا إيلا اختك راندا لسه عايشة وامك كدبت عليكي وقالتلك إنها مات”ت عشان متزعليش وعشان خافت يحصلك حاجة

إيلا بصدمة: مستحيل ووجهت كلامها لفيروز الكلام اللي بيقوله بابا ده صح

فيروز ماكنتش بترد

إيلا بزعيق: الكلام اللي بابا بيقوله ده صح

فيروز بعياط: للأسف صح

إيلا بعياط: يعني كل السنين دي كنتي بتكدبي عليا يعني اختي لسه عايشة طب ليه ليه ماقولتليش إنها عايشة انا كنت بمو”ت في اليوم ألف مرة بسبب إن معنديش اخت على الاقل كنت هبقى سعيدة إنها عايشة ليه ليه عملتي كده حر”ام عليكي

فيروز: كنت كنت خايفة اقولك الحقيقة تعملي زي ماهي عملت

إيلا بإستغراب: ليه هي عملت ايه

محمد ببرو”د:هر”بت وسابت البيت

إيلا: حرام عليكي ياماما ليه مردتيش تقوليلي انا مكنتش هعمل زيها بالعكس انا كنت هدور عليها لحد ما الاقيها

محمد: اهو اللي حصل حصل ويلا جهزي نفسك عشان الراجل هيجي هو واهله النهارده بالليل وسابهم ومشي

~~~~~~~~~~~~~~~

آدهم بز”عيق؛: انت بتقول ايه يابابا عاوزني انا آدهم الألفي اتجوز واحدة معرفهاش واكمل بسخر”ية لاءوكمان ابوها بيشتغل عندنا في الشركة وكمان الأكبر اختها هر”بت وسابت

البيت

يوسف(الأب): لما تيجي تتكلم معايا توطي صوتك وهتتجوزها يعني هتتجوزها هو ده اللي عندي

آدهم بغضب: وليه متجوزهاش لإبنك هو احسن مني في ايه

يوسف:انت عارف إن اخوك خاطب وكمان بيحب خطيبته وهيتجوز قريب هجوزهاله ازاي

آدهم:ماشي يابابا هتجوزها بس صدقني بعديها هتن”دم إنك جوزتهالي غص”ب وهي هتن”دم إنها وافقت

يوسف ببرو”د: وانا بحب إني اند”م وجهز نفسك عشان هنروحلهم بالليل

~~~~~~~~~~~~~

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

محمد: مبروك يابني

آدهم: الله يبارك فيك ياعمي

يوسف: مبروك ياعروسة

إيلا بخجل: الله يبارك فيك

فيروز: عشان خاطري يا إيلا متزعليش صدقيني كل ده غص”ب عني

إيلا: خلاص ياماما اللي حصل حصل وانا آسفه على اللي عملته معاكي

فيروز بدموع: ولا يهمك ياحبيبتي

محمد: مش يلا بقى ياعروسة عشان تروحي على بيت جوزك

إيلا بعياط حضنت مامتها: هتوحشيني اوي ياماما

فيروز: وانتي اكتر ياروح ماما ماتخافيش هبقى هجيلك إنشاء الله

ملحوظة: إيلا منقبة ياجماعة عشان بس محدش يستغرب بعد كده❤

~~~~~~~~~~~~

يوسف: خد مراتك يا آدهم واطلع على الاوضة بتاعتك

آدهم بخب”ث: حاضر ياحاج ومس”ك ايد إيلا جا”مد

إيلا بوجع: اه سيب إيدي انت بتو”جعني آدهم مكنش بيرد عليها دخل الأوضة بتاعته وقفل الباب

إيلا بعصبية: انت ازاي تمس”ك ايدي بالطريقة دي

آدهم بسخر”ية: هو انتي لسه شوفتي حاجة ومس”ك الحزا”م وفضل يضر”بها

إيلا بعياط:حرام عليك سيبني انا عملتلك ايه لكن هو مكنش بيرد عليها وبيضر”بها بكل قس”وة لحد ما جسم”ها كله بيقى بين”زف

 آدهم: انتي يازف”تة قومي

إيلا:…………

آدهم: بقولك قومي

إيلا:………

آدهم جري عليها بلهفة وشال النقاب اتصدم من كترجمالها كانت جميلة اوي كانت شبه الملايكة راح شالها ونيمها على السرير واتصل بالدكتورة الدكتورة جت وكشفت على إيلا وبعد شوية خرجت

آدهم بلهفة: خير يادكتورة

الدكتورة بز”عيق:……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننته قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى