رواية ظننا انه باب الامل الفصل السابع 7 بقلم ملك ناصر
رواية ظننا انه باب الامل الجزء السابع
رواية ظننا انه باب الامل البارت السابع
رواية ظننا انه باب الامل الحلقة السابعة
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
جت الساعه حداشر وكان جاسر الجارحى في شركه KN
مروه باحترام: اهلا وسهلا جاسر بيه..
جاسر بهدوء: اهلا.. كيان المهدى موجوده..
مروه: ايوة يا جاسر بيه منتظره حضرتك في مكتبها.. اتفضل معايا..
مروه خدت جاسر لمكتب جاسر وخبطت ودخلت..
مروه: جاسر بيه بره يا كيان هانم..
كيان: تمام دخليه..
جاسر دخل وكيان قامت وقفت بهدوء..
كيان: اهلا وسهلا جاسر الجارحى..
جاسر بابتسامه جذابه: اهلا كيان المهدى..
كيان شورتلوا على الكرسي: اتفضل..
جاسر: مبروك لينا على الشثفقه الجديده..
كيان: الله يبارك فيك.. ده الموضوع اللى حضرتك جاي
علشانو احنا كنا متفقين لو الثفقه نجحت واخدناها هنتشارك
وهكون شريكه معاك في شركه الجارحى جروب صح..
جاسر: طبعا وانا على اتفاقى وهنعمل حفله كمان كبيره
علشان الكل يعرف ب ده..
كيان: ايوة بمناسبه القصر انا عايزه الحفله تكون عندى في القصر..
جاسر: وليه مش عندى..
كيان بابتسامه واثقه: علشان انا عايزه كده..
جاسر ابتسم على ثقتها في نفسها وقوتها..فجأه اخد بالو من
السلسله اللى كيان لبساها هي شبه جدا السلسله بتاعت
مراتوا عشق وافتكر من ست سنين..
فلاش باك&
جاسر: جيبلك مفاجاه..
عشق بفرحه: بجد..
جاسر: غمضي عينك.. عشق غمضت عنيها وجاسر طلع
سلسله رقيقه جدا وجميه وكانت الماس..
عشق فتحت عنيها واتفاجات من جمال السلسله: الله حلوه
اوى بجد.. وحضنتوا بحب: شكرا يا حبيبى…
باك&
فاق جاسر من سرحانه على صوت كيان..
كيان وهي بتحرك اديها ناحيه وشو: هااي روحت فين..
جاسر: احم معاكى اهو..
كيان: تمام كنت بقولك حدد معاد الحفله..
جاسر بتفكير: اممم بعد بكره..
كيان: اشمعنى وليه مش بكره..
جاسر بغمزه: علشان انا عايز كده.. كيان بصتلوا بسخريه
ممزوج بغضب.. وبعدين كمل: ههه علشان عيد ميلاد روز
بنتى بكره..
كيان بابتسامه: كل سنه وهي طيبه.. عندها كام سنه..
جاسر: خمسه.. خمس سنين.. كيان.. ا. اقصد انسه كيان هو انا
لو قولتلك تيجي عيد ميلاد روز هتوافقى؟!
كيان: مش عارفة لو فاضيه اكيد هاجى دي روز الجارحى
برضو.. اه وممكن تقولي كيان بس عادي يعنى احنا هنبقا
شركه..
جاسر: تمام يا كيان وقام وقف.. انا همشي على معادنا بقا
وطلع الكارت بتاعوا واداه لكيان: ده الكارت بتاعى في رقمى
وعنوان قصر الجارحى اتمنى تيجي العيد ميلاد هيكون
الساعه تسعه..
كيان خدت الكارت منو وهزت راسها بابتسامه وهدوء..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند احمد الجارحى كان في مشوار قريب من الجامعه وقال
يعدي على شروق لو خلصت يروحوا سوا وفعلا دخل
الجامعه وفضل واقف يفكر شوية هي شروق اصلا في كليه ايه..
احمد بتفكير لنفسوا: هي البت شروق في كليه ايه احيه انا
لحقت انسى… وهو قاعد بيفكر حرك ايدوا بقوه بدون ما
ياخد بالو كان في بنت واقفه وراه والنسكافيه وقع عليها..
اسيل بوجع: ااااه..
احمد لف علشان يشوف في ايه لقا بنت قصير كده شعرها
بنى فاتح وطويل سرح في جمالها شوية.. اسيل لاحظ
نظراتوا..
اسيل بغضب: ايه يا عم انت مش تخلى بالك..
احمد: ها
اسيل: صبرنى يارب.. بقولك دلقت القهوه عليه وحرقت ايدي
احمد عاد لوعيو: اه انا اسف اسف جدا والله..
نور جمب اسيل: بت يا اسيل..
اسيل: امممم
نور: حاسه انى المشهد ده اتكرر قبل كده بس مكنتش القهوه اللي وقعت عليكي..
اسيل: وانا برضو يابت يا نور حاسه نفس الاحساس وبعدين
حست في حد بيمسك اديها وحست بألم..
اسيل سحبت اديها بسرعه من احمد: ااه انت بتعمل ايه ازاي
تمسك ايدي كده..
احمد: انا كنت بشوف ايدك علشان لو اتحرقت اخدك
المستشفى..
اسيل: لا شكرا مفيش داعى وكانت هتمشى..
احمد: اسيل..
اسيل بصتلوا باستغراب: انت تعرف اسمى منين..
احمد بغمزه: من نور..
اسيل ونور بصوا لبعض بصدمه نفس المشهد بتاع امبارح
اتكرر تانى!!
نور: ايه اللي بيحصل ده!
اسيل شدت نور من اديها ومشيت بسرعه..
شروق جت من ورا احمد وخبطت على كتفو: ايه يابنى بنادى
عليك..
احمد: اخيرا جيتي
شروق: انت كنت بتعمل ايه هنا..
احمد: ابدا ياستى كنت في مشوار قريب من هنا فقولت اعدى
عليكي نروح مع بعض..
شروق بشك: غريبه يعني..
احمد: ايه اللى غريب..
شروق: اصلى عدي امبارح برضو جه خدنى.. على فكره انا
مش صغيره ممكن اجى لوحدى عادى!
احمد: ومين قال انك صغيره خلاص همشى انا وانتى تعالى
لوحدك لو عايزه ولسه هيمشى وقفتوا شروق: استنى بس يا
عم انت ما صدقت يالا بينا يسطا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كيان كانت بتشتغل فجاه الباب خبط..
كيان وهي مركزه على الورق اللي في اديها: اتفضل
مروه: كيان هانم سيد جون بره وعايز يقابل حضرتك..
كيان: سيد جون مين؟!
مروه: واحد من الوفد اللى كان جاي من امريكا من اسبوع
تقريبا..
كيان باستغراب: طيب دخليه..
مروه طلعت بره وبعد خمس دقايق خبطت تانى ودخل
جون..
كيان قامت بترحيب: اهلا سيد جون..
جون مد ايدو: اهلا سيدتى الجميله..
كيان مدت اديها تسلم عليه بس جون فضل ماسك اديها لكن
كيان بتصلوا بنظره حاده فساب اديها..
كيان: لماذا هذه الزياره سيد جون الم ننهى الثقفه..
جون: نعم ولكننى اتيت حتى اعرض عليك ثفقه ستربحك
كثيرا..
كيان: وما هي؟!
جون: اريدك ان تصبحى شريكتى في امريكا
كيان بصدمه: لا بالطبع لا انا لن اترك مصر غير ذلك انا لن
اتشارك معك..
جون: ولماذا؟!
كيان: لاننى ساكون شركه جاسر الجارحى وهنعلن ده في
حفله بعد الغد..
جون بغضب: هل سترفضين عرضى بسبب ذلك الجارحى..
كيان بحده: اولا لا ترفع صوتك في مكتبى ثانيا انا لا ارفض
عرضك فقط لهذا السبب ولكننى لن اغادر مصر ابدا.. والان
انتهينا بأمكانك ان تخرج..
جون قام وخرج بغضب وطبعا كل ده بيتكلموا باللغه
الامريكيه…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)