روايات

رواية ظننا انه باب الامل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الجزء السابع والعشرون

رواية ظننا انه باب الامل البارت السابع والعشرون

رواية ظننا انه باب الامل الحلقة السابعة والعشرون

اللي كانت بتسمعهم هي داليا وسجلت كل حاجه هما قالوها
وابتسمت بخبث وطلعت تاني من غير ما حد يحس بيها..
»»»»»»»»»»»»»»»«««««««««»»»»»»»»»»»»»»»»»»
جاسر نزل من على السلم وهو بكامل اناقته وشياكته كان
وسيم لدرجه تخطف الانفاس ببدلتوا السوده الفخمه وشعره
الاسود سواد الليل الناعم وساعته الماركه وعطره المميز كان
فعلا وسيم..
احمد: مبروك يا عريييس
جاسر بضحكه خفيفه: الله يبارك فيك..
عدي: مبروك يا صحبي للمرة التانيه ههههه
جت من وراهم روز اللي كانت لابسه فستان لونوا روز زي
اسمها وسايبه شعرها الاسود الليلي وكان شكلها عسول اوي..
روز وهي بتلف حلوين نفسها: ايه رأيك يا بابي..
جاسر نزل لمستواها: احلى واجمل بنوته يا قلب بابي..
روز حطت اديها على بوقها بكسوف وضحكت..
عدي نزل لمستوها وشالها: سيبهالي البت دي هكولها..
روز ضحكت بصوت عالي وصوت ضحكها كان مسمع في
القصر كلو والكل كان مبتسم بسعاده..
امينه: هتروح تاخد عروستك امتى يا حبيبي..
جاسر بص في ساعتوا : هروح دلوقتي اهو يا مرات عمي..
جاسر: اومال فين امى..
عادل: مانت عارف يابني امك تلاقيها في البيوتي سنتر ولا
بتجهز في اي حته..
جاسر اتنهد بحزن على مامتوا اللي عمرها ما حسستوا
بأمومتها ولا حنانها اهم حاجه عندها جمالها وفلوسها وبس..
جاسر: طيب يالا يا عدي وانت ياحمد علشان نروح ناخد البنات..
احمد: وراك يا عريس..
الكل خرج بعربيتوا وجاسر واحمد وعدي اتوجه للمكان اللي
فيه البنات علشان يخدوهم معاهم..
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
عن البنات
________
سمعوا صوت كعب رن في المكان بصوا وراهم ليتفاجوا بكتله
الجمال اللي اقل ما يقال عنها اميره وخارجه من كرتون
ديزني كانت لابسه فستان ابيض رقيق جدا بارز وسطها الممشوق
وكان بكم شاف رقيق وفي بعض الخرز اللولي وشعرها البني
اللي في بعض الخصلات الدهبي وسايباه متحرر على ضهرها
والميكب الرقيق اللي بارز جمالها اكتر..
الكل كان باصصلها بصدمه واعحاب وكانت دهب من كتر
ماهي فرحانه بيها خايفه عليها وعيونها اتملت بالدموع..
اسيل ومليكه قربوا من كيان بضحكه جميله وحضنوا بعض
التلاته بحب ومش مصدقين انى اختهم وامهم وصاحبتهم
خلاص هتتجوز..
شروق: اللهم بارك مشاء الله طالعه جميله اوي يا كوكي..
دهب: قمر يا حبيبتي..
اسيل: بجد حلوه اوي يا كيان..
كيان بصتلهم بسعاده وخجل: بجد شكلي حلو..
مليكه: ههه جامده اخر حاجه..
شروق بغمزه: ابيه جاسر لما يشوفك هيغمى عليه من جمالها ههههه
كيان اتكسفت جدا وسكتت..
كل ده بيحصل وداليا قاعده بتغلي واللي مصبرها التسجيل اللي معاها..
كانت داليا لابسه فستان حرفيا كاشف اكتر ما ساتر كان كل
همها ازاي تخطف الانظار ليها بس منجحتش في ده بسبب
جمال ورقه كيان اللي غطت عليها..
البنت اللي شغاله: جاسر بيه وصل يا كيان هانم..
كيان وقفت بتوتر وابتدت تاخد انفاسها بعمق وتوتر..
دخل جاسر وشاف كيان شاف اللي هزت كيانوا.. هزت كيان الجاسر..
سرح شوية في جمالها وفي ملامحها الهاديه..
كيان لفت حولين نفسها بفستانها الابيض وعلى وشها ضحكه
جميله وقالتلوا: ايه رأيك..
جاسر سرح وافتكر من ست سنين فاتت..
فلاش باك&
عشق كانت لابسه فستان فرح وبتلف حولين نفسها بسعاده
عشق: ها ايه رأيك..
جاسر: احلى وارق واجمل واحده شافتها عنيا يا عشقى..
عشق ابتسمت بسعاده وقالت بمرح: عارفة ههههه..
باك&
فاق جاسر من سرحانه على صوت شروق: ده شكلوا راح خالص ههههه
كيان: جاسر.. روحت فين..
جاسر: معاكي يا حبيبتي..
كيان اتكسفت من الكلمه دي ووشها احمر وجاسر قرب منها
وبا.سها بخفه على راسها ومسك اديها بتملك وخرجوا..
___________________________
الشخص بغموض(ايوة هو بتاع كل مره ده): امممم بتتجوز
الشاب بتوتر وخوف: ايوة يا باشا هتتجوز جاسر الجارحي
وهما حاليا رايحين لمكان الفرح.. تحب نعمل حاجه
الشخص: لا مش عايز اي حاجه تحصل.. خليك مراقبها..
الشاب: امرك ياباشا……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى