روايات

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الثامن 8 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الثامن 8 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الجزء الثامن

رواية ظننا انه باب الامل البارت الثامن

رواية ظننا انه باب الامل الحلقة الثامنة

عدى يوم من غير جديد وتانى يوم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
دهب وكيان ومليكه واسيل قاعدين يفطروا..
كيان: انا رايحه النهارده بليل عيد ميلاد..
دهب: مين؟
كيان: بنت جاسر الجارحى اللى هيكون شريكى..
مليكه: اللى هتعلنى معاه شراتك معاه بكره في القصر..
كيان: ايوة هو..
اسيل: انا كنت بحسبوا صغير طلع متجوز ومخلف..
كيان: هو مش متجوز مراتوا ماتت من خمس سنين بعد ما
ولدت بنتهم بكام يوم..
دهب: الله يرحمها.. يعيني يعني البنت دى معندهاش ام..
اسيل: بس عندها اب ومش اي اب ده جاسر الجارحى صاحب
اكبر شركات في مصر ومعاه فلوس زي الرز..
كيان بحزن: مش كلو بالفلوس يا اسيل حنان الام والاب حاجه
متضعوضش.. اكملت بسخريه: عندك انا مثلا عشت طفولتى
كلها من غير اب ومن غير فلوس برضو.. بس بعد ما جربت
يكون معايا فلوس بقا نفسى اجرب يكون معايا اب..
الكل بصلها بحزن..
دهب وهي بطبطب عليها بحنيه..
دهب: انا امك وابوكى يا كيان..
كيان قامت وباست راسها: ربنا يخليكي ليا يا ماما.. واكملت
بمرح تحاول تخفى حزنها: انا هروح بقا الشغل بدل الدراما
اللى اشتغلت دى هههه
الكل بصلها بابتسامه حزن..
خدت موبايلها وشنطتها وخرجت باتجاه شركتها..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر الجارحى
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كان في عمال كتير فى جنينه القصر علشان يزبطوا المكان
للعيد ميلاد وشروق كانت بتشرف عليهم بفرحه هي وروز..
༺༺بليل༻༻
كيان كانت بتجهز في اوضتها..
وصف كيان
👇
كانت لابسه فستان احمر وكان مجسم على جسمها شوية
وقصير الى حد ما وموجت شعرها بطريقه تخطف الانفاس
وحطت ميكب رقيق جدا وكعب اسود زي لون شعرها
الليلى..
خلصت ونزلت على سلم القصر بكامل اناقتها..
اسيل ومليكه صفروا باعجاب: ايوة يا كوكى يا عسل..
دهب: الله اكبر عليكي يا بنتى ربنا يحميكي قمر..
كيان بابتسامه جميله: دانتى اللى قمر يا دودو والله.. يالا يا
اسيل جاهزه..
اسيل بحماس : جاهزه…..
خرجت كيان واسيل من القصر اما مليكه فطلعت اوضتها
ترتاح علشان تعبانه..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد وقت وصلت عربيه كيان اودام قصر الجارحى..
اسيل نزلت هي وكيان
اسيل: اوه ايه القصر الجامد ده..
كيان بمرح: القصر هيولع..
اسيل: نينينينيني..
دخلت كيان ووراها اسيل واول ما الحراس شافوها دخلوها باحترام..
ودخلت بصوت كعبها العالى وسط نظرات الاعجاب من كل
اللى موجودين..
جاسر اول ما شافها حس الوقت وقف للحظات اد ايه هي
جميله ودخلتها فيها هيبه وثقه..
كيان قربت من جاسر بابتسامه جذابه: اهلا جاسر الجارحى
جاسر بترحيب واعجاب بيحاول يخفيه: اهلا كيان المهدى..
داليا كانت واقفه بتو.لع من كيان اللى خطفت منها الانظار من
ساعه دخولها للقصر..
كيان موجهه نظرها لروز: انتى اميره الحفله دى صح..
روز بطفوله: ثح..
كيان مدتلها اديها بالعلبه اللى في اديها..
روز فتحتها وانبهرت من جمال السلسله الرقيقه والجميله جدا
والعروسه البسيطه اللى معاها…
روز بفرحه: الله بص يا بابى..
جاسر بابتسامه: جميله يا حبيبتى.. مكنش في داعى يا كيان..
كيان: ازاي بقا دي روز الجارحى برضو..
جاسر عرف كل العيله على كيان والكل استقبلها بترحيب
معادا داليا طبعا واللى كانت بتبصلها بقرف وكيان لاحظت
بس مدتهاش اي اهتمام..
امينه: ومين البنت اللى معاكى دى يا كيان يا حبيبتى..
كيان قربت اسيل منها ومسكت اديها بحب: دى اختى اسيل..
امينه: مشاء الله عليكوا ربنا يخليكوا لبعض..
عدي وهو ماشى بسرعه لدرجه انو خبط فى اسيل..
عدي: جاسر انا…. فجأه قطعوا صوت اسيل: ااه
عدي: انا اس…. انتى..
اسيل: انت تانى..
جاسر: انتو تعرفوا بعض..
الاتنين: لا..
عدي: خبط فيها مره فى الجامعه وانا رايح اجيب شروق..
جاسر: اه تمام..
عدي بغمزه: بس مين القمر انت تعرفها..
كيان: القمر دي تبقى اختى..
عدي: اوه ده الجمال وراثه عندكوا بقا..
اسيل اتكسفت وسكتت وجاسر بص لعدي بغضب اما كيان
فردت وقالت: بالظبط كده هههههعدا شوية وقت وكانوا
واقفين كلهم مع بعض بجو من الهزار والمرح والجديه في
بعض الاحيان..
فحاه حد خبط على كتف كيان لفت وشها واتصدمت لما
شافت……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى