روايات

رواية ظلموني الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد

رواية ظلموني الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد

رواية ظلموني الجزء الحادي عشر

رواية ظلموني البارت الحادي عشر

رواية ظلموني الحلقة الحادية عشر

بابا انا حر مراتي وهتقعد معايا وفي المكان اللي انا فيه تمام كده
هاني.. ينظر اليه بشك تعالي عايز اتكلم معاك وانتي وينظر الي حور ارتاحي هنا ويمسك يدها ويجلسها علي السرير
حور.. تنظر اليه بخوف
هاني. يطبطب علي كتف انا جاي تاني
صقر. ينزل مع هاني في الجنينه
هاني.ممكن افهم في ايه وليه بتتعمل كده مع البت
بابا انا خايف عليه من مني
الاب.. ليه هي عملت حاجه
صقر.. سمعت مني وهي بتتكلم مع حد في التلفون امبارح بليل
هاني.. ايه
صقر.. بس انا مستني لمه امسك عليها دليل كده ممكن تكدبني

 

 

هاني. تمام صح انا بكره هخدها وهروح عند الدكتور علي شان حكايت الحمل دي انا مش عايز عيال ولو اطريت اخليها تنزل العيال دي هنزله
صقر.. وهو يضع يده في جيب البنطلون وانا هروح الشركه والبت دي هتسبها هنا
هاني.. اه في حد في البيت انت ليه خايف
صقر.. مش عارفه قلبي مش مطمن من نحيت مني
يلا بينا وبكره يحلها حلال
الاب.. بس البت هتروح الاوضه التانيه تمام
صقر.. لا هي هتفضل عندي سلام ويطلع بسرعه الي الاوضه بتاعته ويفتح الباب
حور.. وهي تنام علي الارض دموعها علي خدها وتضم نفسها في وضع الجنين
صقر.. ينظر اليها ويتركها ويدخل الحمام يخد دش
________________________________شروق خالد
ثريا.. يعني انت هتفضل علي كده قوم شوف نفسك وشغلك انت ممكن تطرد من الشعل انت معاد الإجارة خلص قوم
منذر.. يقوم من علي السرير بكسل مبهدل جدي في نفسه
الام.. انت ليه عامل كدا في نفسك
منذر.. يوووووو بقي انا حر ومش عايز الشغل ده انا هروح اقدم الاستقالة علي شان افضي وانا بدور علي حور ارتحتي كده
ثريا. تطرب علي صدرها ينهار اسود ايه انت واعي ليلي بتقوله يا منذر احنا كده ممكن نشحت نحنا عايشين علي المرتب ده
منذر.. اه انا واعي حور عندي اهم من نفسي ارتحتي وانا هسبلك البيت كله

 

 

مجده.. تدخل البيت وهي تبكي
ثريا.. مالك انتي كمان انا مش ناقصه علي شان هي لمه بتكمل بتكمل من الكل
مجده.. المنيل علي عينه طلقني يا ماما طلقني وتضرب علي وشها
ثريا. يلاهوي يا مراري يا ثريا في عيالك
مجده.. وخلني اكتب ورقه علي نفسي اني ماليش اي حاجه عنده وكمان خلني مضيت علي وصل امانه اهي اهي وضربني وكمان رماني في الشارع اهي اهي وخد ابني مني وقالي لو عملت اي حاجه هيشتكيني بوصل الامانه اهي اهي
_________________________________شروق خالد
محمود. يدخل البيت حزين 😔ويضع راسه بين يده
الام.. وهي تخرج من المطبخ مالك يا ضنايا
محمود. لا ما فيش بس انا تعبان شويه انا هدخل ارتاح لمه يوسف ياجي صحيني
الام.. ابني عرفت حاجه عن حور نفسي اشوفها
محمود. بتوتر لسه يا ماما ويدخل بسرعه الاوضه
يوسف يتصل علي امه محمود فينو يا ماما
الام.. يوسف مالك صوتك
محمود. بخوف يخرج علي صوت الام ايه في ويمسك التلفون الو
يوسف.. الحقني يا محمود شفت ابوك جاني المدرسه بس انا هربت منه ومشيت ورها لقيته راح عند بيت حور وبيرقب المكان بس في حاجه مش طبعيه
محمود.. ايه في
يوسف. عمي يونس طالع زي المجنون من بيته انا خايفه عليه
محمود ايه انت فين
يوسف. انا ماشي وراه
يونس.. وهو يدخل البيت عند ثريا انتي يا منذر

 

 

ثريا.. مالك بتكلم كده ليه وطي صوتك شويه
يونس.. فين الزفت اللي اسمه منذر ده
ثريا… استغفر الله العظيم خير بتك مش هنا وياريت تمشي من هنا علي شان انا علي اخري من يوم ما شفتك مشفتش خير
يونس.. غوري هاتي الدلوعه ابنك احسلك انتي سامعه
تخرج مجده وتصرخ فيه انتو السبب من يوم ما بتك خطط البيت ده وهي وش فقر المشاكل نازله عليا علي ودنه غور من وشي غور بقي وتزيخ يونس
يقع يونس علي السلم
صقر..انتي ويرمي عليها ملابس علي حور وهي نايمه علي الارض تقوم مفزوعه اجهزي يلا بسرعه
حور.. بخوف تحرك راسها
صقر.. بقولك ايه أتكلم بدل ما اخليكي تنطقي بطرقتي انت سامعه
حور.. تقوم وتمسك الملابس وتدخل الحمام وتردي فستان اسود طويل وطرحه بيضاء تعطي ليها منظر جميل جزمه بيضاء تعطي ليها منظر جزاب
وتخرج من الحمام
صقر.. يقوم وينظر اليها باعجاب يلا تعالي ورايه
تخرج حور معه بخوف
انت ريح فين
منذر.. بقوللك ايه يا لقي مش وقتك انا داخل للمدير
لقي.. مالك يا منذر خير
منذر.. وهو يمسك الورقه ولعب فيها بيده انا هقدم استقاله
لقي.. ليه بس ايه حصل
منذر.. من غير سبب
لقي.. خلاص اطلب منه اجازه

 

 

منذر.. لا انا عايز استقيل معايا موضوع مهم جدا
يدخل صقر من باب الشركه والجميع ينظر الي حور باعجاب
صقر.. ينظر اليه ويصرخ بصوت عالي كله علي شغله وانتي تعالي ويدخل بيها المكتب ويرميها بشده اترزعي هنا خمسه وجاي انتي سامعه وحسك عينك تطلعي من هنا انتي سامعه
صقر.. لقي انا في المكتب
لقي.. تمام يا فندم
منذر. انا هدخل اقدم الاستقالة علي شان مستعجل
يدخل منذر المكتب علي حور
صقر.. وهو يصرخ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلمتنوني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى