روايات

رواية ظلمني من أحببت الفصل الخامس 5 بقلم زهرة عصام

رواية ظلمني من أحببت الفصل الخامس 5 بقلم زهرة عصام

رواية ظلمني من أحببت البارت الخامس

رواية ظلمني من أحببت الجزء الخامس

رواية ظلمني من أحببت
رواية ظلمني من أحببت

رواية ظلمني من أحببت الحلقة الخامسة

أسيل بتضحك جواها و رفعت النقاب
جاسر أول ما شافها اتصدم و قال وقف بسرعة و قال سلاما قوما من رب الرحيم أعوذ بالله من الشيطان الرجيم نزلي تاني نزلي
أسيل نزلت النقاب و هي هتموت من كتر الضحك على منظره و بعدين بصتله و قالت: ايه يا عريس شوفت عفريت وإلا ايه
جاسر: عفريت بس دا العفريت هين عن كدا يا شيخة
أسيل بغيظ: و بتقولها في وشي يا عديم الزوق
جاسر: طب استني أقف في ظهرك و أقولها
أسيل بصتله بغيظ و افتكرت اللي عملته في شكلها
فلاش باك
حلو طقم السنان دا هينفع مع شوية مكياج كدا و هتبقي حاجة آخر منجهه
بااك

 

 

جاسر: استغفر الله العظيم
أسيل: إيه يا عم أنت جاي تتوب عندنا وإلا ايه
جاسر: ملكيش دعوة يا زومبي انتي المهم انتي هتقولي لمامتك إنك مش موافقة على الجواز دي
أسيل: نعم يخويا و ليه متقولش لابوك انك انت اللي مش موافق
جاسر: هو انتي مفكره إني ممكن أخسر أبويا عشان واحدة زومبي زيك
أسيل: برضوا هيقولي زومبي يطلعلك في ساعة يكون النور قاطع فيها يا بعيد
جاسر: انتي بتتكلمي كدا ليه لوكل أوي
أسيل بشهقة: هي مين دي اللي لوكل يا جدع انت انت مفكر نفسك مين توم كروز لا اصحا دا انت شراب معفن يلا
جاسر: لا دا لو كان فيه واحد في المية إني اتجوزك دلوقتي لا
أسيل: حوش حوش أنا اللي دايبة في هواك يا واد اسمع يا جدع انت انت هتخرج من هنا تقول لخالي إنك مش موافق و كل شيء قسمة و نصيب
جاسر: بس يا بت هو انتي لاقية اللي يعبرك أصلا بسحنتك دي بعيداً عن لسانك الطويل
كانت هترد عليه لكن سمعت صوت جاي من بره بسرعة خرجت على اوضيتها جري خلعت النقاب و مسحت المكياج و عملت مكياج بسيط خلها تبقي أميرة
أسيل في سرها: قال زومبي قال أبو شكلك يا بعد
———— اذكروا الله ———–
ثريا دخلت لقيت جاسر قاعد لوحده فقالت: ايه دا اومال فين أسيل
جاسر: معرفش والله يا عمتوا هي فجأة اختفت
ثريا: تلاقيها اتكسفت أصل أسيل بنتي خجوله أوي
جاسر: نعم مين دي اللي خجوله
ثريا: مالك يا جاسر يا حبيبي بقولك أسيل
جاسر بسخرية: أيوة صح خجوله جدا
ثريا: ثواني اجبها و انادي ابوك يجي يقعد معانا.
جاسر كان عاوز يقولها لا متجبيهاش لكنه فضل أنه يسكت
إسماعيل دخل و قعد جمب ابنه و ساله: ها ايه رايك في أسيل أظن مفيش أجمل منها ولا في ادبها و أخلاقها
جاسر بصدمة: بابا انت بتتكلم عن مين أسيل مين اللي جميلة دي زومبي و إلا لسانها تلاته متر
إسماعيل: انت بتتكلم عن أسيل بنت اختي ظالمها والله دي عسل ولا فيه في جمالها حد دي تقول للقمر قوم و انا أقعد مكانك
جاسر ببلاهه: الزومبي سبحان الله سبحان الله
———— اذكروا الله ———–

 

 

ثريا: ايه يا أسيل دخلتي ليه
أسيل: ابدا يا ماما أصلي كنت عاوزه أدخل الحمام
ثريا: ايه بقي رأيك في جاسر أظن مفيش منه اتنين
أسيل: تنك مغرور متكبر مشافش ريحة الاحترام
ثريا بصدمة: كل دا عرفتيه من العشر دقايق دول
أسيل: و حياتك من أول عشر دقايق
ثريا طب تعالي اقعدي معاهم على ما يمشوا تعالي
أسيل بخبث: يلا يا أمي يلا و كملت في سرها أما أشوف مين الزومبي يا حيو.ان يا اللي بره
———— اذكروا الله ———–
حنان: زي ما بقولك كدا يا فريدة أخد جاسر و راح يشوف أخته الشحاته
فريدة: إنتي هتسكتي على المهزلة دي يا حنان لا انتي لازم تتصرفي بسرعة
حنان: هحاول صدقيني هعمل كل جهدي عشان افركش الجوازة دي

 

 

———— اذكروا الله ———–
أسيل دخلت عليهم و هي شايلة الشاي و بتقول في سرها يلا نبدأ بقي أول خطه من خطط زينه محمود ألا و هي شو.ي الفخد.ة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلمني من أحببت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى