روايات

رواية ظلمني من أحببت الفصل الثالث 3 بقلم زهرة عصام

رواية ظلمني من أحببت الفصل الثالث 3 بقلم زهرة عصام

رواية ظلمني من أحببت البارت الثالث

رواية ظلمني من أحببت الجزء الثالث

رواية ظلمني من أحببت
رواية ظلمني من أحببت

رواية ظلمني من أحببت الحلقة الثالثة

أسيل خرجت من الاوضة و قالت لحامد حاجة خلته يزعل
أسيل: بعد اذنكم يا جماعة انا هنزل أشتغل مش هينفع أقعد هنا كدا من غير شغل ..
حامد بزعل: ليه بتقولي كدا يا ست أسيل هو حد كان داس ليكي على طرف
أسيل: معلش يا عم حامد أنا لازم أصرف على نفسي و على الي في بطني
تفيدة بصدمة: إنتي حامل يا بنتي
أسيل بحزن: للأسف أيوة
منه: طب و جاسر بيه يعرف إنك حامل
أسيل: لا ميعرفش حنان هانم هي اللي تعرف و كملت بسخرية كانت عاوزه نعملهاله مفاجأة و انا الغبية اللي مشيت وراهم كانت بتخطط لـ موتي و انا معرفش
تفيدة: منها لله تدوق عملها قبل ما تموت و تشوفه قدام عنيها

 

 

منه: طب و إنتي هتشتغلي إيه يا أسيل
أسيل: اي حاجه يا منه مش هتفرق ممكن أقف في محل ملابس أو حتي ادي دروس بس هتبقي صعبة شوية الدروس دي
منه: صعبة ليه مفيش حاجه صعبة بعون الله انا هنزلك إعلان في الحارة و كل الحارة تيجي تاخد عندك درس هما هيلاقوا أحلي و اشتر منك فين يعني
أسيل بتنهيدة: ربنا يقدم اللي فيه الخير يا منه هقوم انام شوية معلش
دخلت الاوضة و قفلت على نفسها و هي بتعيط
ليه يا جاسر تعمل فيا كدا ليه دا انا حبيتك نامت و دموعها على خدها مش مبطلة نزول
——— اذكروا الله ———–
يُسر بتوتر : هو بيتصل دلوقتي ليه بصت لمامتها و قامت عشان ترد بعيد عنها
ياسر: الو يا هانم مبترديش عليا ليه وإلا اخدتي غرضك و خلاص لا اصحي انا ممكن اروح أحكي لجاسر كل حاجه
يسر: ايه اللي أنت بتقوله دا بس يا ياسر و بعدين أنت كل شويه هتهد*يدني عاوز تروح تقوله روح بس عارف ايه اللي هيحصل جاسر هيقتـ*لني انا و انت
ياسر: قولي كدا بقي انتي خايفة على نفسك بس لا يا يسر هقوله و اللي يحصل يحصل
يسر بزهق: انت عاوز ايه دلوقتي يا ياسر

 

 

ياسر: اجي اخطبك امتي يا هانم هو مش دا كان اتفاقنا بعد طلاق جاسر و أسيل اجي اخطبك
يسر : بس هما لسه مطلقوش بس يا ياسر اقفل دلوقتي عشان انا مصدعه سلام و قفلت الخط و هي بتنفخ و بتقول يا اخي يخربيت رخامتك لولا الحوجة مكنتش بصيت في وشك حتي
——— اذكروا الله ———–
ياسر: بتقفلي في وشي يا بنت الكـ*ـلب يا ويلك اللي يكون في بالي صح و كنتي وخداني كبري عشان توصلي لـ جاسر صدقيني هقلبها دمار على الكل و اخلي جاسر بيه يعرف حقيقة أمه و خالته المحترمة
——— اذكروا الله ———–
أسيل كانت نايمة بس صحيت من نومها عطشانه خرجت تشرب و رجعت تاني تحاول تنام معرفتش اكتشفت انها نامت من كتر العياط مش اكتر قعدت تفتكر ايه حكايتها مع جاسر و إزاي وافقت على الجواز
فلاش باك
ثريا: ها يا أسيل فكرتي يا بنتي
أسيل بتنهيدة: ما بلاش يا ماما انا مش مطمنه انتي شوفتي مستواهم إزاي و احنا عيشيتنا إزاي
ثريا طبطبت عليها و قالت: يا حبيبتي دول دمنا اكيد هيخافوا عليكي وافقي عشان خاطري نفسي افرح بيكي قبل ما امـ*ـوت
أسيل: مش انتي كدا هتبقي مبسوطه انا موافقة يا ماما
و كملت في سرها بخبث: تشرف يا عريس الغفلة
——— اذكروا الله ———–
جاسر كان قاعد بيفتكر هو كمان ازي وافق على الجواز منها

 

 

فلاش باك
إسماعيل: ها يا جاسر أخدت قرار
جاسر بتوتر: ما تجيبها تعيش معانا يا بابا و خلاص مش لازم جواز
إسماعيل: يا إبني انا مش هعيش العمر كله عاوز اطمن عليها و أصون أمانة اختي قبل ما أموت
جاسر بتنهيدة: بعيد الشر عليكي يا بابا طلما هتبقي مبسوط كدا انا موافق و كمل في سره مش هخسر أبويا عشان واحدة مشفتهاش أصلا بس هخليها هيا اللي ترفض كدا أبان في الصورة جيتنل مان و هي اللي تشيل الليلة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلمني من أحببت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى