رواية ظلمت نفسي الفصل الخامس 5 بقلم جوري البدري
رواية ظلمت نفسي الجزء الخامس
رواية ظلمت نفسي البارت الخامس
رواية ظلمت نفسي الحلقة الخامسة
فريدة بخبث : خرجت رجليها من المية وراحت ضرباها فى بطن نغم
فريدة بتمثيل : اه مش تحسبى كده وجعتينى
نغم مسكت بطنها بألم
وبدأت تبكى وتتألم : اااه الحقينى بطنى بتتقطع ااااه
فريدة بتسلية : وماله تتقطع خلى ابن الحرا’م اللى ف بطنك ده ينزل
نغم بصراخ وعدم تحمل : ااااه بطنااى الحقينى ابوس ايدك… واغمى عليها ومتحملتش الالم
فريدة بتسلية : حلو اووى انا كده ضمنت ان لو حصلها حاجة ابوها وامها مش هيعرفو فاضل بس حسن هو اللى متمسك بيها .. بس انا هعرف اتصرف
ومسكت تليفونها ورنت على ثناء اختها
فريدة بخبث : ايوة ي سوسو ازيك ي اوختى عاوزاكى ف مصلحة هتتطلعى منها بقرشين حلوين
نظرا لظروف ثناء الصعبة وحالتها المادية الفقيرة وافقت فى الحال
ثناء بتقلقائية : انتى تؤمرى ي ام حسن خير ي حبيبتى
فريدة بخبث : من ناحية خير ف هو خير
بصى ي ستى مرات ابنى حسن حامل ف واد بن حرا’م وانا حاولت اسقط’ها النهاردة بس مش عارفة سقطت ولا لا المهم واهلها اتبرو منها مفيش غير حسن اللى متمسك بيها وانا هتصرف معاه ف انا جيالك انا وهى تخليها عندك تشغليها خدامة ولو جوزك سألك اتصرفى قوليله اى حاجة ومش عاوزة اسمع اى خبر عنها ولو عرفتى تصرفيها ولا تجوزيها يكون احسن ومتقلقيش اى مصاريف هتعوزيها هدهالك وانا هخلى حسن يطلقها وانتى هدديها لو حاولت تفتح بقوها ولا قالت حاجة قوليلها احنا فهمنا حسن انك هربتى وهو بيدور عليكى وحلف ليقت’لك وهى هتخاف
ثناء بصدمة وتفاجى : ياااه كل ده حصل بس عينى ليكى ي فريدة بس انا مش هأذى البت دى انتى عارفة انى معيش عيال وانا هعتبرها زى بنتى
فريدة بملل : انتى حرة ي ثناء المهم م سمعش حاجة عن البت دى نهائى يلا انا جيالك بيها قبل م حسن يرجع من الشغل .. وهو جوزك ف البيت
ثناء : لا بيجى الساعة ١٠ بالليل
فريدة طب كويس انا جيالك باى
☆ملحوظة ثناء اخت فريدة ف محافظة غير المحافظة اللى فيها فريدة ومش بيزورو بعض غير كل فترة كبييرة اووى
فريدة خلصت مع ثناء ورنت على سواق عربية هى تعرفه معرفه شخصية اسمه عماد
رنت عليه عشان يجى يوديهم
وبالفعل جاء عماد وكانت الساعة ٩ صباحا وموعد رجوع حسن من العمل ٤ عصرا فانتهزت فريدة الفرصة
بعد سفر ٣ ساعات وصلت فريدة ومعها نغم الى ثناء ونغم ما زال مغشيا عليها ساعدها عماد وقام بحملها والدخول بها الى المنزل
ثناء رحبت بفريدة وشاورت لعماد يحطها على السرير
فريدة : استنانى انت ي عماد برة
عماد : حاضر
فريدة : خدى ي ثناء المبلغ ده خليه معاكى وان عذتى تانى اتصلى بس وانا هبعتلك
ثناء : ماشى بس هى مالها مغمى عليها ليه
فريدة : من اثر الخبطة اللى ضربتهلها بس هتفوق م تقلقيش
ثناء : لا انا خايفة يكون حصلها حاجة انا هجبلها الدكتور
فريدة : يووة انتى حرة بقى ي ثناء انا لازم امشى قبل م حسن يرجع من الشغل يلا مع السلامة
ثناء بتوتر : مع السلامة
وصلت فريدة الى المنزل الساعة ٣.٥ حمدت ربها ان حسن لم يرجع
وبدأت تجهز للمسلسل الذى ستفعله عندما يأتى حسن
**بعد قليل وصل حسن الى البيت
وجد والدته تبكى
جرى عليها بلهفة ليسألها: فى اى ي امى
فريدة بتمثيل : نغم هربت من البيت ي حسن
حسن بصدمة : انتى بتقولى اى ي امى ازاى دا حصل
فريدة بتمثيل : انا لما استغيبتها انها تنزل قلقت عليها طلعت اشوف مالها بس م لقتهاش ف الشقة
واكملت بخبث … خلاص بقى ي حسن انساها وابعتلها ورقة طلقها على بيت اهلها
حسن بعيون حمراء …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلمت نفسي)
تم