روايات

رواية ظلمت نفسي الفصل الثاني 2 بقلم جوري البدري

رواية ظلمت نفسي الفصل الثاني 2 بقلم جوري البدري

رواية ظلمت نفسي الجزء الثاني

رواية ظلمت نفسي البارت الثاني

رواية ظلمت نفسي الحلقة الثانية

حسن بصدمة: حااامل
فريدة بصدمة أكبر : يللهوووى حااامل !!
الطبيب باحراج : طب استأذن انا ي استاذ حسن
فريدة فضلت تصحى ف نغم وتهز فيها بعنف
فريدة بغضب : قومى قومى يلا جيبلنا العار والله لفضحك ف كل حته ي ف*****
قامت نغم مفزوعة : ايه فى ايه ي حماتى انتى بتصحينى كدا ليه
فريدة بغضب : تقدرى تفهمينى اللى ف بطنك دا ابن مين وانتى لسه اول يوم جواز ليكى النهاردة
نغم بصدمة وارتباك : ايييه ح حامل ا أءصل ا انا. ..
حسن عشان ينقذ الموقف

 

 

حسن بهدوء : نغم حامل منى ي ماما اللى ف بطنها دا ابنى … انا غلط’ت معاها ايام الخطوبة .
فريدة بصدمة : حسن ابنى يعمل كده لا انا مصدقش حاجة زى دى ابدا .. انت فى حاجة مخبيها عليا
حسن بهدوء : صدقينى ي ماما دى الحقيقة .. ومن فضلك بلاش تجيبى سيرة لاهل نغم ولا لحد خالص دلوقتى لغاية م يعدى شوية وقت على جوزانا عشان اهل نغم انت عارفة عادتهم
فريدة ومازلت غير مستوعبة : ماشى ي حسن … واكملت بسخرية موجهه حديثها لنغم .. مبروووك ي يا مرات ابنى
نغم بتوتر : الله يبارك فيكى
وخرجت فريدة وتركت نغم وحسن بمفردهم .
حسن بجمود : عشان نكون على نور كده علاقتنا هتكون كالتالى . كل واحد هينام ف اوضة ، اكلى ملكيش دعوة بيه خالص وانا هاكل ف الشغل وان جعت هعمل لنفسى ملكيش دعوة بيا خالص ، يستحسن مشفش وشك غير للشديد القوى ، امى اى حاجة تطلبها منك تتنفذ ومش عاوز اى اعتراض على كلامى مفهوم لحد كده م تولدى وتاخدى ابنك وتروحى تربيه بعيد عنى وساعتها لو لمحتك بس صدفة هتكونى انتى الجانية على نفسك فاهمة
نغم بدموع : فاهمة فاهمة
حسن ودلوقتى قومى يلا اتخم’دى ف الاوضة التانية وتتجنبينى خالص ال ٩ شهور اللى هتقعديهم هنا
نغم بانكسار : حاضر
فى فيلا يبدو عليها الثراء
يقوم جاسر من جانب زوجته النائمة وينزل بهدوء الى اسفل
جاسر وهو ينده بصوت منخفض على سميحة(الشغالة)
سميحة : ايوة ي جاسر بيه
جاسر غمز لها : يلا ي يا بت مراتى نامت
سميحة بدلع : انت تأمر يا باشا …
ولكن كانت اميرة زوجت جاسر تتبعه وهو لم يلاحظ
اميرة بحقد: صحيح اللى فيه داء مبيبطلوش
جاسر بجمود : عندك حق يعنى هى دى اول مرة ولا اول مرة

 

 

اميرة بكرة : طب دى وهقول عليها ر*خيصة انما ذنبها اية المسكينة اللى غل’طت معاها وعشمتها بالجواز
جاسر بصوت عالى : اميييرة ملكيش دعوة بحياتى حياتى وانا حر فيها واعمل اللى انا عاوزة وانتى اكتر واحدة عارفة انا اتجوزتك ليه ولولا كده انا مكنتش هفكر ف الجواز اصلا لان انتى عارفانى مش بتاع جواز
اميرة بغل : ماشى ي جاسر بس وحياة بابى لندمك تلى كل كلمة قلتهالى
جاسر بسخرية : ولية خنيقة اما اقوم اكمل تسلية على صخر اخويا ههه
وقام فعلا جاسر ودخل غرفة مظلمة منعزلة شوية عن الفيلا
جاسر بسخرية: صخورة حبيبى ليك وحشة يا راجل
صخر بكره : عاوز ايه
جاسر بتسلية : اية ي صخر مش عاوز تشوف اخوك حبيبك ييييه صحيح مش تفكرنى انك اعمى مبتشفش هههه
صخر بغضب : اطلع بررررة انت مش راجل يلا
جاسر بهدوء : صفعه بالقلم لما اخوك الكبير يكلمك متعليش صوتك عليه
صخره بكره : مش بقولك مش راجل فكنى وانا اوريك مقامك
جاسر بتسلية : مبلاش هيقى مو’تك على ايدى انت ومرراتك
صخر بغضب ودموع : جااااااسر وربى م هسييييبكككك
فى الصباح
فى بيت حسن ونغم
كانت صوت الزراغيد تعلو عشان يباركلهم ف الصباحية
حسن صحى على صوت خبط وزراغيد على الباب
وفتح لابو وام نغم الباب ورحب بيهم وكانت فريده معاهم وباين على وشها الشر
حسن : دقيقة واحدة هصحى نغم وجاى
عزيزة والدة نغم : ماشى ي بنى
فريده بخبث : منورين ي جماعة
جابر ابو نغم : بنورك ي ام حسن
بعد شوية جات نغم وكانت لابسة عابية بيتى وباين على وشها بعض الحزن بس حاولت تدارى عشان اهلها
عزيزة بفرحة : صابحية مباركة ي عروسة لولوولوى
نغم بابتسامة حزينة : الله يبارك فيكى ي ماما

 

 

جابر : مالك ي نغم اوعى يكون حسن مزعلك
نغم بتلقائية : لا ابدا ي بابا حسن بيعاملنى كويس خالص
فريدة بخبث : تكونيش زعلانة ينغم ي حبيتى عشان حملتى بدرى وملحقتيش تتهنى بالجواز
جابر وعزيزة بصدمة : حااامل ايه ي ست انتى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلمت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى