روايات

رواية طوق نجاه الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

موقع كتابك في سطور

رواية طوق نجاه الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية طوق نجاه الجزء الأول

رواية طوق نجاه البارت الأول

طوق نجاه
طوق نجاه

رواية طوق نجاه الحلقة الأولى

كانت بتجري في الشوارع مش عارفه هيا فين كانت بيجري
وراها رجال كثيره
فجأه جت تعدي الطريق و هيا مش شايفه لاكن تيجي عربيه فجأه و تخبطها
نزل السواق من العربيه و كان نازل وراه شخص طويل القامه عضلي و قمحاوي
فارس: مش تاخد بالك
السواق: يا فارس بيه هيا اللي عدت بسرعه ده طريق سريع
فارس نزل لمستواها و شلها و حطها في العربيه و بص و قاله اطلع علي المستشفى بسرعه
قعد فارس جنبها و هيا سيحا في دمها خلع جاكت البدله و كان بيحاول يوقف النزيف في ربع ساعه كانو واصلين المستشفى نزل و شلها و كان بينادي بعلو صوته
فارس: help help
اخدو الممرضين منه المريضه بسرعه و حطوها علي الترولي و بسرعه خدوها علي غرفة العمليات بعد مرور ساعتين خرج الدكتور
فارس: is she okay (هل هيا بخير)
الدكتور: You will recover in a few hours after the accident. It wasn’t that bad(سوف تتعافى في غضون ساعات قليلة بعد الحادث. لم يكن الأمر سيئًا إلى هذا الحد.)
فارس: okay thanks
دخل فارس الغرفه و جلس بجانبها لاحظ شدة جمالها و شعرها الناعم بعد مرور ثلاث ساعات فاقت و نظرت اليه
فارس لاحظ انها فاقت: Are you okay(هل انتي بخير)
فريده: انا فين
فارس: انتي بتعرفي تتكلمي عربي انتي مصريه
فريده: ايوه بس انا فين و ايه اللي حصل و انت مين
فارس: انا هجيب الدكتور
خرج فارس بسرعه و جاب الدكتور
الدكتور: How are you now? What do you remember(كيف حالك الان ما الذي تتذكريه)
فريده تنظر الي فارس انها لا تعرف ماذا يقول
فارس فهم من نظرتها
فارس: الدكتور بيسألك انتي عامله ايه دلوقتي و ايه اخر حاجه فكراها
فريده: انا كنت مع ماما و كنا بنشتري حجات و فجأه عربيه خبطتني انا و ماما
فارس: She tells you that the last thing she remembers is that she was with her mother buying some things and they got hit by a car.(تخبرك أن آخر شيء تتذكره هو أنها كانت مع والدتها تشتري بعض الأشياء وصدمتهم سيارة.)
بدأ الطيب عمل بعض الإشاعات و بعض الفحوصات
الدكتور: She temporarily lost her memory.(لقد فقدت ذاكرتها مؤقتا.)
فارس: ما اسمك
فريده: اسمي فريده
فارس: فريده انتي فقدتي ذاكرتك مؤقت
فريده: هو الدكتور بيتكلم انجليزي ليه احنا فين
فارس: احنا في امريكا
فريده بعياط: انا جيت هنا ازاي و فين ماما
فارس: طيب اهدي و كل حاجه هنحاول نعرفها
فريده هديت شويه
بعد مرور اسبوعين و فارس كان مخلي بنت ترعي فريده و هو كان بيحاول يعرف اي حاجه عنها
فارس دخل المستشفى و دخل غرفة فريده
فارس: عامله ايه النهارده
فريده: الحمدلله
فارس : فريده انتي هتيجي معايا عشان انا معرفتش اوصل لي اي معلومه تخصك
فريده: ممكن اعرف اسمك
فارس: فارس الهلالي
فريده: شكرا على وقوفك جنبي يا استاذ فارس
فارس طيب يلا بينا
اخذ فارس فريده الي السياره و انطلق بيها الي بيته و صلوا قدام قصر كبير انبهرت بيه فريده اخذها فارس الي غرفه كان مجهزها ليها
فارس: انا جناحي فوقك علي طول لو احتجتي لي اي حاجه تعالي
فريده: شكرا مره تانيه
فارس: انا لو معرفتش اوصل لي اي حاجه تخصك ساعتها هنعمل ليكي شهادة ميلاد جديده و جواز سفر عشان نرجع مصر
فريده: تمام
فارس: اتفرجي علي الاوضه و شوفي لو في حاجه نقصاكي
فريده كانت بتتحرك في الغرفه و كان فارس سرحان في جملها كان بيفكر هو ليه معجب بيها و مشدود ليها
فريده كانت بتتحرك في الغرفه و فجأه رجليها شبكت في السجاده و كانت هتقع فاق فارس من شروده و جري عليها و لف ايده حول خصرها و شدها عليه و امسكها و كانو ملتصقين ببعضهم
فارس: انتي كويسه
فريده بخجل: اه انا كويسه
فارس بعد عنها: طيب انا فوق لو احتجتي لي اي حاجه
خرج فارس من الغرفه و هو متوتر و طلع لي جناحه و خلع ملابسه و دخل الحمام و نزل تحت الدش و كان بيضرب نفسه و بيقول لنفسه لا يا فارس لا يا فارس مش هتسلم قلبك تاني
مر النهار و كانت جالسه فريده في غرفتها تشعر بالجوع خرجت من غرفتها و طلعت لجناح فارس و خبطت علي الباب
فارس: ادخل
دخلت فريده نظر اليها فارس كانت ترتدي بمطلون اسود و تيشرت قصير يظهر بطنها
فارس و بيبلع ريقه: في حاجه يا فريده
فريده بكسوف: انا جعانه
فارس ببتسامه: طيب عاوزه اطلبلك ايه
فريده بطفوله: ممكن بيتزا
فارس: حاضر و انا كمان جعان ناكل مع بعض
مسك فارس هاتفه و طلب البيتزا وصلت بعد عشر دقايق
اقعدوا يكلوا كانت بتاكل فريده بجوع باين عليها و فارس كان بيبصلها بمشاعر هو مش عارف معناها
فارس: حلوه البيتزا
فريده: جدا
فارس: هجبلك عصير
فريده: ماشي شكرا
دخل فارس المطبخ و جاب زجاجة عصير و خرج و قعد جنبها بدأ يصبلها في الكوبايه
فارس: عصير البرتقان حلو ليكي
فريده و هيا بتمسك الكوبايه وقعت من ايديها و لما وقعت بدأت فريده تشوف مشاهد قدمها و وقفت من علي الكرسي و بترجع لورا
فارس: فريده في ايه مالك
فريده: ابعد عني يا اسامه ابعد
فارس: فريده اهدي
جري فارس عليها و مسكها من اكتفها
فريده: ده مش ذنبي والله مش ذنبي
فريده كانت بتقول كلام كتير و فجأه اغمي عليها
فارس بخوف: فريده………
مين اسامه و هل فريده رجعت ليها ذاكرتها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طوق نجاه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى