روايات

رواية طفله وقعت بين احضاني الفصل التاسع 9 بقلم شهد وائل

رواية طفله وقعت بين احضاني الفصل التاسع 9 بقلم شهد وائل

رواية طفله وقعت بين احضاني الجزء التاسع

رواية طفله وقعت بين احضاني البارت التاسع

طفله وقعت بين احضاني
طفله وقعت بين احضاني

رواية طفله وقعت بين احضاني الحلقة التاسعة

سلطان ومسك المسدس ببرود ف خلال اربعه وعشرين ساعه تكون قدامي فاهمين يلا امشي من قدامي
مهند بزعيق انته مفكر نفسك مين ي سلطان يخي حرام عليك تعمل فيها كدا اي قلبك ماتت خلاص مبقاش عندك رحمه يخي ارحموا من في الارض يرحمكم من في السماء وانته معملتش كدا شايفها بقره قدامك ونازل فيها ضرب بغل ده لو حيوان هتكون حنين علي ارحمم يشيخ وخلي رحمة ربنا تنزل عليك
سلطان ببرود اممم خلصت كلامك محدش لي دعوه بيا انته مالك مراتي وبربيها انتوا مالكممم
رهف بغضب تصدق انك معندكش دم ي سلطان مش انا بنت عمك انته شيطان ي سلطان مش انسان زينا لا انته غير مصعبتش عليك ي اخي وهي بتعيط و بتترجاك تسيبها حرام عليك ابنك اللي حاولت تموته ده عملت أي هي عشان ده كلههه
بهية وقربت من سلطان وصفاته بقسوه منك الله يبن بطني عارف الاول مره مكنش معاك ف موقف الاول مره اشوف الغل اللي جواك والحقد اللي جواك انته اي يبني البت كانت طيبه لو عليها تشالنا وتحطنا ف عينيها منك الله يبني روح حسبي الله ونعم الوكيل
سلطان بغضب شديد ااااي كله عليا انا سلطان هو السببب اي عندك كلمه انته كمان ي بابا ولا انتي ي ريم يلا كلكم شايفين أن سلطان شيطان ازاي يعمل كدااا انته لو مكاني ي مهند كنت موتها ف ساعتها مش سلطان الانصاري اللي مراته تخونه ويسيبها عايشه
رهف بعدم فهم قصدك اي ب خانتك قصدك علي عشق لا لا مستحيل تخونك دي كنت بتحبك ي سلطان والله هي اللي قالت ليا انك اول شخص تحبه ف حياتها وانك اكتر شخص كنت حنين عليها يخي اتقي الله
بهية بغضب عندككك اخت يبن بطني اتقي الله البت مكنتش بتخرج من باب البيت هتخونك ازاي احنا عايزينك تفهمنا متتكلم ي شاكر
شاكر اتكلم اقول اي ي بهية وابنك شيطانه ركبه وبقا ماشي من دماغه ولا كانه عايش مع ناس ف البيت ده وقرب منه لو فاكر أن الرجوله ضرب ايد وزعيق بقا والحوارات دي يبقا انسااا ي سلطان أنا يوم ما اتجوزت امك ويشهد ربنا عليا وبص لبهية ايدي اترفعت عليكي ي بهية أو زعقت فيكي
بهية لا يخويا كنت ونعم الزوج والاخ يخويا بس نقول اي خلفه تعر
مهند بس ي سلطان احنا كلنا مشوفناش حاجه من عشق وكنت ونعم الزوجه وانته طلقتها يبقا متجيش تسال عليها ي اخويا وتاني حاجه هتقول اي لاهلها واحنا الكلامنا خالص معاك رهف ورايه وخدها وداخل غرفتهم
ريم أنا يوم ما جيت ليكم جوزي ضربني اقولت اهلي سندي وظهري عمرهم ما يعملوا ف بنات الناس حاجه بس انته ي سلطان عملت ف بنت الناس حاجات واكبرهم كانت عايز تموت ابنك او بنتك وسبتهم وراحت غرفتها وشاكر وبهية راحوا غرفتهم برضوا وسلطان وقف مصدوم الكل بقا بيحبها يمكن أنا اللي غلط ولا هما وسبهم وطلع برا البيت كله
في صباح يوم جديد عشق بتعب وقامت من علي سرير وذهبت نحو الباب وخرجت وهي تعبانه وشافتها فريدة صباح الخير ي مدام فريدة شكرا جدا ليكي انتي وأستاذ محمد
فريدة بابتسامه اي يختي مدام دي وهعمل نفسي مش سامعه كلمة شكرا وقوليلي فريدة احنا من عمر بعض وخلاص بقا بقينا اخوات ومحمد جوزي اخوكي ومتخفيش احنا مش بناكل البشر
عشق بابتسامه شكرا اوي ليكم مش عارفه اشكركم ازاي
رنيم بلاماضه ايوووو يطنط هي مامي مش قالتلك متقوليش شكرا احنا بقينا اهل خلاص
فريدة رنيم عيب قولي اسفه ي طنط دلوقتي يلاا
رنيم اسفه ي طنط بس أصل مامي شريره شويه عارفه الساحره اللي كانت ف ربانزل مامي زيها
عشق بضحك معلشي دي حتي مامي طيبه وعسوله وقمر كمان
فريدة وبتمثل الغرور احم مش بحب اتكلم عن نفسي كتير والله يبنتي
محمد بابتسامه كان القرد نفع نفسه يختي اتوكسي وخليني ساكت
رنا لعشق بدأنا اهو هتسمعي وتشوفي توم وجيري قدام عينك
فريدة قصدك اي ي استاذ محمد يعني أنا قرد وانته اي فيل مثلا
محمد لا أسد هق هق هق والله عسل يواد يمحمد يسكر انته
فريدة يخرابييي يالهويي علي خفة دمك بموت ضحك اضحكو ي بنات عسل عسل يمحمد استغفر الله العظيم
محمد يبنتي أنا مفروض مكنش معاكم تدري ليش ي ام طلال
فريدة ليش ي ابو طلال لتكون انته من دهب واحنا من تراب يخويا
محمد لا ي ام طلال عشان أنا موهبه وخساره ف البلد دي صح ي بنات
رنيم ورنا وعشق ف صوت واحد طبعا ي ابو طلال
فريدة بزعل بقا كدا كلكم مع ابو طلال وام طلال لا
عشق بضحك مش قدره خلاص ده انتوا اطفال اوي وفتكرت سلطان فلاش باااك
سلطان تعرفي ي عشق
عشق بنوم اممم ابهرني يخويا اسالت قبل النوم عارفاها
سلطان هو انتي تطولي تتكلمي معايا يختي اتوكسي ده انتي مفروض يكون ليكي شرف
عشق وقامت اتعدلت ف نومتها قصدك اي يخويا لا اسكيوزمي علي راي فيفي عبده
سلطان يبنتي أنا قمور ومز وعسول ومفيش مني اتنين عشان البلد كانت هتدمر من جمالي وحلاوتي
عشق بضحك كان القرد نفع نفسه يخويا كمل كمل ي توم كروز ونسيت بنات مصر كلها وبنات الصعيد بيموتو نفسهم عليا عشان ابص ليهم بصه كدا صح
سلطان بمرح اي ده عرفتي منين ده هما بيموتو نفسهم فعلا عليا
عشق نام ي سلطان نام ربنا يهديك ناممم وسلطان خدها ف حضنه ونامو نرجع من فلاش باااك
فريدة ولحظة أن عشق عينيها دمعة وعشق لحظة أن فريدة ركزت معاها عشق بتوتر ها أنا هدخل انام شويه تعبانه
فريدة استني ي عشق عايزاكي نتكلم شويه وعشق هزت راسها وراحت وراها غرفة الصالون
فريدة مش ناويه تحكيلي ي عشق اي اللي عمل فيكي كدا ومش تكدبي ي عشق
عشق بدموع هحكيلك بس انا والله مظلومه وبدأت عشق تحكي ليها
فريدة بصدمه ثواني كدا ده مش انسان اكيد وابوكي ازاي يرميكي لي كدا وكمان جوازك غضب ي عشق
عشق مكنش غضب عارفه انتي الحب من نظره بس كنت أنا الضحيه ف الاخر وكان التمن حياتي
فريدة معلشي ي حبيبتي خير والله واسمعي مني ي عشق مترجعيش لي غير لما تعلمي الادب و وتظهر براءتك وانا واثقه انها هتظهر ف اقرب وقت ومتخافيش ربنا أن شاءالله هيكون معاكي
عشق وحضتنها شكرا اوي ي فريدة أنا حبيتك اوي وكنت عايزه اطلب منك طلب أن استاذ محمد يشوفلي شغل
فريدة حاضر ي عشق بس تخفي شويه كدا وانا هكلم محمد وهو عنده شركه هو وصاحبه
عشق شكرا اوي ي فريدة
فريدة قومي ناكل زمان محمد قام ب الواجب ومش هيكون في حاجه نأكلها وبعد مرور شهر عشق استعادت قوتها وبقت احسن ونزلت شغل ف شركة محمد وخدت شقه ف نفس العماره وكنت قدام باب فريدة وكنت عشق كل يوم تروح تقعد معاهم شويه وتمشي ومشي الوضع علي هاذا الحال خمس سنين وعشق أنجبت طفلين رغد و رعد وب وبقت شريكه شركه محمد ومعتز صديقه
رعد ماما شوفي رغد عايزه تنزل ب أي مفيش نزول باللبس ده واخر كلام عندي ادخلي غيري هدومك ي رغد
رغد يوووه يمامي شوفي رعد مفروض اروح النادي مع رنا ورنيم وانكل محمد عايزك ي مامي
عشق بضحك علي ابنها اللي خد صفات والده وافتكرت سلطان لما كان بيغير ليها بص فاقت علي صوت رعد
رعد يماما قولت مفيش نزول انتي مش شايفه جيبه قصيره ازاي وكمان مفتوحه ولا التوب القصير ده
عشق بسسس خلاص انتوا الاتنين ادخلي غيري الهدوم دي يلا كدا كويس ي استاذ رعد
رعد وباسها فل فل ي عشق يقمر انتي واستني كدا الهدوم بتاعتك دي كمان ديقه ادخلي غيرها
عشق بضحك انته يواد جايب الاماضه دي منين يا ابن سلطان تعاله بس كدا
رعد يارتني اقدر اشوف سلطان اللي كل شويه تقومي تفضلي تبصي عليا وتقولي شبه ابوك
عشق بحزن قريب اوي ي رعد هنروح لبابا قريب اوي ورغد طلعت وعشق خدتهم وراحت بيت فريدة
فريدة عاش من شافك يختي ده كله ادخل ي عم رعد شوف وعد
مش راضيه تروح غير معاك
رعد هي فين وعد تعالي انا جيت وعد لما سمعت صوته طلعت جريت علي
وعد وحشتني ي رعد هنروح فين بقا بص أنا ملبستش حاجه قصيره او مفتوحه زي ما قولتلي
رعد شطوره ي وعدي يلا عشان ننزل
محمد رعد أنا عارف انك راجل مش طفل صغير وهتعرف تحكم البنات دي اي واحده تعمل حاجه غلط اعمل فيها اللي انته عايزو
رعد من عيني ي حمايه العزيز وخد البنات ونزل
عند سلطان كان واقف شارد الذهن حتي فاق علي صوت منه
منه بدلع اي ي حبيبي وحشتني اوي انهارده اليوم اللي روحت في عند ماما وحشتني في
سلطان بقرف اممم وانتي كمان وحشتيني اي مفيش عيال ف طريق امي كل شويه تسال
منه بتوتر يووه ي سلطان احنا مش قولنا كل حاجه بايد ربنا وسبها علي الله وانا هروح للدكتوره تشوف العلاج ده مجبش نتيجه لي
رهف وكنت حامل وبتاكل ابنها فهد ومهند قاعد مع شاكر بيشوفو مين المنافس اللي قدر ياخد منهم الصفقه دي
مهند يبابا الشركه دي اللي مسكها تلاته صحاب واللي خد الصفقه واحد منهم بس مجهول الهويه وحتي اللي فكره ميقدروش يقولوا هو مين
شاكر هيكون جن مثلا يعني الصفقه دي كنت ممكن تنجد الشركه وتكون مكسب لينا بس حلال عليهم المهم متعرفش حاجه عن مرات اخوك
مهند بحزن ياريت ي بابا اعرف عنها حاجه كنت جبتها بدل البومه منه دي
بهية من وراهم مين سمعك دي مش بومه بس دي عقربه وحربايه
رهف بضحك استهدي بالله يماما يا ترى يا عشق دلوقتي خلفتي ولا سقطتي
بهية منهم الله اللي كانوا السبب في تفريق البيوت يلا خليني سكته البت ريم جايه انهارده هي وعيالها القرود
رهف وضحكت جامد لما شافت ريم واقفه وراه ريم والقرود وراكي ي ماما اقصد ريم وعيالها
ريم بقا كدا ي رهف أنا وعيالي قرود تشكري يماما
مهند خلاص مش تزعلي احنا اللي قرود لا مؤاخذه يا بابا لا مؤاخذه يا ماما
منه وكنت نازله وشافتهم وهما بيضحكو والغل اشتغل عندها ازيكم ي جماعه ازيك ي ريم
ريم ببرود كويسه ي مرات اخويا رهف ي حبيبتي تعالي اوريكي جبت اي ليكي و لعشق لما ترجع بيتها بسلامه ها
منه وضحكت ودي هترجع ازاي هو اللي بيموت بيرجع ي ريم
بهية قطع لسانك عشق لسه عايشه واسكتي احسن ليكي يا منه
ومر شهر واخر وعشق قرارت تنزل البلد بعد غياب خمس سنوات وجهزت الشنط كان معاها فريده ومحمد عشان مش راضي يسيبوها لوحدها وقالوا هيسافروا معاها وبعد ساعات ووقفت السياره امام قصر الانصاري ونزلت منها عشق وماسكه رعد ورغد وداخلت القصر وكان الكل قاعد علي السفره يتناولون الطعام منصدم الجميع عندما راوها واشتعلت النيران غضب وقام سلطان بغضب وراح نحيتها ولكن استوقفتنه صفعه قويه وووووووووووووووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله وقعت بين احضاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى