روايات

رواية طفله للبيع الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح غمري

رواية طفله للبيع الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح غمري

رواية طفله للبيع البارت الحادي عشر

رواية طفله للبيع الجزء الحادي عشر

رواية طفله للبيع
رواية طفله للبيع

رواية طفله للبيع الحلقة الحادية عشر

روفيدة بغباء و تهور : لا شمس موجودة ، رجعت مصر
هناء دخلت فجأه قطعتهم : روفيدة قومي شوفي اختك
محمد مسكها من ايديها بزعيق : استني هنا , قوليلي شمس فين بقي
روفيدة بصدمه : هو ف ايه يابابا ، مش انت اتغيرت
محمد بضحك : انتي هبله اوي يابت ، انا اكتر واحد بكرهكوا انتي و امك و اخواتك
و لسه هيضربها ، هناء مسكت ايدو
هناء : اوعي ايدك تتمد علي حد من عيالي ، الكانت بتسكت من زمان انسي انها تسكت تاني
محمد : والله عال و بقيتي ترفعي صوتك كمان
و لسه هيتهجم عليها .
محمد مسك قلبه : اااااة ، ااااة
روفيدة حضنت امها و فضلت تبص عليه ، لحد ما وقع من طوله .
روفيدة بدموع: هو ايه الحصله

 

هناء قربت منه تشوف النبض : تقريبا ربك افتكروا ، اتصلي بالاسعاف
*******************
حاتم : يعني فجأه كدا ، هتتنزلي عن حقه !
شمس بصتله : عيشت حياتي كلها ف سباق و متاهات و ق*تل و حزن ، تعبت انا عاوزة ارتاح عاوزة اشوف حياتي انا و ابني و اتبسط يا حاتم
حاتم : و هتسبينا ؟
شمس : عمري ما هسيبك نت و ساندي كلنا هنفضل سوا
حاتم : ناويه علي ايه
شمس : هعمل شركتي و هبدأ فيها ،و فيه شريك هيدخل معايا وانت كمان هتكون معايا
حاتم : مين الشريك دا ؟
شمس بأبتسامه : هتعرفو قريب .
**********************
“بعد مرور خمس شهور”

 

يوسف : يعني انا بيعت كل الاسهم بتعتنا ، و هنبدأ من جديد لوحدنا ، بعيد عن كل المشاكل ،بتاعت مرات ابويا و أرفهم
والدة يوسف : من غير ما تقولي كدا يا يوسف ؟ ، و افرض معرفتش
يوسف : زي ما بدأنا من الصفر ، هنبدأ تاني ، ايه المشكله ياماما
والدة يوسف حضنته : حبيبي انا عندي اليكفيني و ميهمنيش انك تشتغل و تتعب ، انا عاوزاك بس مرتاح
يوسف : وانا هكون مرتاح
……………
شمس بضحك : يامالك مش هتبطل مزاوله ف ماما بقي
مالك : تؤ تؤ
شمس بضحك اكتر : طب نت عارف ان مامي بتحبك اد ايه ، بطل شقاوة بقي و اسمع الكلام ، انا هنزل ومش هتاخر خالص اتفقنا ، متغلبش ساندي
ساندي و كانت قاعدة مصدمه : متقلقيش
شمس : ف ايه يا ساندي مالك
ساندي : انا مش مصدقه
شمس : مالك اتكلمي
ساندي : انا حامل تاني

 

شمس بفرحه : مبروك يا روحي ، ربنا بيعوضك
ساندي بحزن : بس انا خايفه ، صحيح انا سامحته بس خايفه منه
شمس قربت منها بهدوء : مش هتلاقي حد يحبك زيه ابدا يا ساندي صدقيني
ساندي : انتي رءيك كدا ،بجد ؟
حاتم من وراها : وهي دي فيها كلام ، انا من غير مقدرش اتحرك ، مش عاوزة تقوليلي بردو ؟
ساندي ادورت بفرحه : انا حامل يا حاتم
حاتم شالها بفرحه : انا مبسوط و اوعدك اني هحافظ عليكي و عليه
شمس : يلا انا نازله و غمزت لساندي ، هسبكوا انا بقي بس متنسوش مالك
ساندي بخجل : بطلي
*****************
“رجعت هي لمكانهم تاني الاول ما رجعت شافته فيه ، نفس الكرسي تحت الشجر ”
هو بفرحه : انا بحبك و قرب منها ايدو بهدوء و مسك ايديها
شمس : انت بتكلم جد ؟
يوسف : صدقيني بحبك اوي
شمس : هنبقي سوا دائما صح

 

يوسف : عشان نبقي سوا ، لازم حاجه مهمه اوي
شمس : اي هي
يوسف مسك ايديها و ضمها لحضنه : تتجوزيني ؟
شمس بفرحه : بجد ، طب ومالك
يوسف : هيكون ف عنيا ، و هننسي كل حاجه و نبدأ و هنأسس شركتنا و حياتنا
شمس بحب : انا بحبك اوي و موافقه يا يوسف
*******************
“يوم افتتاح الشركه ”
يوسف فالأجتماع : انا كل حاجه هوصلها و هحققها هيكون بفضل مراتي ، و بفضل اخويا و حبيبي حاتم ، و اتمني من كل الموجودين يكونو سبب كبير ف نجاحها
روفيدة بضحك : ونا مليش لازمه و لا ايه
شمس ضحكت : اكيد انتي كمان ياحبيبتي
يوسف : يلا كله يشوف شغله ،و ربنا يوفقكم
“بعد ما كل خرج “

 

شمس قربت من يوسف حضنته : انا فرحانه اوي
يوسف : مش اكتر مني ، انا كنت مستني ال لحظه دي اوي يا شمس
شمس : و كمان فيه حاجه صغننه خالص
يوسف : ايه هي
شمس : فيه نونو جاي لمالك
يوسف بفرحه شالها و لف بيها : انتي عشقي ، عشق يوسف و روحه ♥️
“انا العيشت حياة صعبه وانا صغيرة ، كنت سلعه للبيع من اب ميعرفش يعني ايه حب ولا حنان ، و لصدفه ان ربنا دبر كل دا ، عشان يعوضني فالأخر بالمكنتش اتمناة ، دائما ربنا بيسبب اسباب كتير و هيعوض و لو مكنش عوضك فالدنيا ، هيكون بالأخرة ف الجنه ، و اتمني كل السمع روايتي متحزنش و سبها علي ربنا، ربنا هيعوضك زي ما عوضني “

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله للبيع)

نرشح لك أيصاً رواية عشقي لصعيدي (وعد الجبل) للكاتبة منار همام

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى