رواية طفله عاصم الفصل العاشر 10 بقلم شهد أحمد
رواية طفله عاصم الجزء العاشر
رواية طفله عاصم البارت العاشر
رواية طفله عاصم الحلقة العاشرة
وفي يوم من الايام حصل أن حور كانت قاعده لوحدها في البيت وعاصم كان في الشغل وفجاه في زي عصابه هجمت علي حور
حور. اعاااااااااااا.
واحد من العصابه دي. اكتمي ي بنت انتي وتعالي امضي هنا.
حور. خافت وقالت امضي عليه أي
نفس الشخص. ملكيش دعوه وامضي وانتي ساكته وصوب المسدس تجاه رأسها وقال والا هقت،لك
حور. بصدمه 😳 من اللي بيحصل وخايفه اووي اهي اهي عاصم عاصم
نفس الشخص ده. اكتمي بقولك وامضي احسنلك ومسكها جامد ورمها في الأرض ومسك شعرها وجاب الورق والقلم وقال امضي بدل ما اقت،لك
فجاه عاصم دخل وهجم عليهم هو و رجالته وقال تق،تل مين ي ابن الك،لب ده انا اللي هقتل،ك علشان فكرت تقرب من حاجه بتخص عاصم ودي مش اي حد ده مراتي ي كل،ب ومسكه وفضل يضرب فيه وعطاه لواحد من رجالته تمسكه وراح يشوف حور اللي كانت واقفه خايفه وبتترعش من اللي بيحصل
عاصم. راح عندها واخدها في حض،نه وقالها متخفيش انا معاكي.
حور. بدموع 🥺 عاصم كان كان اهي اهي
عاصم. ششششش اهدي محدش يقدر يقرب منك وهو هياخد جزاء اللي عمله دلوقتي وطلعها الاوضه علشان ترتاح وقالها أنه هو نازل شويه وجاي وأنها متنزلش وتقفل عليها الباب ومهما حصل متطلعش ولا تفتح.
رجاله عاصم ربطوا الناس اللي هجمت علي حور وقعدهم تحت رجل،ين عاصم وعاصم مسك المسدس وصوبه تجاهم وقال انتوا مين ومين اللي باعتكم
واحد من العصابه. مفيش حد باعتنا ي باشا
عاصم. اومال انتوا جايين تعملوا اي هنا ي رو،ح امك تتفسحوا في بيتي ونادي بصوت عالي ياسررر عذبهم و وريني الورق اللي كانوا عايزين عليه امضه مراتي
ياسر. امر الرجاله تعذبهم وهما كانوا بيطلبوا من عاصم أنه يرحمهم من العذاب ده و ياسر عطا الورق ل عاصم
عاصم شافه واتصدم من اللي مكتوب فيه لقي فيه أملاك كتيرره اوي ولما لقي كده اتوقع انه عائله حور اللي في الصعيد هما اللي باعتين الناس دي وكان عايز يتأكد.
عاصم. عذبوهم و ودو.هم جث،ث مكان ما اجوا
الرجاله. ارحمنا ي عاصم باشا احنا ملناش دخل احنا عبد المأمور وبس هما طلبوا مننا أننا نمضي الهانم علي الورق ده وهيطلع لينا شويه فلوس علشان كده وافقنا لو نعرف كده مكناش جينا والله ي باشا
عاصم. ايوه بقا مين المأمور ده
واحد من العصابه. انا سمعت أنه يبقا من عائله الهانم وأنهم عايزين الاملاك وأنها تمضي علشان متاخدش منهم حاجه تقريبا والله ي باشا احنا ما نعرف حاجه احنا بنفذ وناخد حصه من الفلوس وخلاص ملناش دعوه ب الباقي
عاصم. ياسرر خدهم علي المكان السري لحد ما اتصرف انا ويبقا اقولك تعمل فيهم اي
ياسر. تمام واخدهم ومشي
وعاصم طلع ل حور وقالها تفتح الباب حور اول ما سمعت صوته قامت تجري علي الباب وفتحته وهيا بتعيط
عاصم. مالك ي حوري بتعيطي ليه اهدي مفيش حاجه وبعدين متخافيش طول ما عاصم معاكي
حور. خوفت اووي ي عاصم وانت مكنتش موجوده اهي اهي .
عاصم. خلاص ي بنوتي مفيش حد هيتعرض ليكي تاني ومسح دموعها وقال عايز اقولك علي حاجه ي حور
حور. حاجه اي دي ي عاصم
عاصم. مش عايزه تعرفي الناس اللي تحت دي مين اللي باعتها وكانت عايزاكي تمضي علي اي
حور. اه عايزه اعرف مين دول ي عاصم وكانوا عايزيني أمضي علي اي
عاصم. الناس دي عائلتك اللي بعتتها علشان تخليكي تمضي علي تنازل بكل الأملاك اللي ممكن أنها تكون ملكك علشان مش تطالبي بيها وكده انتي ميكونش ليكي اي حاجه.
حور. بصدمه 😳🙄 انت بتقول اي ي عاصم انا معنديش عائله كان عندي بابا وماما 🥺 وهما ما،توا بقا مش موجودين.
عاصم. هما دول ي حوري يبقوا من عائله ابوكي
حور. ي عاصم انت بتقول اي وعائله اي انا مش عرفه حاجه.
عاصم. انا مكنتش اعرف انه ليكي عائله وكل ده بس عرفت من ابوي
#فلاش_باك
ابو عاصم.
في ناس عايزين يقت،لوا حور ي عاصم والناس دي تبقا عائله ابو حور ،، حور ي ابني أصلها من الصعيد بس ابوها حب بنت من هنا واتحدا عائلته علشان يتجوزها واتجوزها وخلفوا حور وهو لما جاء هنا بني نفسه لحد ما كبر وبقا ليه اسم في السوق وشركات كتيرررر وهما عايزين يقت،لوها علشان متطلبش حقها في ميراث أهلها وموت أهلها كان حادث
حور. بصدمه 😳🙄 من اللي سمعته من عاصم
عاصم. والناس اللي هجمت علينا واحنا راجعين من الملاهي وكنا بنشتري الفساتين برضوا عائلتك اللي بعتتهم
والناس اللي تحت وهجمت عليكي وكانوا عايزينك تمضي علي تنازل بكل اللي ممكن تمليكه هما برضوا ي حور
حور. بصدمه 😳 يعني هما عايزين يقت،لوني علشان ياخدوا املاكي وأملاك بابا 🥺🥺
عاصم. بحزن اه ي حور بس متخفيش انا معاكي ومستحيل اخلي حد يؤذيكي طول ما انا عايش
حور. بحزن 🥺عاصم
عاصم. اي ي حور. حور. هات الورق امضي عليه وخليهم يمشوا وينسوا أن ليهم بنت اسمها حور خليهم ياخدوا الأملاك ويسبوني في حالي
عاصم. بس ده حقك ي حور هتسبيه وهتسيبي الناس اللي ق،تلت اهلك !؟
حور. بدموع 🥺 اعمل ايه يعني ي عاصم انا مش هعرف اعمل ليهم حاجه انا معرفش ليه كل عايز يخلص مني الاول طنط فريده واسر ودلوقتي جاي تقول عندي عائله وعايزين يقت،لوني اعمل اي ي عاصم قولي اعمل ايه اهي اهي وانهارت
عاصم. بقلق وخوف من انها ممكن ياجي ليها انهيار عصبي وتدخل في غيبوبه تاني وفضل يهدي فيها وزعق قال أنا بنوتي قويه مش كل حاجه تعيط ليها وهو انتي مش واثقه فيا ي حور
حور. واثقه فيك. عاصم. خلاص مش عايزك ضعيفه تاني سامعه ولا لا ولو فضلتي تعيطي كده انا مش هكلمك تاني ي حور
حور. لا لا خلاص مش هعيط تاني وهعمل كل اللي تقوليه عليه .
عاصم. تمام قومي ذكري دلوقتي علشان اخر امتحان ليكي بكره في الثانويه العامه
حور. حاضر طيب مش هتذكرلي ي عاصم
عاصم. روحي ذكري وانا شويه وجاي
حور. حاضر وراحت تذاكر
معلومه ي فنزاتي حوار فرق السن اللي بتقوله عليه ده ف انا خليت حور عندها 18 سنه وعاصم عنده 30 حلو كده ولا اي 🤔🤔🤔.
نرجع تاني. عاصم راح جاب اكل ل حور وراح عندها أكلوا مع بعض وذاكر ليها وكل بقا تمام وبقت جاهزه ل امتحان بكره.
عاصم. حور
حور. نعم.
عاصم. انا عندي فكره علشان تاخدي حقك وحق اهلك من عائلتك موافقه تاخدي حقك ولا لا 🤔
حور. موافقه ي عاصم بس فكره اي دي
عاصم. اسمعي ،،،،،،،،،،،،،،،،،،
حور. بصدمه 😳 انت بتقول اي ي عاصم عايزني .. ……….
عاصم. دي الطريقه الوحيده علشان تاخدي حقك بيها قولتي اي
حور. ……………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله عاصم)