روايات

رواية طفله اليزيد الفصل السابع 7 بقلم ريتال أحمد

رواية طفله اليزيد الفصل السابع 7 بقلم ريتال أحمد

رواية طفله اليزيد الجزء السابع

رواية طفله اليزيد البارت السابع

طفله اليزيد
طفله اليزيد

رواية طفله اليزيد الحلقة السابعة

يزيد زقها جامد و كانت ارسلين بتحاول تزقوا بس كان متحكم فيها جامد مسكها من أيدها جامد و بعد وقت سابها قامت ارسلين بتعب و دخلت التويلت و بصت في المرايه و دموعها نزلت ….مكنش ينفع الي انا عملتوا يا رب انا عارفه أن انا غلطانه و استاهل كل ده بس مش هقدر على ده كلوا …
في القاهره راح محمد لي مدحت وشاف المناقصة بس للاسف مدحت عمل حاجه غبيه خلاه يخسرها و كان محمد روح ف محدت قال بشر بسسس ورن على يزيد الي كان نايم وفتح عينوا شاف التلفون بيرن رد بنوم ….الوو ؟
مدحت : جدك قالي يكسبني المناقصه مقابل أن تتجوز بنتي جدك جوزك غصب عنك علشان تفوزوا في المناقصة .
يزيد بصدمه وقام قعد : نعم الي هوا ازاي ده و جدي يعمل كده ليه احنا نقدر عليك وعلى عشره زيك ..
مدحت بتفكير أن فعلا عندو حق بس قال : معرفش اسال جدك بقى. .
وقفل …يزيد مسك دماغوا بتعب وهوا بيقول : جدي هيعمل كده ليه ده كمان ؟؟قطع تفكيروا خروج ارسلين بدموع و تعب واضح عليها …
يزيد : اجهزي علشان هنرجع القاهره ..
ارسلين : ايه ؟
يزيده قام و دخل التويلت : اطلع كل حاجه تكون جاهزه …
بدات ارسلين تجهز كل حاجه و بعد وقت كان حجز على اول طياره و رجعوا القاهره في القاهره بعد السلامات دخل يزيد المكتب هوا و جدو …
يزيد بص لي جدو : افهم كده انت جوزتني ارسلين ليه ؟؟
الجد اتوتر …
يزيد : الكلام الي اتقال ليا اي بقى ؟! و احنا نقدر على شركتوا و 10 زيهم ..
الجد محمد اتنهد : بص يبني انا عملت كده علشان انت مش بتاع جواز و دي الطريقه الي تتجوز بيها بدل ما عمتك عاوزه تجوزك بنتها علشان الفلوس و اديك اتجوزت ارسلين و الي كان كان ..
يزيد بعصبية بيحاول يسيطر عليا : اتجوزت جواز كدب في كدب…قام يزيد و طلع وبص على ارسلين وقال بتحزير يلاااا ..و طلعوا الجناح بتاعهم …
يزيد اتكلم : اتحبسوا ..
ارسلين بعدم فهم : مين ؟
يزيد بسخريه : الي عاوزين فلوس ..
ارسلين بإحراج: اه ..
يزيد سابها وراح ينام و ارسلين استغربت انو مزعقش أو عمل حاجه تاني يوم على الفطار …
فاجاه أغم على ارسلين بس سوزان بصت بخبث هيا ولين …
يزيد بخضه : ارسلين ارسليييييييييين!!
الجد محمد : بسرعه يبني شوفها اطلب دكتور ..
جه الدكتور و قال : لازم تتنقل المستشفى حالا ده حبوب تسمم…اتنقلت ارسلين المستشفى و كان معاها يزيد بس روح و دخل عند الخدم بعد ما شاف الاكل و اتحلل وكان في سم …
يزيد لرئيسه الخدم : مين عمل كده انطقي…
الخادمه برعب : والله والله يا يزيد بيه ما اعرف …
خادمه بتوتر : ي يزيد بيه حضرتك حضرتك في كاميرات في المطبخ …
سوزان قلبها و قع في رجلها و اترعبت و شاف يزيد للكاميرات و اتصدم …ايه يا عمتي ؟؟!
بصت برعب : انا انا مستعده امشي انا و بنتي بس بس متعملش لينا حاجه …
يزيد : و قسم بآيات الله تعالى لو لمحتك في القاهره تاني لأكون مخلص عليكي بايدي غوري .. وفعلا طلعوا بسرعه ورعب و جهزوا حاجتهم و مشوا و رجع يزيد المستشفى الجد ..
في ايه يابني : بنتم الي عملت كده ..
الجد محمد متصدمش وقال : كنت حاسس طب عملت ايه ..
يزيد : سافرت..
الجد محمد : افضل وجه الدكتور وقال ..حمد لله على السلامه المريضه كويسه و الجنين كمان كويس ..
يزيد بصدمه بس حاسس بإحساس حلو : ايه ؟!!
الجد محمد : الف مبروك يابني الحمد لله يارب …
دخل يزيد لارسلين و هوا مش مستوعب وقال : انت حامل ..
ارسلين بفرحه و دموع : اه ..
يزيد : طب مبسوطه ولا زعلانه..
ارسلين : مش عارفه ..
يزيد : بحبك يا ارسلين على فكره…
ارسلين اتكسفت و سكتت.

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله اليزيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى