رواية طفله اليزيد الفصل الخامس 5 بقلم ريتال أحمد
رواية طفله اليزيد الجزء الخامس
رواية طفله اليزيد البارت الخامس
رواية طفله اليزيد الحلقة الخامسة
طفله اليزيد 5
وبعد وقت كان يزيد و ارسلين بره وقالت ارسلين بحماس : عاوزه اروح المول..
يزيد هز راسوا بهدوء و فعلا راحوا المول وفي المول فضلت تتمشى ارسلين كتير وقال يزيد بتعب …
يزيد : انا شايف أن يلا نروح بقى.
ارسلين بسرعه: لا لا تعالى ندخل السنيما..
يزيد بنوم : انا عاوز انام سينما ايه بس
ارسلين بتحاول تقنعوا: خلينا ندخل فلم قصير مش هطول والله يلا بقى علشان خاطري..
يزيد بص عليها بهدوء وقال : ماشي يلا ..
ارسلين بفرحه مسكت ايدو : يلا بينا…
يزيد استغرب مسكها لي ايدو و اتوتر كان هيفك ايدو منها بس قرر يسكت ومشي معاها للسينما ودخلوا فلم وفي الفلم الي نام ارسلين…
بص يزيد عليها وضحك ….
وفي مصر بتحديد عند سوسن ولين قالت لين بنفعال…
لين بعصبية شديده : مينفعش كده خالص يا مامي يعني ايه دلوقتي هما في شهر عسل مع بعض و كل حاجه بتروح مننا..
سوسن بحقد : ومين قالك كده بس ؟
لين بعدم فهم: هوا ايه الي مين قالي مهي واضحه اهي معاها في تركيا وشهر عسل …وكملت بتهديد…انا ميخصنيش اي حاجه يا ماما غير أن يزيد يكون ليا والا…وبصت بخبث..
سوسن بضيق من بنتها: بتهددي مامتك يا لين ؟!!
لين بخبث : مامتي اه الي خلتني اسيب الي بحبو مش كده و جابتنا هنا علشان ….
قاطعتها سوسن بضيق : بس يا لين اخرصي خالص وقولت لك يزيد ليكي ملوش داعي كتر الكلام …
لين : والله يا سوسن هانم انا مش شايفه غير كلام لحد دلوقتي مشفتش اي أفعال ولا ايه ؟.
بصت لها سوسن بضيق كبير …
نسيبهم ونروح عند مدحت في الشركه قعد بضيق كبير وقال بعصبيه : لا لا مش معقول كده الشركه بتقع تاني!!ورن على الجد محمد …
محمد بضيق : وده عاوز ايه ده كمان ؟!
وفتح…
مدحت بهجوم: انت مش قولت الشركه مش هتقع!؟
الجد محمد بضيق : بقولك ايه يا مدحت الاتفاق كان سفقه مع يزيد واخليك تكسبها بعد كده يا حبيبي بقى انا مليش اي دعوه بيك …وقفل في وشو…
مدحت بعصبيه شديده : اه ايه انا دلوقتي الشركه بتنهار!!
عند محمد قفل وقال بقلق: يارب استر ويزيد ميعرفش الي فيها ….ويحبها بقااا!
في تركيا كان يزيد بيصحي ارسلين الي صحيت بنوم وقالت : ايه ده هوا الفلم خلص..
ضحك يزيد : اه وحضرتك متفرجتيش عليه اصلا انا الي ادبست..
ضحكت ارسلين : ده كان منوم باين …وقاموا وروحوا الاوتيل…
عند معاذ و سعيد قال معاذ بصداع و الم: مش قادر مش قادر عاوز اي حاجه اي حاجه ..
سعيد بتعب هوا كمان : مفيش فلوس مفيش فلوس.
معاذ بصريخ : اتصرف اعمل اي حاجه مش قادر دماغي وصرخ بالم و وجع !!
سعيد : مفيش غير حل واحد ..
معاذ : قول بسرعه مفيش وقت حاسس اني بموت بالبطيئ ..
سعيد بتعب و بتكلم بالعافيه : رن على ارسلين خليها تحول فلوس بسرعه…
رن معاذ على ارسلين…
ارسلين معرفتش تفتح عليه وقفلت…
قال معاذ بصريخ : مش بتفتح مش بتفتح..
سعيد : ابعتلها كلامها بتاع امبارح وخليها تخول مبلغ نجيب بيه و بعدين نستفزها بمبلغ اكبر ….وفعلا ..
عند ارسلين بتفتح فويز منوا علشان تتصدم وتنزل دموعها بقلق وهيا بتقرا المسج وبسرعه بتحول ليه المبلغ و هيا منهاره …
بخرج يزيد من التويلت علشان ترتبك ارسلين بخوف …
يزيد بستغراب: بتعيطي ليه ؟؟في ايه ؟مالك ..
ارسلين برعب : مفيش حاجه مفيش ..
يزيد بشك وبيسحب الفون منها : هاتي الفون كده ..
ارسلين بصراخ ورعب : لااا انت مالك اصلا وتاخد قوتي بتاع ايه انت صدقت نفسك انك جوزي بجد ولا ايه ..
يزيد بصعبيه: هاتي الفون بقولك هاتي الفون …
ارسلين ماسكه في الفون بقوه بس يزيد بيقدر ياخدوا منها ..
عند معاذ قال سعيد ..
سعيد بخبث : ابعت قول انك بتهزر وانو اتسجل بالغلط وانك بتحبها وكلام من ده هيا هبله وساسجه وهتصدق بسهوله ..
وفي نفس الوقت الي اتبعت فيه المسج كان يزيد معاه الفون ودخل على الشات وشاف كل حاجه وسمع الفويز وبص عليها بعيون جحيم وقال : تقولي كلام عبيط شكلك ماشي بس تكلمي واحد وانت على زمه واحد تاني تبقى وحده ز..باله ومشفتيش تربيه و ماشيه على حل شعرك .
ارسلين برعب بس صرخت : انت الي زبا..له..
مكملتش كلامها لان قلم نزل على وشها بعنف وقعت على الارض وهيا بتعيط ولسه هتشتم بس قرب منها مسك شعرها جامد و بايدوا التانيه كتم بقها وووو..
عند مدحت رن على الجد محمد وقال بتهديد : الشركه بتقع وانت مش بتعمل حاجه وكمل بخبث ..ملكش دعوه بشركتي اه بس لو مشفتليش حل انا هقول لي يزيد على كل حاجه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله اليزيد)