روايات

رواية طفلتي المنسية الفصل العشرون 20 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الفصل العشرون 20 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلتي المنسية الجزء العشرون

رواية طفلتي المنسية البارت العشرون

رواية طفلتي المنسية الحلقة العشرون

ياسمين : عمو ي عمو
عمو : ..
ياسمين : هو ده الحل ي حور
حور : حل أيه ؟!!!
ياسمين : عمو طلبي هو ..
عمو : أيه؟ تحت أمرك, عايزه فلوس !!
ياسمين : عايزه أعرف حكايتك😊
عمو : بدهشة حكايه أيه ؟؟
ياسمين : حكايه حبك أنت و طنط ♥️
عمو : 😅بضحك تدفعي كام
ياسمين : لازم حور تسمع الحكاية
عمو : بدهشة ليه؟!
ياسمين : يااها دى حكايه طويله و الحل إنك تقول حكايه حبك أنت وطنط
عمو : بس كده عيوني و قال ل حور حكايته بالتفصيل
ياسمين : ها نقول مبروك
حور : ..
عمو : ألف مبروك

 

 

حور : على أيه
طنط : مبارك ي بنتي باين من كلام ياسمين إنك مخطوبة أو..
حور : ي طنط هو ممكن حد يحب حد بعد الجواز
طنط : ممكن جداااااا
حور : إزاى؟؟
طنط : عارفه ي بنتي أنا كنت زيك وأكتر كنت خائفه من الجواز والمسؤوليات و أنا كنت مدلعه اووي فى بيت أهلي عارفه يوم خطوبتي كنت بعيط خائفه من كل حاجه بس عارف ي حور عرفت أن الجواز هو الونس هو الحب و الحنية و أجمل ما فيه هى المسؤوليه مش بقولك إن الجواز سهل لكن بقولك أن إللى بيهون عليك جوزك ف إختاري حد حنين و طيب و جدع
ياسمين : ها نقول مبروك
حور : ..
طنط : بلاش تردي دلوقتى و فكري كويس بس افتكري كلامنا وأنت بتختاري إياك تفكري فى الفلوس و ..
عمو : معاكِ حق والله ي هدى ربنا يقدملك إللى فيه الخير ي بنتي
حور : يارب
ياسمين : حور أنا لازم أمشي أتأخرت اووي
حور : خديني معاكِ
ياسمين : حور بقولك لو جيتي بكره و شوفتي فهد قوليله إنى هجبله الورد بعد بكره لان بكره مش هعرف أطلع لأنى أتأخرت النهارده
حور : خلاص أنا هجيلك البيت
ياسمين: لا لا بيت لا
حور : بدهشة مالك اتخرعتي كده ليه ؟!!
ياسمين : بعصبية مفيش ي حور بس أنا لازم أمشي
حور : اامم
ياسمين : بعد بكره الساعه ٥ هكون موجودة أن شاء الله
***بعد ٣ أيام***
فهد : كنت عارف إنك هتيجي هنا فى أى يوم من الايام دى
ياسمين: ها ..
فهد : عاملة أيه

 

 

ياسمين : ماشية الحمد لله
فهد : مجتيش امبارح ليه
ياسمين : عادي
فهد : بمزاجك ؟!
ياسمين : بدموع عامل أيه ي دكتور
فهد : الحمد لله
ياسمين : عرفت أيه إللى حصل؟!
فهد : أيه!!
ياسمين : محمد هيتجوز حور
فهد : لا عايز أعرف أيه إللي حصل فى حكايتك أنتِ ي ياسمين
ياسمين : محمد عايز يتجوز حور و قال حور مش موافقه عليه!؟
فهد : بعصبية بتغيري الموضوع ليه؟!؟!
ياسمين : بس أنا واثقة إنهم هيتجوزوا فى الأخر
فهد : بعصبية وصوت عالى ما بلاش الاستفزاز ده ردى على السؤال
ياسمين : ها..
فهد : …
ياسمين : أصلا هقولك أيه
فهد : تقولي أنتِ ليه لسه فى الشارع و مش بتدروي على أهلك؟!
ياسمين : بضحك لا ي دكتور فى الدار مش فى الشارع
فهد : بدهشة دار الأيتام؟!!
ياسمين: فيه غيرها ؟!
فهد : طب أهلك فين ؟
ياسمين : بضحك لو عرفت مكانهم بالله قولهم وحشتوا بنتكم اووي قولهم إنى بدور عليهم أكتر بكتير منهم
فهد : تصدقى فعلاً وأنا حاسس أن حور و محمد هيتجوزوا
ياسمين : عرفت أمتي ب نطلع بره الموضوع والحوار
فهد : ..
ياسمين : لما مش بيكون فيه كلام يوصف الشعور إللى حاسين بيه
فهد : وااا أسفاه حقيقي
ياسمين : تتوقع حور هتوفق على محمد
فهد : خائف اووى لأنه بيحبها اووي عارفه ي ياسمين محمد شاف حور دى من سنتين و كأن بيشوفها كتير أصلا محمد ساكن قريب منهم بس هى مكنتش عارفه

 

 

ياسمين : بدهشة هاا بجد
فهد : والله وكأن ديما بيدعى إنها تكون من نصيبه
ياسمين : ..
فهد : علشان كده أنا خائف اووى حور ترفض
ياسمين : فهد فهد شوف مين جاي
فهد : ها …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المنسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى