رواية طفلتي المنسية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هدير عبدالعليم
رواية طفلتي المنسية الجزء الثاني والعشرون
رواية طفلتي المنسية البارت الثاني والعشرون
رواية طفلتي المنسية الحلقة الثانية والعشرون
ياسمين : بدهشة حكايتك!!؟
حور : ب ابتسامه اه حكايتي!!
ياسمين : اممممممممممممممم
حور : ضحكت وهى بتقول نسيت أقولك أنا لازم أمشي
ياسمين : بعصبية بقا كده
حور : اه بقا كده سلام
ياسمين : سلام
،، مشت شويه و مشيت بسرعة وراها
ياسمين :مقدرش استني لبكره قولى حكايتك وأنا هقولك حكايتي
حور : بضحك تدفعى كام ؟!!
ياسمين : ضحكت
حور : كان يا مكان لا يحلى الكلام الا بذكر النبي عليه الصلاه والسلام
ياسمين : عليه الصلاه والسلام
حور : الحكاية بدأت من قبل ما اتولد
ياسمين : بدهشة من قبل ما تتولدي؟!!
حور : إيوه ي ستى ماما كان عندها مشاكل كتير اووي فى الحمل و هى بتولدني مااات ربنا يرحمها
ياسمين : بدموع ياربي
حور : اتربيت مع خالتو قصدى ماما أصلها طيبه اووي بتحبني اووي كنت الدلوعه بقا الصغيره و كده ، ليا أربع أخوات غيري كلهم عايشين مع بابا , بس انا اتربيت مع خالتو من صغري بقا
ياسمين : ااااه
حور : أنت أيه حكايتك بقا ، مش بقولك كل واحد عنده حكايه غير التاني و مختلف عنه
ياسمين : نسيت أعرف عملتي آيه مع محمد
حور : بعصبية أنتِ بجد مستفزة اووى
ياسمين : أصلا هقولك أيه
حور : قولى بيتك فين !؟
ياسمين : بحزن بيتي هو الدار
حور : بدهشة دار
ياسمين : اه دار الأيتام
حور : بجد اسفه بس كنت عايزه اا..
ياسمين : مش محتاجه تبرير أنا فهماكي ، المهم وصلتي لفين مع محمد
حور : بدهشة محمد خطيبي؟!
ياسمين: بصدمة خطيبك؟!
حور : اه اتفقنا النهارده
ياسمين : بفرح بجد بجدددد
حور : بفرح اه
ياسمين : حضنتها الف الف مبرووووووك فرحت اووي تعرفي ان محمد ..
حور : ماله
ياسمين : لا لا خلاص هو هيقولك
حور : هيقولى أيه
ياسمين : ..
حور : الفاتحة يوم الجمعه بعد العشاء
ياسمين : بحزن بعد العشاء
حور : أي..
ياسمين : مش مشكله
حور : فى أيه
ياسمين : مش هعرف اجى للأسف
حور : لا لازم تحضري اتصرفي
ياسمين: أنا اسفه لكن مش بمزاجي ي حور
حور : خلاص ي ستي أنتِ هتعيطي أنا هخليها بعد العصر علشانك
ياسمين : بفرح بجد بجد بحبكككك
حور : أنا أكتر
** يوم خطوبة حور**
محمد: جايه متاخره و إحنا عاملين الخطوبة العصر علشانك
ياسمين : غصب عني المهم عروستي فين
محمد : بتلبس جوه ي ستي
ياسمين : سلام بقا اشوفها
محمد : لا إسمها استعجليها😂
ياسمين : الفرحه فرحتنا و ندلع براحتنا 😂
محمد : 😅حقكم طبعا
ياسمين : هطلع لك ب أجمل عروسه
محمد : طبعاً
ياسمين : سلام
محمد: سلام
^^
حور : بعصبية بتهزري صح؟!
ياسمين : بضحك غصب عنى بس فكك أنتِ عروسة قمر اووي
حور : بجد بجد؟!!
ياسمين : قمر يا أخواتي دكتور محمد بره من بدري
حور : بت إسمه محمد
ياسمين : 😂حمودة
حور : لا مش للدرجة دى
ياسمين : كده هتاكليني صح
حور : اماال مش خطيييبي 😅
ياسمين : 😅فين كلام زمان ي مان
حور : يلا بسرعة علشان نلحق أنتِ جايه الساعه ٥ ي حجه
ياسمين : يلا عمو بينادى أصلا
محمد: لا لا الجمال عدا الكلام
ياسمين : احمم
حور : بضحك احممممم اووي
ياسمين : 😅مليش لازمه صح أروح أوزع الجاتو أحسن
حور : مثلاً
ياسمين : 😅 طب سلام عليكم آشوف مصلحتي بقا
حور : بت لا لا خليكي معايا هنا طمنيني
ياسمين : خطيبك يطمنك
حور : بجد بجد لازم تكوني هنا
ياسمين : اهاا ي ستي
حور : بصي شوفى مين هناك
ياسمين: مين
حور :..
ياسمين : هاااا دا فهد
حور : اماال ي اختى مش كان من شوية دكتور فهد
ياسمين: أأاا قصدي دكتور فهد
حور : 😅😂ول لا مش فارقه ,السنارة شكلها غماااازت😜😅
محمد : بتقولوا أيه دا أنتوا ملكوش حل دا أنا يدوب راحت اسلم على صحابي 😅
حور : إحنا نقدر نتكلم على حد😅
ياسمين : إحنا نقدر لا سمح الله😅
** نص ساعه **
ياسمين : بتوتر حور أنا لازم أمشي
حور : بدهشة أيه ؟!
ياسمين : بتوتر أكتر لازم أمشي وخلاص
حور : بعصبية مفيش حاجه إسمها تمشي و خلاص !!
ياسمين : معلش ي عروسة غصب عنى
حور : بعصبية أنتِ مركزه ان كل حاجه غصب عنك
محمد: صوتكم عالى كده ليه
حور : أصلا الست هانم عايزه تمشي
محمد : بدهشة تمشي؟!
ياسمين : أنا صعب عليا جدااا إنى اسيبك دلوقتى لكن ..
محمد: بدهشة لكن أيه ؟!
ياسمين : مش عارفه
محمد: ياسمين مالك؟!
فهد : صوتكم عالى كده ليه
محمد : مفيش
ياسمين : أخر حضن بقا علشان همشي
حور : حضنتني بس زعلانه
محمد : فهد معاك عربيتك وصل ياسمين علشان الطريق هنا مفيش مواصلات و كلهم مشغولين فى..
ياسمين : لا لا أنا هعرف أروح لوحدي
و طلعت بره الفيلا
فهد : ممكن أعرف عايزه تمشي ليه
ياسمين : لازم أمشي وخلاص
فهد : ياسمين لسه بدري معادك ترجعي ٨
ياسمين : الموضوع مش مرتبط ب الدار
فهد : مرتبط ب أيه
ياسمين : ..
فهد : ب حد من الفرح .. , يبقا مرتبط بيا بدأت تخافى مني
ياسمين: 😅 انت بتخوف؟!
فهد : بلاش استفزاز
ياسمين : مش قادره أتكلم دلوقتى ي دكتور
فهد : بعصبية لازم تتكلمي
ياسمين : بس أيه رأيك حور و محمد لايقين على بعض اووي صح
فهد : بعصبية اه اووى
ياسمين : يلا سلام بقا
فهد : حور هوصلك
ياسمين : أنت نسيت أنه مينفعش أنا…
فهد : مش هوصلك ل الدار هنزلك قبل الدار بشويه
ياسمين : أنا مش موافقة لانه مينفعش و كمان حرام
فهد : هااا
ياسمين : بدموع سلام ي دكتور
فهد: ..
*ثالث يوم و على الكورنيش*
حور : بعصبية مممكن أعرف مشيتي ليه؟!!
ياسمين : ببرود عادي
حور : بعصبية أكتر هو أيه إللى عادي ؟!!
ياسمين : شوفى الدبلة منورة إيدك إزاى
حور: بصوت عالى أنتِ أكتر حد مستفز شوفته فى حياتي
ياسمين : ببرود والله بجد!!
حور : بسألك سؤال ردي عليا
ياسمين : ..
حور : مشيتي ليه؟!!!
ياسمين : لأني…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المنسية)