روايات

رواية طفلتي المدلله الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دعاء تهامي

رواية طفلتي المدلله الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دعاء تهامي

رواية طفلتي المدلله الجزء الخامس والعشرون

رواية طفلتي المدلله البارت الخامس والعشرون

رواية طفلتي المدلله الحلقة الخامسة والعشرون

بعد مرور عام من الاحداث كان فرح لينا وزياد وليا كانت حامل في الشهر التاسع كانوا موجودين عند الميكب ارتست
لينا: انتي كويسة يا ليا
ليا: اه كويس ده شكلوا الطفل بيتحرك
لينا: 😂😂الهوي لو ولدتي انهارده
ليا: ههههه 😂هيبقا حظك بقا
لينا: طب انا خلصت من بدري هما مش جايين ولا اي
ليا: شهاب كلمني من شوية قال انهم في الطريق
لينا: اشي شوف يا حبيب خالتو او حبيبت خالتو 😂مامتك لسه مخليني في الحيرة دي مش عارفه انت ولد ولا بنت
ليا: لما يتولد هتعرفي
لينا: اما انتي غريبه مش كنا عرفنا الا لا كل اما نروح عند الدكتورة تقولي ليها متقوليش اذا كان ولد ولا بنت
ليا: ولد او بنت اكيد هنبقا مبسوطين بيه انهارده يومك يا قلبي اتبسطي

 

لينا: حطت ايدها على بطل ليا وبتتكلم يا حبيبي او حبيبتي بلاش تيجي انهارده استنه لبكره ماشي يا سكر
ليا: 😂😂😂بيقولك حاضر يا خالتو
لينا: ونبي انا مش خايفة غير من كده
ليا: اسكتي مش كفايه مش هعرف ارقص في فرحك ولا اعمل حاجه غير اني اكل من البوفيه
لينا: بطلي اكل بقيتي عامله زي البطيخة ببطنك ده
ليا: 😳ننا تخنت بجد
لينا: اه والله بس ده طبيعي عشان الحمل
ليا: ابقا اعمل رجيم بعدين 😂😂😂 شهاب وزياد اجوا بره هطلع اشوفهم وانتي خليكي هناا
لينا: طب شكلي حلو في حاجه ناقصة
ليا: زي القمر يا قلبي
لينا: انتي اللي قمر 😘
طلعت ليا عند زياد وشهاب بره
شهاب: طالعة قمر يا طفلتي
زياد: 🤌لاحظ ان ده يومي مش يومك
شهاب: وانا كلمتك ياض 👊 روح شوف مراتك انا بكلم مراتي
ليا: بس انتوا الاتنين هتتخانقوا ليه
زياد: انا اتكلمت قلب عمو عامل اي
ليا: بخير

 

شهاب: حبيبتي اندهي لينا عشان كلهم في انتظارنا
ليا: حاضر ثواني هدخل اجيبها
دخلت ليا وبعد شويه طلعت هيا ولينا زياد فتح بوقوا وتنح فيها
شهاب: اقفل بوقك مش كده
زياد: مشي ناحية لينا وباس راسها طالعة زي القمر ياقلبي
لينا: بجد
زياد: 😍هو القمر ييجي جمبك اي دانتي بحلوتك غاطة علية 😍
ليا: بلاش تغني تاني عشان البيبي
زياد: انا بغني لمراتي يختي
شهاب: ما انا كنت بكلم مراتي
ليا: واحده بوحده 😂😂😂يالا الناس مستنينا
شهاب وليا ركبوا عربية وزياد ولينا ركبوا العربية التانيه واتحركوا وصلوا على القاعة كانت ولا في الخيال متزينه بالورد الابيض والاحمر ومكانهم متزين بالورد على شكل قلب
شهاب: تعالي يا ليا اقعدي علي التربيزه هنا واياكي اشوفك اتحركتي من مكانك او قمتي رقصتي والكلام العبط اللي كنتي بتقولي هعمله
ليا: شهاب ده فرح اختي مش هقعد كده
شهاب: مفيش حركة يا اما مش هتحضري خالص
ليا: يووو بقا
شهاب: اعقلي يا حبيبتي
ليا: طب هاتلي حاجه اشربها وتيجي تقعد معايا

 

شهاب: هجبلك حاجه تشربيها واقعدي مع مامتك هنا وانا هشوف المعازيم
ليا: هو انا قولتلك انك انت حلوه اوي
شهاب: هرموناتك دي مش هنخلص منها حبيبتي هو ده وقتوا طيب
ليا: 🥹🥹طب بتزعقلي ليه اهي اهي
شهاب: ماما
سمية: ايوه يا حبيبي
شهاب: خدي بالك. من. ليا
سابها مع. مامتوا وعده شويه لقاها قاعدة من لينا راح عندها
شهاب: هو انا. مش قولت متتحركيش من مكانك
ليا: زهقت اعمل ايه يعني
شهاب: والله
ليا:اه
زياد:تعالي يا ليا نرقص يالا
ليا:شهاب حبيبي تعال انت كمان نرقص
شها:انا قولت رقص مفيش
ليا: عشان خاطري وبعدين ده سلو مفهش تنطيط وانت هتبقا معايا
شهاب: بس مش تتحركي كتير
ليا: 😍😍ماشي ياقلبي
اخدها وطلع على الاستيج وابتدوا يرقصوا هما كمان بعد شويه ليا كانت بتتالم من وجع بطنها
شهاب: انتي كويسة
ليا: اه
شهاب: تعالي اقعدي يا حبيبتي انا قولتلك بلاش رقص
ليا: بطني يا شهاب وجعني اووي
شهاب: اهدي واشربي ميه
ليا:🥹🥹🥹اه مش. قادرة يا شهاب
شهاب: طب تعالي اخدك علي المستشفى
ليا: والفرح طيب
شهاب: اهم حاجه سلامتك قومي معايا يالا
اخدها وطلع شافهم محمود وقفهم
محمود: هير يا شهاب مالها. ليا
شهاب: ليا تعبانه هاخدها المستشفى

 

محمود: طب اجي معاكم
شهاب: خليك انت عشان زياد ومتقولش لحد علي حاجه
محمود:طب ابقي طمني عليها
شهاب: حاضر يا بابا
بعد وقت ليس بطويل وصل شهاب المستشفى وحط ليا علي الترولي
الدكتور: استنه انت هنا مينفعش تدخل
ليا: ماسكه في ايد شهاب مش راضيه تسيبها
شهاب:متخافيش يا ليا انتي هتبقي كويسه وطفلنا كمان هيبقا كويس شال ايدها وهما اخدوها علي اوضة العمليات
عده ساعتين وهما لسه في اوضة العمليات والعيلة كلها كانت جت ما عدا زياد ولينا بعد ما اصروا عليهم انهم يروحوا البيت طلع الدكتور من اوضة العمليات كلهم جريوا عليهم
شهاب: طمني يا دكتور
الدكتور: اطمن المدام بخير واطفالك كمان بخير
شهاب: اطفالي
الدكتور: المدام جابت ولد. وبنت الف مبروك
شهاب: الله يبارك فيك ينفع اشوفهم
الدكتور: اكيد طبعا يا ممرضة هاتي الطفلين والمدام هننقلها في اوضة عادية وتقدروا تشوفوها شال شهاب بنتوا وولد وكبر ليهم في ودنهم وكل العيلة مبسوطين وبيحمدوا ربنا انها قامت بالسلامة عده وقت كانت ليا اتنقلت اوضة عادية وكلهم كانوا حاوليها
مامتها: الف مبروك يا حبيبت قلبي
ليا: الله يبارك فيكي يا ماما
سمية: الف مبروك يا حبيبتي
ليا: الله يبارك فيكي يا ماما هو انا جبت بنت ولا ولد
شهاب: ولد وبنت زي القمر زيك
ليا: بجد يا شهاب

 

شهاب: بجد ياقلب شهاب ثواني اجبهملك
شالت ليا اطفالها وباستهم 😍عشق 😍متين
بعد مرور ثلاث سنوات كانوا ليا ولينا وشهاب وزياد قاعدين على البحر وعشق و متين كانوا بيلعبوا جمبهم وكمان بنت لينا كيان كانت بتلعب معاهم
ليا: تفتكروا من تلات سنين ساعة فرح لينا
زياد: 😂😂😂😂😂ودي حاجه تتنسي بردو لينا كانت رايحه جايه في الاوضة عايزه تطمن عليكي وكانت عايزه تروح لولا ماما رفضت
لينا: ههههه انا كنت خايفة ان يحصل كده وده اللي حصل
شهاب: مين كان يتخيل اننا في يوم هنبقا مع بعض ونبقا قاعدين كده
ليا: الحب هو اللي فضل معانا حبنا دايما كان واقف معانا في كل ازمة وكل مشكلة كان هو الحل
شهاب: بحبك يا طفلتي
ليا: وانا كمان بحبك ❤
#تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المدلله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى