رواية طفلتي الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلتي الجزء السابع
رواية طفلتي البارت السابع
رواية طفلتي الحلقة السابعة
رامي بغضب…….ليه عملتي كدا ليه
رؤى بدموع……… هقلك وبدأت رؤى تحكي له كل شيء ورامي كان مصدوم من الحقيقة
رامي راح وحضن رؤى وفضل يهديها
رامي بحزن على حالها……… ششششش خلاص أنا معاكي اهدي
رؤى بدموع……… رامي متسينيش علشان خاطري
رامي بحب…….. عمري ما هقدر اسيبك دا وعد اهدي بقى خلاص ويلا خلينا ننزل
رؤى اتغيرت ومسكت رامي من هدومه وشدته ليها
رؤى بغيره………. رامي لو قربت للعر*سه اللي اسمها علا دي والله لوريك أنا أقدر اعمل ايه فاهم
رامي بضحك……. فاهم خلاص أنا كدا كدا راح الشركة اهدي بقى وهدى الغيره دي وبا*س خدها وطلع
رؤى حطت ايدها على خدها وابتسمت وطلعت ورا رامي بس لقت ملك بتنده عليها فراحت ليها ودخلوا أوضة ملك
رؤى…….. في ايه يا ملك
ملك بخبث…….. عايزه ابربي الملز*قه اللي اسمها علا دي معايا
رؤى بخبث……. معاكي بس هنعمل ايه
ملك بضحك وخبث……. هقلك بصي احنا هنعمل *****************
رؤى ضحكت بشده
رؤى بضحك…….. يالهوي على دماغك دي ههههههههه بس حلوه الفكره عجبتني خالص أنا مواقفه يلا
ملك بشر…….. وأنا جهزت كل حاجة يلا وداده صباح معانا
رؤى بضحك…….. اشطا يلا
دخلت رؤى وملك أوضة علا فتحوا دولابها و رشوا ماده لونها أبيض على هدومها وحطوا حاجة في العصير بتاعها وعلا كانت في الحمام
رؤى بضحك………….. نروح للخطة التانيه
ملك بضحك…….. وليه لا يلا وطلعوا برا الأوضة ونزلوا تحت وبدأوا يجهزوا كل حاجة تبع الخطة وبعد مده خلصوا
ملك بضحك…….. رؤى روحي جهزي نفسك بقى وأنا كمان يلا
رؤى بضحك…….. تمام
عند علا طلعت من الحمام وفتحت الدولاب وطلعت لبس منه ليها ولبسته وشربت العصير ونزلت لقت الصالون انواره مطفيه
علا……… داده صباح داده صباح
الداده صباح……. ايوه
علا…… هو النور ماله
الداده……. مفيش
علا…… طب شغلي ليا التليفزيون
وشغلت الداده صباح التليفزيون لعلا وعلا راحت وبدأت تسمعه بس فجأة بدأت تشوف التليفزيون بير*قص 😂😂😂😂وان الصور اللي فيه بدأت تطلع منه
علا بدوخه……….. هو ايه ده
وفجأة اشتغلت اغنيه منتش قد العفا*ريت وبدأت الانوار تقيد وتطفي لوحدها وكان مكتوب على جدار كا*ذبه باللون الأحمر بخط كبير وفجأة بدأ يظهر لعلا شخص شعره مغطي وشه كله ولابس أبيض وهدومه كلها مليانه د*م وشخص تاني كان لابس قناع بس شكله يخوف اللي يشوفه يقول إن دا وشه الحقيقي وكان ماسك سكــ…ــينه وكان عليها د*م وهدومه غرقانه د*م وفجأة اشتغلت موسيقى ر*عب😂😂😂😂😂
علا كانت بتصرخ بشده وتعيط وفجأة بدأت تهر*ش في جسمها (هلاقيها منين ولا منين يا علا😂😂😂😂)
الشخص الأول كان صوته مر*عب………..كا*ذبه كا*ذبه كا*ذبه
الشخص الثاني الصوت كان ارعب………… جه وقت حسابك هههههههههههه وضحك ضحكة شر’يره مر*عبه(😂😂😂احسسسسسن)
علا كان كل اللي تقدر عليه إنها كانت عماله تصرخ
أحمد كان لسه في البيت وطلع على صريخ علا
أحمد………. هو في ايه عاااااااااااااااااااااا الحقوني وطلع يجري ويلف حولين نفسه
وعلا كانت بتصرخ😂😂😂😂😂
رامي وفهد رجعوا من نص الطريق لأمر ضروري دخلوا لاقوا الاغنيه شغاله وموسيقى الر*عب شغاله والانوار عماله تطفي وتقيد وشكل البيت والد*م اللي علي كل الجدران اتر*عبوا 😂😂😂😂😂
رامي بخوف…….. شكلنا غلطنا في العنوان
فهد بخوف……….. معاك حق وفجأة سمعوا صوت صريخ وحاجات عماله تتكـ…ــسر اتخضوا وحضنوا بعض وفجأة الباب انقفل من وراهم
(😂😂😂😂😂صعبانين عليا)
رامي فجأة وقع على الأرض وفهد اتر*عب لما لاقي حد بيمسك كتفه من ورا باص وراه صرخ هو كمان( 😂😂😂😂😂يالهوي مش قادره)
أحمد برعب………. فهد
فهد خاد نفسه بس فجأة رجع صرخ تاني شاف نفس الأشخاص اللي ظهروا لعلا جايين ليهم
رامي بخوف………. سلام قولا من رب رحيم، أعوذ بالله من الشيـ…ــطان الرجيم، لا تا*ذني ولا ااذ*يك، رؤى انتي فين
الشخص الأول……… انتوا قطعتوا علينا المراسم
رامي بخوف……. غلطه واحنا آسفين
الشخص الثاني………. احنا هنقدمكم من الضـ…ــحيه
فهد برعب……. احيه احيه انصرف وبدأ ينفخ ويقول انصرف روح لحالك الله يسهلك هش هش هش هش
فجأة صوت موسيقى الرعب بقى عالي في لقطه الصريخ
الشخص الثاني قال لفهد………….عارف دا ايه وشاور للســ…ـــكينه اللي في ايده
فهد برعب……… س س س سكـــ…ــينه
الشخص الثاني ضحك بشـ…ــر ومسك الد*م اللي كان على السكـ…ـــينه وشربه وقال أحلى طعم وضحك ضحكة شر’يره ومر*عبه
أحمد برعب………. ياااااااا ماماااااااااااا (😂😂😂😂😂😂😂أنا بطني و*جعتني بجد)
وفجأة ظهر ليهم بنت وشها كله أحمر متغرق باللون الأحمر
رامي وفهد وأحمد حضنوا بعض من كتر الخوف
البنت قربت ناحيه رامي
فهد برعب…….. رامي روح كلم
رامي برعب……… اشمعنا أنا، روح انت يا أحمد
أحمد برعب أكتر…….. هي جايه ليك انتي روح انت يا رامي وذ*قه
رامي بصلها برعب وهي بتقرب وفجأة صوت موسيقى الرعب ارتفع تاني وكل واحد طلع يجري في أي حته والبنت اغمي عليها من كتر الر*عب ليتوقف كل شيء من بعدها يصدر في البيت صوت ضحكات بنات و يظهر الشخص الأول إنه كان رؤى اللي كانت مش قادره تبطل ضحك والشخص الثاني يشيل القناع لتظهر ملك اللي وشها بقى احمر من كتر الضحك الشديد والموسيقى توقف
رامي وفهد وأحمد كانوا واقفين تقريبا كدا كل واحد محتاج يغير هدومه 😂😂😂😂😂وياخد فتره بريك وشهم كان أصفر كأنهم كانوا بيطلعوا في الروح وأحمد قعد على الأرض مصدوم ومش عارف يقول ايه والواد ياعيني شكله فقد النطق 😂😂😂😂😂😂😂😂
رامي فجأة فاق من اللي كان فيه هو وفهد
رامي بغضب……… رؤيييييييييييييييييي
فهد بغضب……… مللللللللللللللللللللك
رؤى بضحك……… أقول اجري يا مجدي
ملك بضحك……… لا انطقي الشهاده احسن وكل واحده طلعت تجري على اوضتها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي)