رواية طفلتي العنيده الفصل العاشر 10 بقلم ملك
رواية طفلتي العنيده الجزء العاشر
رواية طفلتي العنيده البارت العاشر
رواية طفلتي العنيده الحلقة العاشرة
ادهم بألم وغضب: اهه يا سعرانه اااه ايدي
ندى بغيظ وهيا بتفتف جنبها بقرف : اععع ايه القرف ده
ادهم وهو بيتقدم ليها : قرف تصدقي انك مستفزه بحق
ندى بغيظ : ولله نفي حد مستفز اكتر منك ابعد عني يا بتاع انت
ادهم مسك الجاكيت الي علي وسطها بأيديه وشدها ليه واصطدمت به
ندى بغضب: ابعد عني انت اتجننت
ادهم وهو بيتأنلها لوهله حط أيده علي وشها الناعم
وفضل بتقرب بيها لحد موصل ضهرها لصور الحديقه
كانت متوتره جدا وخايفه ..وهو حط وشه في رقبتها واستنشق ريحتها الي بريحت الفانيليا وفضل يقرب منها وهيا تحاول تبعده …..فجأه صرخ ادهم بألم : سيبيني يابت ال***
ندى كانت عصاه من رقبته ومش راضيه تسببه
سبته ندى بسرعه وجريت وهو مسك رقبته بألم وبص لأسرتها بغضب شديد وقال : وحيات امك يا ندى ل هقتلك علي الي عملتيه ده …اهه يابت العضاضه
…..عند ندى كانت بتجري وطلعت السلم ووصلت لغرفتها
وقفلت الباب ومسكت قلبها وقالت : اا اااه يا ادهم الكلب انت مش قدره اخد نفسي …حسبي الله ونعم الوكيل
راحت عند المرايه ولمست علامات صوبعه علي رقبتها ودرعاتها ادايقت لاكنها افتكرت لما قرب منها وحست بتوتر ممزوج بدقت قلب غريبه اول مره تحس بيها
ندي: لا لا لا اسكت انت مش هكرر نفس الغلط تاني
واخدت هدومها وداخلت الحمام واخدت دوش ساخن يرح أعصابها
…..عند يوسف وملك
ملك بغيظ وعلي وشك البكاء: اوعى بقي خلاص
يوسف وهو بيشدها ليه اكتر وباسها تاني ليفلتها
ملك ببكاء: اعععع خلاص بقي ولله وجعني اوي
يوسف : عشان تحرمي وتلمي نفسك
ملك : ولله حرمت مش هكرر صدقني ..وفضل تبكي
يوسف مسح علي شفايفها بأيده وقال بمزح : خلاص كفايه عياط سامحتك سامحتك
ملك بغيظ وقته وقالت : مين الي يسامح مين هاه مستفز
يوسف ضحك : انا طبعا انتي الي غلطانه
ملك بغيظ مسكته من لياقت قميصه وقال : علي شان ببعد البت الي اسمها ريم دي عنك ببقى كده غلطانه
يوسف بمكر: وبتبعدبها ليه
ملك بغيظ:, علي شان بغير عليك ياخي افهم بقي ..
هكون بعمل كل ده ليه مش عايزه اي سن علي وجه الارض تلمسك غيري أو تبصلك غيري انت فاهم
يوسف باسها من خدها وقال بحب: انا فاهم يا تعبتيللي قلبي
ملك بصدمه: انت قليل ادب ولله العظيم
يوسف : معاكي وبس فاهمه ثانيا بقا فين الاعتراف ده من بدري
ملك بغيظ : بطل المياعه دي
يوسف بغيظ : انا مايع
ملك : بصراحه بصراحه …اه
يوسف بغضب: الشارع الي وراه ..دانا هطين عشتك
ملك وقته وقالت: ياعم اسبتلك علي واحد فيهم ..ولا عارفه منك عم عبد الحليم الرومنسيه ولا جعفر ..اوعى كده
ووقتها ودخلت الحمام وهيا بتضحك علي تعابيره وغيظه
يوسف بغيظ: اقول عليكي ايه يا شيخه
ملك بادعاء الغضب: بتقول حاجه
يوسف بغيظ: بكححح
ملك بأستفزاز: بحسب
ودخلت الحمام وقفلت الباب قام هو مسك المخده وحدها علي الباب : اعوذ بالله منك يا شيخه
وقعد علي التاب ………
°°°° بعد مرور اسبوع °°°°
كان الكل مبسوط والقصر كان متزين والستات تبع اهل البلد في القصر بيساعدو علي شان تجهيزات الخطوبه والأكل …..
كانت في الحمام بتراجع وندى مسكلعا شعرها
ندى بقلق: معلش معلش
بعد مخلصت قامت غسلة بوقها ووشها وادتها ندى الفوطه وخرجو من الحمام
ملك بوجع: اي يا بطني
ندى : اي سبب كل ده طيب
ملك : مش عارفه
سكتو هما الاتنين ….ومره واحده بحلقو وبصو لبعض
ملك بصدمه : لاا مش ممكن
ندى بصدمه: حامل .احييييييي
ملك بعدم تصديق : لا لا لا مش ممكن لا
ندى بفرحه: الف مبروك يابت هبقى خالتو
ملك بغيظ : بس يا بت انتي ..
ندى بغيظ: مالك هي دي حاجه غلط
ملك بخوف: لا ياندى انا مش مستعده خاالص ..ويوسف انا خايفه يعرف اصلا
ندى بأستغراب: ليه
ملك افتكرت ………….. FLASH BACK
كانت قاعده بتتفرج علي الفون وبتبتسم …وهو خرج من الحمام وبينشف شعره ….شفها بتبتسم استغرب
يوسف: بتصحكي علي اي
ملك بأبتسامه ورته فديو اطفال بيبي وصور لأم بتشكيل ابنها وقالت : بص …حلوين اوي ازاي
يوسف بص ابتسم وبعد دقيقه اختفت ابتسامته وقال: دي تفاهه بلا عيال بلا زن الواحد مش عايز عيال ودوسه ادي مرتاح
ملك : ليه يعني مش عايز
يوسف بأدعاء البرود : لاني مش عايز ابقى اب ..
ملك بحزن سكتت من كلامه
يوسف بصله وقال وهو بيحاول يخوفها : مالك زعلتي ليه هو انتي حامل ولا حاجه
ملك : لا ..ومش هكون متقلقش وراحت قفلت فونها ونامت وهيا زعلانه من كلامه وحسن بتهديد منه وهو بيتكلم معاها
اما يوسف فا بصلها وقال في سره : سامحيني يا ملك بس انا مش عايزك تفكري في كده في السن ده انتي لسه بنسبالي طفله مش هتستحملي هم الحمل ومسأولياته
عارف انك فهمتي كلامي ليكي وكأني بهددك بكده واني مش بحبك علي شان كده مش عايزك تكوني حامل بس ده لمصلحتك …واتنهد تنهيده طويله وراح نام جنبها والمره دي مخدهاش في حضنه زي كل مره الي خلاها تدايق اكتر ومعرفتش تنام إليه دي من خوفها من الضلمه
««««« back 🔙
ندى حضنتها وقالت : معلش
ملك : انا لحد دلوقتي مش متأكده بس اتمنى مكنش حامل
ندى بغيظ: اقول عليك ايه يا يوسف دانت رخم
ملك بغيظ: صح يابت ..بس انا بس الي لستمه يا ام لسان
ندى بغيظ: انا بس الي اشتمه يا ام لسان ننننن..اتوكسي كنت فرحانه اني هكون خاله
ملك بضحك: غوري يابت ال خاله قال ..دانتي اخرك تعلميهم الرقص
ندى بمزح : يس يس
ملك وهيا بتضحك: الله يرحم نعم يختشييي بتاعتك
ندى ضحكت : ايوه يختشيييي أن ضد العولمه
ملك بضحك: انتي فيدتك ايه هنا بس
ندى بطريقه جعلت ملك تضحك: انا جايه احارب الفساد
ملك : الفساد اه قصد ادهم
ندى بغيظ: هو ده الفساد بعينه
ملك : يوه ما الواد قمر حليوه اهو زي مطلبتي
ندى كانت بتتكلم لاكن لقيت الي فتح الباب ولقيهم واقفين وبصلهم
ندى بتوتر: ده وحش وحش
ملك : مانا لما قلت لك عليه قلتي اةصفيه قلتلك حلو ومز وعنيه عسلي ومز والتي حلو امال مالك
ندى بخوف : مليش بس
يوسف شاور ل ندى تسريبها ندى
ندى بتوتر: يوسف لو سمعك هيموتك
ملك بغيظ: يوسف لا متقلقيش ميقدرش يغملي حاجه في وجود ماما كريمه وحتي لو ده كل مره بهرب منه بحاجه شكله طلعت دماغه زي دماغ اي راجل فيها..سفاله قلة ادب ..وو التفتت وجتلها الصدمه أما شافته واقف وراها حاطت أيده في جيبه وبصصلها بهدوء مسبت عنيه عليها
ندي : اللهم اغفر لها و ارحمها دنيا واخره
ملك بلعت ريقها وقالت بتوتر: اي ده انت جيت اممتى
يوسف ملامحه بينت الغضب
ملك بلعت ريقها وقالت بخوف: لو قلتلك اني مش قصده هتصدقني
يوسف ضم قبضته وبصلها بغيظ اكتر
ندى كتمت بقها وقال : اسكتي علي شان كلامك بيستفزه احسن بيضربك عيار يخلص عليكي بس
يوسف ببرود : ورايا ..بسرعه واتقدم لبره
ملك بخوف: مش طالعه انا خايفه
ندى مسكتها: اطلعي علي شان ميدخلكيش
ملك بندب: أحيي انا عملت اي في نفسي بس وانتي يا كابتن البحر مش تقوليلي
ندى بغيظ: كنت بحول بس هو كان بيحزرني اقول وانا خفت اصلا
ملك بغيظ: ياحظك المهبب يا ملك لساني ده مش متربي
ندى: قصيه وارتاحي
ملك : ايوه ولله عندك حق ….وضحكو
يوسف بغضب : انا مش قلت ورايا
ملك وندى بخوف : وراك يا فندم
وراحوا وراه ونزلوا لقيو الكل تحت وإيمان قعده وراحوا عندها وملك كانت لسه خايفه من يوسف الي كان عينه عليها وهو بيتكلم مع الناس بالاخص أنه لاحظ فستانها وسطه رابطه ديق فا ادايق
ملك اتوترت وخافت من نظراته وكانت بتحاول تتجهله تماما
طلعت ريم عند إيمان وسيف وقالت : الف مبروك يا إيمي يا حببتي
إيمان : الله يبارك فيكي ياختي
ريم بصت ل ندى وقال بغيظ: عبالك يا ندى ..وعبال يا ملك
ندى بغيظ: ماتتعدلي يابت انتي حد قالك أنها مش مجوزها
ملك بغيظ: سيبيهالي ….سلامة النظر والحس اعذريها يا ندى أصلها لسه مش مصدقه اني مرات حبيب قلبها
ريم بغيظ: قصدك ايه
ملك بغيظ قربت منها وقالت بصوت مميت غاضب: قصدي انك تبعدي عن جوزي وتنسي أنه هيكون لحد غيري لأن ابن محمد المنشاوي مدام اسمنا اتكتب في ورقه واحده اعرفي أنه بقي ملكي انا ومسمحلكيش تذكري اسمه حتي
ريم اتغاظت ونزلت وهيا بتتوعد ل ملك
إيمان ضحكت: كويسه انك علمائها الادب حقيقي محدش غيرك قدر يسكت البت دي
ندى بضحك: تربيتي بقولك
كلهم ضحكو ..ملك بصت ليوسف الي لقيته باصص ليها وابتسم..ببساطه لانه قرأ حركت سفايفها وعرف همسها ل ريم وقالت ايه
…..بدأو يلبسون الدبل والبنات زغرطو وهيصو وندى كانت بتتحاول تتجاهل ادهم الي كان بيبصلها بنظرات خلتها تتكيف واعجابه بلبسها وجمالها
وريماس الي كانت مع حمزه وفرحانين
اشتغلت اغنيه رومانسيه{ اوعديني » }وكل واحد اخد حبيبته علي شان يرقص معاها اخد ادهم ندى الي استغربت أنه خدها من وسط البنات وحمزه ريماس وسيف إيمان وعمر صابرين
ليسحب يوسف ملك لساحت الرقيص ويضع يده في خصرها ويمسك يدها ويبدأو الرقص ..كانت كل الفتيات تنظر ل يوسف بأعجاب وتحسد ملك علي رجلها
كانو يرقصون ببراعه ويوسف يديرها ببما بجعل فستانها ابيض الون يطير ويسحبها ليه تاني وهو حضنها من ضهرها وكان كل كلمه من الغنيه وكأنها موجها ليها ….كان الكل بيصفرلهم وبيسقفو …..
عند ندى وادهم
ندى بكسوف: ابعد ايدك شويه
ادهم شدها اكتر وقال: انسي
ندى : قيل ادب بس نخلص وهوريك
ادهم بضحك: توريني ايه اكتر من العلامه الي علي رقبتي دي
ندى بصت لرقبته وقالت: باللهوي هي كبيره كده انا اسفه بجد ولله بس بصراحه كده انت تستاهل
ادهم بص ليها: ياعني افهم من كلامك ده اعتزار ولا شماته
ندى بضحك : الاتنين …ضحكو هما الاتنين
…عند ريماس وحمزه
ريماس بطفوليه: حمزه
حمزه : نعم ياقلبي حمزه
ريماس : حبيبي قصر نفسك شويه
حمزه بابتسامه: اعملك ايه انتي الي قصيره حتي وانتي لابسه كعب
ريماس : بتشمت فيا لاني قصيره وانت زرافه
حمزه : انا زرافه يابت
ريماس بأبتسامه: ايوه وعمود نور كمان
حمزه بابتسامه مكر: بس يجمعنا بيت ونشوف الموضوع ده
ريماس بكسوف: لم نفسك
حمزه بابتسامه: يادي الكسوف ..وضحكو سوى
…سيف وإيمان
سيف: بنقابة ومن غيره حلوه وبيتبص عليكي البسك اخبيكي فين بس
إيمان بابتسامه: خليني في قلبك
سيف ضحك: كلي بعقلي حلاوه
إيمان بطفوليه: انت الي متعصب لازم أهديك
سيف بابتسامته: مقبوله بس بشرط
ايمان: اتفضل
سيف بمكر : بوسه
إيمان بكسوف: اتلم ياض
سيف ضحك وقال: ياض انا المقدم زيف برتقالي ياض ماشي كلها شويه ويجمعنا بيت
إيمان ضحكت وقالت: دي قلت الادب وراثه علي رأي ملك
ضحك سيف وحطت إيمان راسها علي صدره وكملو رقص
عمر وصابرين
عمر : مأنتي حلو اهو ورقصك جميل
صابرين : عشان معاك ياحبيبي غيرك مش بعرف صدقني
عمر بابتسامه: اشمعنا
صابرين بحب: انت السند والعكاز الي بيتسند عليه
عمر بحب : وانتي الروح والقلب كله يا لي موجعاني بكلامك
صابرين : بحبك يا عمر
عمر : وانا بموت فيكي…
……فجاه وهما بيرقصو يوسف لقي ملك ارتخى جسمها وهتوقع راح شالها مرا وحده والبنات والكل هيص وطل بيها لاكن ندى واللغلبيه لحظو تعابير وش يوسف وطلع ادهم وندى ساميه وراهم
يوسف دخل بيها الاوضه ونايمها وشال النقاب وحاول يفوقها : ملك اصحي ..ملك قةمي يا ملك
رشها بالميه ومقمتش قلق اكتر واتصل بالمستشفي وطلب دكتور في اسرع وقت
دخلت ندى وساميه وادهم وقف عند الباب مع عمر وصابرين دخلت
ندى قعدة جنبها وهيا عارفه مالها وبتقول ربنا يستر في سرها
ادهم : في اي يا يوسف ملك مالها
يوسف بقلق: واحنا بترقص جسمها ارتخى بين أيدي وفقدت الوعي ومش عارف في اي
صابرين : ربنا يستر خير
ندى : انا عارفه مالها
يوسف باستغراب : قصدك ايه مالها ملك
ندى قامت وقفت قدامه وقالت : ملك ممكن تكون حامل يا يوسف
الكل أنصدم
يوسف بصدمه وغضل: اييييه ………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي العنيده)
looka mostafa