روايات

رواية طفلتي العنيده الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك

رواية طفلتي العنيده الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك

رواية طفلتي العنيده الجزء الرابع عشر

رواية طفلتي العنيده البارت الرابع عشر

طفلتي العنيده
طفلتي العنيده

رواية طفلتي العنيده الحلقة الرابعة عشر

مسك احمد النقاب وكان هيرفعه ويشوفها لاكن فجأه
يسمع صوت اقدام وصوت يوسف وهو بيتكلم في التلفون …احمد بديق : مش وقتك يا ابن المنشاوي …لينظر ل ملك ويقول : متقلقيش يا قلبي قريب قوي هتكون سوى
رفع علي وشه الماسك وجري فتح البلكونه وقفلها وراه ونط منها بحذر وخرج برا القصر من غير محد من الحراس يلاحظوه ….
تنهدت ملك وندى بصت للفديو وقفلته وقالت : الحمد لله يارب إن الكلب ده مشي
قامت ملك وفتحت النور وبصت ل ندى الي مستخبيه وشورتلها تطلع عشان تخرجها بسرعه وندى خرجت من الحمام وراحت عشان تفتح الباب وتخرج بس فجأه اتفتح الباب ودخل يوسف وندى استخبت ورا الباب وعضت علي لسنها بتوتر وخوفه
ملك بصتلها بخوف …
يوسف بأستغراب : اي الي موقفك كده
ملك بتوتر : عع..عادي انا كنت ..كنت بعمل تمارين قصدي ..
يوسف بأستغراب: تمارين دلوقتي …وبنقاب
ملك اتوترت وبصت ل ندى الي ورا الباب وشورتلها أنها تبعده عن الباب عشان تطلع
ملك قربت من يوسف وشالت النقاب عن وشها وشدته لجوا وحطت رقبته تحت صدمته وقالت : سيبك من كل ده …شكلك تعبان يا حبيبي
يوسف بأستغراب : حبيبك
ندى مسكت ضحكتها بالعافيه من صدمت يوسف يا عيني الي بيبصلها بخوف وصدمه من طريقتها
ملك بصت ل ندى بغضب وشفتها بتضحك شورت ليها تمشي بسرعه بدل متموتها
ندى أومأت ليها برأسها واتسحبت ومشيت وهيا مسكه ضحكتها عليها
ملك اتنهدت براحه وكانت هتبعد عن يوسف الي شدها لي تاني …لاكنها بعدته وقالت : ابعد عني قلت لك كذا مره متقربليش
يوسف بصلها بصدمه : انتي مجنونه يابت انتي ..مش انتي الي قربتي
ملك بتوتر: كانت غصب عني ..مكنتش اقصد
يوسف ادايق منها وقرب منها بخطوات وقال بغضب: انتي عايزه تجننيني صح …ولا اقولك لا انتي عايزه تخلينب امشي في الشارع اتكلم مع نفسي وتعفرتيني صح
ملك بغضب : انت
يوسف بغضب: هششششش…ولا كلمه
ملك : بس
يوسف بغضب: ولا نفس ….حطت أيدها علي بوقها بخوف وزقها علي السرير وقعت ودخل الحمام وهو متغاظ من البنت المجنونه الي مش عارف هتودبه لحد فين ……
back 🔙
ايه الفلاش باك الطويله دي 😂 دا شكلو ادهم نام هو كمان •••••
بصت ملك لأدهم وندى الي فضلو يضحكون بغيظ وقالت : تصدقون انكم رغمين ولله
ادهم بضحك: ولله العظيم انتي مفتريه وهتججني الواد
ملك بغضب: وانا اعملو اي هو الي بيجي في أوقات غلط وبيبوظ الحظات ….
ادهم بص لها وكان سوف يتكلم لاكنه صمت فجأه وقال: بجد طب تمام انك كلمتي بباكي واطمنتي عليه
ندى استغربت لاكن بصت ولقيت يوسف واقف ورا ملك
لتقول بتوتر لكي لا تكمل ملك كلامها بنظرات الاستغراب من كلام ادهم : ازيك يا يوسف
ملك التفتت بسرعه لترى يوسف خلفها : يوسف
وخبأت هاتفها الذي كانت تريهم التسجيلات عليه
يوسف بأبتسامه هفيفه: ازيك يا ندى …ازيك يا ادهم
ندى وادهم ردو السلام بتوتر
نظر ل ملك وقال : اي الي موقفك هنا في حاجه ولا ايه
ملك : لا انا كنت داخله دلوقتي بس وقفنا تتكلم انا وندى وادهم شويه
يوسف بشك : اه ماشي
ملك وندى كانو متوترين ..بس ادهم ابتسم وقرب من يوسف : تعالي ندخل عايزك ياعم بقالنا زمان مقعدناش انا والندل وبص ل سيف الي ضحك وقال : انا برضو
ادهم : ايوه ياخويا لما نتتصلش غير مره في السنه ابقى ندل وستين ندل انت وهو
يوسف برفع حاجب: بس يا بتاع امريكا انت ..انت فضيلنا مهو بنات امريكا شغلينك
ندى وقتها سمعت الكلام واديقت جدا ملك مسكت أيدها وقالت : اهدي يمكن بيهزرو
ادهم كان هينكر كل كلام يوسف الي ابتسم بخبث وهو بيبص ل ندى وادهم وعرف أن ندى بتحب ادهم
ادهم ما بص ل ندى وشاف أنها اديقت وغارت ليبتسم بمكر ويقول : ايوه مين ميتلهيش معاهم ..دول مزز وحلوين
يوسف ابتسم وقال: انت بتقولي …مأنا مجرب
ملك بصت له مره واحده بغضب وصدمه : اييي
يوسف رفع حجبه: في حاجه
ملك بغضب كانت هترد بس ندى مسكت أيدها : اهدي يا ملك ده بيحاول يخليكي تدي ردة فعل ويغيظك بس لاحظي نظراته بس وركزي فيها
ملك بصت له ولقيته بيبصلها بنظرات خبث ومنتظر أنها تدي ردة فعل …لاكنه اديقت لما لقي أنها هادئه خالص ومعملتش حاجه
يوسف بمكر : اي رأيك نروح نسهر النهارده
ادهم : موافق
سيف : وه ايه الي بتجلوه ده تسهرو فين بجا
ملك بصت ل يوسف وقالت بغضب مكبوت لاكنها اخفته : فين يعني غير في الأماكن القزره الي فيها الحرام حلال في اي غيرها
يوسف بصلها وحط أيده في جيبه بهدوء وقال : وانتي بقى هتعلميني الصح من الغلط
ملك بغيظ: لا لسمح الله انت راجل كبير وناضج وعارف الصح من الغلط كويس ..بس انا من حقي افهمك برضو
يوسف بغيظ : لا مش من حقك
ملك بسخريه : ولله ..ليه بقي
يوسف يصلها وقال ببرود : لاني هتجوز
الكل أنصدم من كلامه وملك وقفت تبصله بهدوء من غير أي ردة فعل
ملك بهدوء : الف مبروك
ادهم بغضب : يوسف …انت مش في وعيك صح ولا بتهزر
يوسف : انا بكامل وعيي وده مش كلام يتهزر فيه
ادهم : ليه تعمل كده في مراتك هي عملتلك اي
يوسف بغضب: مالك يا صاحبي ويا ابن خالتي العزيز اوعى تكون بتحب المدام ملك لسمح الله
ادهم سكت فجأه وبص ل يوسف الي اتحولت نظراته ل كره وديق شديد وقال : مش كلامي صح يا ادهم بيه
ندى بصت لهم بصدمه واتفجأت ملك من الكلام الي بيقوله يوسف وبصت ل ندى الي سابت أيدها بأستغراب
ندى بصت ل ملك بحزن وقالت : الكلام ده صح يا ملك
ملك بصتلها بصدمه وقالت : معقول تصدقي الكلام ده ..اتجننتي يا ندى
ندى بدموع: امال هو بيقول الكلام ده من فراغ
ملك انصدمت من كلمها واديقت وقال لأدهم الي واقف ساكت : ادهم قول أن الكلام ده مش صح قول يلا ….كان ادهم ساكت ومنطقش وفهمت ملك أن كل الي قالو يوسف صح أن ادهم بيحبها..
ملك بصت ليهم : لا …بس انا مش بحبك ..ندى
ندى بصتلها بدموع وغضب ومشيت من قدمها وطلعت لفوق
ملك بصت ل يوسف بغضب وادهم وطلعت ورا ندى وهيا ماسكه دموعها ومديقه جدا ازاي صديقت عمرها متصدقهاش
فتحت ندى غرفه ندى ولقيتها قعده مديقه ومتعصبه
ملك قفلت الباب وقالت: ندى …يابت …ردي عليا
ندى بحزن: بتسأليني مالك ..من كل عقلك يا ملك انتي كسرتيني وتقوليلي مالك مكنتش أتوقعها منك انتي بذات
ملك بدموع قربت منها وقال: انتي مجنونه يا بت …انا اعمل كده انا عمري مأفكر اأذيكي ولا اخد حاجه منك حتي لو هيا بتاعتي ادهم مين الي احبه وانا عارفه انك بتحبيه
ندى وقتها وقالت بغضب: امال هو مردش ليه مانكرش ليه وجوزك بنفسو قال إنه بيحبك …انتي كنتي عارفه صح
ملك بصت لها وقالت بديق : ايوه كنت عارف ..بس معرفتش اهتمام للموضوع لاني عمري مشفت ادهم غير أنه حبيب اختي واخويا يا ندى
ندى بغضب وحزن : مش هصدقك لانك بتحبي نفسك ..وندله طلعتي ندله يا ملك انا عمري مهنسا الي عملتي
ملك نزلت دموعها بصدمه من صحبتها : يعني اي ..قصدك اي مش هتصدقيني ..ازاي يا ندى بعد كل السنين دي تسبيني بسبب شخص اثر عليكي وحله لعب في عقلك وكذب كمان تقوم تسيبي صحبت عمرك وتتخلي عني بسهوله دي …بتضحك ملك بدموع وسخريه وهيا تقول : قد ايه كسرتيني بكلامك ده ..انتي يا ندى كل ده يطلع منك انتي يا اختي ..انا لو حصل نفس الموقف معايا كنت صدقتك ووقفت جمبك لو الدنيا كلها شهدت عليكي ..ياغبيه يا طفله يا ام عقل صغير يالي مفيش غيري كان مستدعد يفضل معاكي مهما حصل من مشاكل ما بينا وانتي لقيت حد غيري وبسبب عقلك ده استغنيتي عني ..بس أهنيكي خسرتيني يا صحبت عمري ..وخرجت ملك من الاوضه وهيا متعصبه وحزينه جدا علي تصرفات صحبتها معاها وكلمها ليها قد ايه أملها خاب في كل الي حوليها قد ايه هيا كانت الشخص الوحيد الي بترتاح معاه ولما تحس بالتعب والوحده تروح لها …ولما كانت بتحس بنغزه في قلبها أو اي احساس وحش عنها بتطمن عليها اول واحده بين الكل …لأنها الشخص الي كانت مستعده تخسر حياتها عشانه بعد أهلها
دخلت ملك غرفتها وقعدة وفضلت تبكي بتعب شديد وحرقه وهيا من جواها تعبت من الكل …رفعت راسها وفي اللحظه دي قررت انها تاخد قررها النهائي ومتفوتش لحظه وحده تاني قامت بسرعه ومسكت فونها
ملك مسحت دموعها : الو … جيه وقت انك تساعدني وتنفز وعدك ليا لاني جاهزه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي العنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى