روايات

رواية طفلتي العنيده الفصل التاسع 9 بقلم ملك

رواية طفلتي العنيده الفصل التاسع 9 بقلم ملك

رواية طفلتي العنيده الجزء التاسع

رواية طفلتي العنيده البارت التاسع

طفلتي العنيده
طفلتي العنيده

رواية طفلتي العنيده الحلقة التاسعة

ملك دخلت وقفلت الباب وقالت : ده شافني ..يارب سامحني وغلاتك مكنت اقصد انا خرجت لاني كنت فاكره ان مفيش حد غريب في البيت ….لأنها ركزت وقالت بأستغراب: امال مين ده الي شوفته ….يلا انا مالي ….راحت ملك لبست نقلها الي بالون الاحمر جاعل من بياضها شاعع وعينيها الواسعه ذات الرموش الكثيفه والطويله التي أظهرت بريقها الرمادي …وخمارها سكري الون وفستانها الاحمر ..أمسكت برباط خصر الفستان وربطته بخفه كا فيونكه من الخلف
ملك عدلت الخمار وقال: خلصت اروح اشوف البت ندى الي قلتلها تيجي ومجتش
الباب خبط
ملك : مين
ندى فتحت الباب وقالت : اي كل ده
ملك بغيظ: ونبي انا مخلصه ومستنياكي
ندى بغيظ : نننننن
ملك بغيظ: في وشك
ندى بغيظ : يلا ياختي يام لسان ..ثانيه فين يابت السلسله الي جبتهالك
ملك بينت السلسله علي كانت عباره عن نص قلب مكتوب عليه حرف الام ونص قلب صغير
ملك : اهو ….ندى قربت من ملك وأظهرت السلسله الي علي رقبتها وقالت : قربيها كده
واول ملك واحده مسكت نص القلب وقربته لزقو القلبين في بعض تلقائيا وكملت كلمة
/my best frie♥️nd forever\
ابتسمو واخدو بعضهم ونزلوا وهما بيهزرو ويضحكون
ندى كانت لابسه فستان بأكمام وسائله شعرها الطويل لآخر ظهرها …
ولو علي السلم واتجهوا لسفرة الاكل التي كان الجميع جالس عليها هند وهدي وكريمه وإيمان وصابرين وساميه ومليكه ويتحدثون ويضحكون منتظرين الطعام وباقي العائله حتي يبدأو
…كانو مستغربين من الناس الي قاعدين لاكن فجأه
هند بأبتسامه وهيا تنظر ل ملك : ملك صح
ملك بأستغراب: ايوه ..
هند قامت حضنتها وقالت : انا خالتك هند يتملك نسيتيني
ملك حضنتها علي طول وقالت : خالتو ..لا طبعا يا حببتي ازاي بس
هند : وحشتيني قوي ياحته من قلبي
ملك : وانتي اكتر اكتر يا حببتي
هدى قامت وقربت من ملك وحضنتها وقالت: كبرتي يا ملك وبقيتي زينت البنات
ملك بابتسامه: حببتي يا خالتو هدي اي مفيش سؤال يا وليه
هدى بضحك : لسه لسانك طويل زي مأنتي
ملك بضحك : طبعا
هند بأبتسامه: هي هتجيبو منين مكربمه الي مربياها وانا وانتي خلاتها
كريمه ضحكت: طبعا يا بنتي امال اقلب القربه علي فمها تطلهطع البت ل امها
هند : امال مين القمر
ندى: انا ندى صحبت ملك
هند بأبتسامه: اهلي بيكي ياندى..عارفه تختاري صحابك زين يابت
ندى بابتسامه ل هند : شكرا يا طنط
هند : طنط ايه بقي ..انا تقوليلي يا خالتو زيك زي ملك
ندى بابتسامه: حاضر يا خالتو
هدى : اهي جت ريماس
كانت نازله من علي السلم بنت جميله لابسه درس جملي وخمار ماليزي بالون الابيض …
ريماس بأبتسامه: ازيكم يا جماعه
كلهم ردو عليها ..
هدى ل ريماس الي بصه ا ملك : بت ياريماس..فاكره البت دي
ملك بغيظ: وه انا بت
ريماس بأبتسامه: ايوه طبعا واتأكدة أنها هيا من بردها ده
ملك بفرحه: وحشتيني يابت ولله
ريماس بأبتسامه: وانتي اكتر …ايه معقول 17 سنه يا ملك وفي الاخر تتنقبي اشوف كيف عاد
ملك : لما نطلع ابقي تشوفيني ..بس ايه الحلاوه دي
ريماس بأبتسامه: شفتي بقي عملت لنصحتك اهو
ملك : ايوه كده شاطره
ادهم : اهلا
هند : تعالي يا ادهم
ادهم بص ل ملك وملك بصتله ونزلت عينيها
ادهم قرب منها وقال : اهلا
ملك : وسهلا
ادهم ابتسم …ريماس: دي تبقي ملك يا ادهم
ادهم بص ليها: بجد …ازيك يا ملك
ملك : الحمد لله
ندى حست بإحساس غريب من ناحيت ادهم وقالت بقصد : امال فين جوزك يا ملك
ادهم استغرب وقال : جوز مين
ندى بغيظ: جوزها يوسف المنشاوي تقريبا ابن خالتك يبقي جوزها
ادهم بص ل ندى الي لاحظ في تعبرها ليه الغيظ لينظر لها بغيظ قائل : وانت مين بقي
ندى بغيظ : انا ندى صحبتها
ادهم بغيظ : محصلناش الشرف
هند : اي يا ادهم في ايه
ندى بأستفزاز : ولا هتحصلو في يوم
ادهم بغيظ : بت انتي قصدك ايه
ندى بغيظ: قصدي الي في دماغك ..وثانيا اسمي ندى
ملك : اهدو ..حصل خير وشدته ندى وقعدتها وقالت بهمس :في ايه يابت مالك
ندى بغيظ : ودالواد ده كان عينه منك ولما عرف أن يوسف جوزك اتصدم وحسيته زعل أو ادايق اي كان
ملك : وانتي عرفتي منين
ندى: من تعابير وشه نسيتي اني مذاكره علم نفس
ملك : ايو ياختي ..فكك بس واعدلي وشك متزعلنيش منك
ندى بمزح : ماشي بس بشرط
ملك بأبتسامه: قولي ياختي
ندى بأستفزاز: توريني جوزك المز الي بتقولي عليه ده
ملك رفعت شفتها : لمي نفسك يا بت
ندى ضربتها علي كتفها وقالت : يلا يا عرره بتغيري علي جوزك من صحبتك مكنش العشم
ملك رضت لها الضربه وقالت : اخرسيي يابت من امتى ..دانا الي اغار عليكي منه
ندى ضحكت : انا مش مطننالك يابت انتي
ملك بضحك : احسن برضو
ندى: بس ادهم ده مز ولله رغم أنه رخم
ريماس بضحك: ولله العظيم انتو مجانين
ندى اتخضت من ريماس الي كانت قعده جمبهم ومش شايفنها
ملك : بتتصنتي علينا يا بنت هند
ريماس بأبتسامه: ايوه وسمعت مل حاجه
ندى : ولله كنت بكدب
ريماس بضحك: ماشي مصدقاكي يا بتاعت المز انتي
ندى : احييي اتفضحت
ضحكو البنات عليها …وبعد دقيقه ينزل يوسف من الدارج اتين من مكتبه وخلفه حمزه ابن هدى وجلس علي مقدمة الطاوله وبجانبه الأيمن ملك
ندى : أوباا ده طلع مز ..مز ايه ده اخر جمدان
ملك : استني لما يتعصب هتشوفي ابليس قاعد في الزاويه خايف منه
ندى ضحكت بخفه ….ريماس نظرت ل حمزه الي باداها النظره وقال : انتي كويسه يا امي
هدى : الحمد لله يابني
حمزه بابتسامه وهو ينظر ل ريماس: انتي كويسه يا قلبي
هدى : ايوه حبيبي ربنا يخليك
ريماس ابتسمت لأنها تعلم أن الكلام لها
ملك وندى لاحظو وابتسمو
يوسف بهمس ل ملك : فكريني اجبلك حاجه تغطي بيها عنيكي
ملك : وه ..ليه
يوسف بغيظ: عشان انا الوحيد الي ابصلهم بس …وعلي شان احترمي نفسك
ملك بتوتر وخوف من أنه يكون شفها الصبح مع ادهم : مش فاهمه
يوسف بصلها وقرب الكرسي بتعها منه وقال: تحبي افهمك
ملك احمر وشها توترت جدا …البنات لحظو سحبه للكرسي الي هيا قعده عليه ولزقها جمبه وضحكو كلهم بخفوت
ندى بابتسامه: علي طول علي كده
إيمان : لا هتلاقي الحركات دي في وجت الغيره
ريماس: لانه لاحظ ادهم اهدخويا وهو بيبص ل ملك
ندى بصت ل ادهم بغيظ وقالت: ناس معندهاش حيا
ادهم سمع همسها لينظر لها بغيظ ويضم قبضته
بغضب وهو يتوعد لتلك طويلة السان
ملك بكسوف : يوسف ونبي بطل الكل لاحظ
يوسف ببرود: مراتي وقاعده جمبي ايه المشكله
ملك بغيظ: حتي ..شهقت مره واحده لما حست بأيده علي وسطها : اخخ يا متحرش
حولت تقوم بس هو نسبتها من وسطها
يوسف : اسبتي والا هقعد علي رجلي قدمهم كلهم واخلي تأكليني وانتي عارف لما بحط حاجه في دماغي
ملك كانت بتتكلم بس لقيت ريم جايه وقعدة في الكرسي الي جمب يوسف من ناحيت الشمال وقال : صباح الخير
الكل رد عليها معادا ملك وندى الي مسطلتفتهاش وعرفت انها ريم الي حكتلها عنها ملك
ريم بدلع : ازيك يا سيفو
يوسف بغضب: قلت متنطقيش الاسم ده تاني
ريم بدلع: حاضر يا بيبي
ملك بصتلها بغيظ وقامت قعدة علي رجل يوسف وقالت : أ أكلك يا حبيبي
الكل أنصدم معادا ندى وريماس والبنات ابتسمو
ريم اديقت وقالت: ايه الدلع الماسخ ده …
ملك بأستفزاز: اولا ده جوزي ..ثانيا بقي سبنالك الدلع الماسخ ليكي اصلك شاطره فيه
يوسف ابتسم علي غيرتها وردها علي ريم
ندى بأبتسامه: ايوه يابت متسبيش حقك.. تربيتي
ادهم ضحك علي الحركه واول مسمع ندى يصلها بغيظ: تربيه وسخه
ندى بغيظ: لم لسانك يلا بدل مقطعهولك
ادهم بغيظ: بت ابوكي اعمليها علي شان اكون طخك عيارين
ندى بغيظ: مش هرد عليك متستهلش مجهودي
ادهم اتغاظ اكتر منها وقام : الحمد لله
هند : اقعد يابني كمل اكلك
ادهم : لا يامي انا شبعت وخرج
ريماس : حرام عليكي
ندى: هو الي بداء يستاهل
….خلص الكل اكل وراح كل يشوف شغله معادا اتنين
ريماس بأبتسامه: وحشتني
حمزه بأبتسمته الجذاب: وانتي وحشتيني موت يا ريماس قلبي
ريماس بكسوف : يا حبيبي
حمزه بابتسامه: طمنيني عليكي
ريماس بأبتسامه: الحمد لله..بقيت محاسبه واتخرجت
حمزه بفرحه : بجد قد ايه انا فرحان بيكي
ريماس بأبتسامه: ربنا يخليكي ليا يا روحي
حمزه بابتسامه: يبقي تيعديني في شغل الحسابات بقا
ريماس اتكسفت : حاضر
……أما عند ندى الي كانت واقفه في الجنينه بتاعت القصر وبتسوف الورد
فجاه جي حد نطمن وراها وكتم بقها وهيا فضلت تصرخ وتحاول تبعده لاكن بلا جدو
وفجأه تمسك أيده بسننها ليصرخ من الالم ليظهر دماء علي يده
التفتت له ونظرت لتقول بغضب: انتتتتتتت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي العنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى