روايات

رواية طفلتي العنيده الفصل الأول 1 بقلم ملك

موقع كتابك في سطور

رواية طفلتي العنيده الفصل الأول 1 بقلم ملك

رواية طفلتي العنيده الجزء الأول

رواية طفلتي العنيده البارت الأول

طفلتي العنيده
طفلتي العنيده

رواية طفلتي العنيده الحلقة الأولى

\مـلـك❄️🍂” بنت جميله تبلغ من العمر 18 سنه منقبه
تتميز ~ بشعرها اسود كاليل بخصلاته البنيه متوسط الطول ~بشرتها خمريه المائله البيضاء ~ملامحها الصغيره وعينيها الواسعه سوداء مائله الرماديه عندما ينعكس عليها الضوء برموشها الطويله ~قصيره القامه ~جسدها رشيق ~عنيده جدا – عصبيه – حساسه- طفله في نفسها بطيبة قلبها🥺}
البطل / يوسف المنشاوي
\ يـوسـف ✨” شاب وسيم وقوي يبلغ من العمر 28 سنه
يتميز ~البشره الاقمحاويه ذات الملامح الحاده ~شعره الاسود الكثيف والناعم ~عينيه الحاده البنيه الغامقه ~طويل ~جسده رياضي ~عصبي جدا – هادي نوع ما – مبيحبش يظهر مشعره لحد بيعمله عكس الي جواه الكل بيترعب منه وبيهابوه }
نبداء قصتنا 🦋📖
بقلم /ملك ✍🏻🤎
°°°°°°°°°°°
ملك :برضو مصمم نروح يا بابا
مهران ابو ملك : ايوه وانتي عارف اني مش برجع في كلامي بس أنتي مصممه متسمعيش
ملك قربت منه وحضنته وقال بأبتسامه حنونه: خلاص يا بابا انا موافقه نسافر بس بشرط
مهران بتنهيده : اي هو ..
ملك بطفوليه: تجبلي نقاب وخمار جديد
مهران ابتسم : ماشي … بس انا كمان عندي شرط
ملك : اي هو يا بابا
مهران بغيظ : تلمي لسانك الطويل ومتعمليش مشاكل زي المره الي فاتت..
ملك باستو من خدو وقالت: بأذن الله ..هروح انا بقي اجهز الشنط
مهران بغيظ : شطن ايه بس دانتي بتاخدي دولابك ودولاب مصر كلها وانتي رايحه
ملك بتسأل: بتقول حاجه يا بابا
مهران بغيظ: لا ياختي مش بقول
ملك برفع حاجب : بحسب … دخلت وهيا بتضحك علي بباها ولطفته معاها وجابت الشنط ووقفت قدام دولبها الي يخبئ مؤونات تكفي بلد لسنين 😂
وبقيت تنقي هدومها …….أما عند مهران
كان ماسك تلفونه وبيتكلم في الجنينه بتاعت بيتهم
مهران : قولي بس ازاي ..دانا اقنعتها تيجي معايا بالعافيه
محمد بمزح : في ايه يا مهران محسسني أنها وحش وهتكولنا
مهران بغيظ : ههه كفايه بس لما تتعصب وهيا لبسه النقاب هتشوف دراكولا بعينك
محمد بضحك: هههه لا حول ولا قوه الا بالله علي كلامك انا خفت منها ..بس متقلقش احنا هنتصرف
مهران بتنهيده : ماشي يا محمد أما نشوف
°°°°°في الصعيد °°°°°
عم ابراهيم وهو يركض والخوف يملاء تعبير وجهه
وقف وهو يقول بصوت عالي للناس الذين يعملون في تلك الأرض الشاسعه: العمده جه فز منك ليها بسرعه
ست بخوف : يا مري ..استر يارب
قامو كلهم وكل الي كانو بيشتغلو وقفة جم بعض
كان يتقدم منهم بخطوات سابته وهو يرتدي جلبيته التي تبرز عضلات صدره تارك شعره الأسود الكثيف الذي خصلات منه اتيه علي جبينه وورائه البودي جردات بهيأتهم المرعبه من ضخامتهم
عم محمد رفع أيده وقال بخوف : اهلا يا جناب العمده نورت الدنيا
يوسف وقف وبص علي ارضيه بهدوء
كانو كلهم مرعوبين من هدوءه وبحثه ..لانه لو ببساطه لمح غلطه كلهم هيتعقبو لا محال
يوسف ببرود : كويس …نظرات الرعب الي في عنيكم ونظام الأرض مخلياني مرتاح… لأن كل ميزداد خفكم مني كل متشتغلو بضمير
بلعو كلهم ريقهم
يوسف ببرود: زود مرتباتهم الشهر ده
الكل اتنهد براحه
جات ست كانت بتجري فجأه واترمت تحت رجلين يوسف : يا جناب العمده ابوس يدك ساعدني …
عم ابراهيم بغضب : اوعي يا حرمه يا مخبوله انتي سيبي رجل العمده
يوسف رفع أيده لعم ابراهيم بمعني يسكت
الست بحزن : انا ولدي تعبان وبدور فيه في المستشفيات ومحتاج عمليه وطلبو مني مبلغ كبير ساعدني الله يرضى عليك
يوسف قومها وقال : اسمو ايه ابنك
الست بدموع : محمود يا بيه
يوسف حط أيده في جيبه وطلع رزمت فلوس واداها للست وقال : دي خليها ليكي انتي وابنك سيبيلي موضوع فلوس العمليه
الست بدموع فرحه وبتمسك ايد يوسف عشان تبوسها لاكنه سحب أيده منها وقال: بس عيب ..روحي شوفي ابنك يلا
الست بسعاده : ربنا يحميكي ويخليك لينا يااارب
مشي يوسف تحت مسمعه للناس وهما بيحيوه رغم شدته في التعامل بس بيتعامل مع اهل بلده بالاصول
°°°°°في صباح يوم جديد °°°°
وصلت ملك ومهران الصعيد بعد رحله طويله جدا
نزلت من العربيه وقفت ونظرت للمكان
ملك بغيظ: اخخ يا ضهري ..ماشي يا بابا مسفرنا بعربيه اديني اتكسرت
مهران بغيظ: مأنتي زي القرده اهو
ملك بغيظ : شكرا
جه محمد واستقبل مهران وملك
محمد بسعاده : مهران ازيك يا ولد ابوي
مهران بابتسامه: الحمدلله يا محمد انت عامل ايه
محمد : الحمد لله نحمده ربنا …بص ل ملك الي سرحانه في الزرع
محمد بأبتسامه : انتي ملك
ملك : ايوه
محمد بأبتسامه: اهلا بيكي يا بتي كبرتي وبجيتي عروسه
ملك ابتسمت من تحت النقاب وقالت : شكرا يا عم محمد
محمد: يلا اتفضلو ..ادخلوا …ياعم عبد الرحمااان
عبد الرحمان جه بسرعه : امرك يا بيه
محمد : خد الشنط وحطهم في اوضت الهانم الصغيره ومهران بيه
عبد الرحمان بأبتسامه : امرك يا بيه نورتونا يا خوجات
ملك ضحكت وقالت: خواجات ايه بس يا عم عبد الرحمان انت نساني ولا ايه
عبد الرحمان ابتسملها وقال : لا طبعا يا ست البنات حد ينساكي انتي وشجوتك وجبروتك
ضحكوا كلهم ملك : ماشي يا عم عبد الرحمان بتقول عليا أنا جده
محمد بمزح: ربنا يستر ومتسلخكش وانت نايم علي الي جلته ده ..ضحكو ودخلوا
دخلو ملك ومهران ومحمد وكانت عيله المنشاوي كلها موجوده
التي تتكون من { إيمان 20 -صابرين22 – ساميه25 – مليكه اصغر وحده12-كريمه امهم43}
اول مشافو ملك بصولها بفرحه
إيمان ل صابرين : وه هيا اتنقبت
صابرين بأبتسامه: ايوه يا بت اللهم مبارك ..بت يا ملك
راحوا كلهم يسلمو عليها
كريمه بابتسامه ل ملك : ازيك يا بتي حمد لله على السلامه
ملك بابتسامه: الله يسلمك يا ماما كريمه وحشتني
كريمه بحنان ام: انتي اكتر يا بتي
صابرين حضنت ملك وقالت بأبتسامه : ازيك يا بت يا ملك وحشتيني
ملك ابتسمت لها وقالت : الحمد لله يا صابرينا وانتي اكتر
ساميه حضنت ملك وقالت : حمد لله علي السلامه يا ملك عمله ايه
ملك حضنتها وقالت : الحمد لله يا سوسو ربنا يخليكي
مليكه الصغيره قربت منها وقالت بفرحه : ازيك ملك اتنقبتي
ملك نزلت لمستواها وقالت بابتسامه : الحمد لله يا ليكه ايوه شفتي بقيت زي اخواتك اهو عبالك
مليكه بابتسامه:يارب .. امي جلتلي لما اكبر ألبسو
ملك بابتسامه: يارب يا ملوكه تكبري واشوفك احسن عروسه
إيمان قربت منها بفرح وقال وهيا بتحضنها : وحشتيني يا صاحبة النصايل ايه الحلاوه دي
ملك بابتسامه:وه ايه صاحبة النصايب يا بت انتي ..ثم أكملت بأبتسامه : بس بصي بيقنا شبه بعض أهله
إيمان بابتسامه: ايوه جده
ملك قالت بتعب: انا تعبت عايزه ارتاح شويه
محمد :ايمان وصلي ملك لأوضتها
إيمان : حاضر يابوي ..تعالي ياملك
راحت ملك مع إيمان وطلعو فوق …
ملك دخلت الاوضه
إيمان : لو عزتي حاجه انا اوضتي جريبه من اوضتك
ملك : ماشي
مشيت إيمان وشالت ملك النقاب : هففففففف ..ايه ده ايه الحر ده ..
قلعت النقاب وفتحت شنطتها وجابت منها ترنج احمد شكلو حلو عليه توم وجيري كرتونها المفضل
ودخلت اخدت دوش ……بعد فتره خرجت وهيا بتنشف شعرها سرحته وسبته وراحت علي السرير: اهه دي العربيه عملت معايا شغل جامد ..كسرت جسمي
انام شويه لاني خلاص فرفط ….وبالفعل راحت في نوم عميق مجرد مغمضت عنيها …..
…في المساء …
وبينما الكل نايم صحيت ملك من النوم علي شان تشرب لاكن لقيت قزازة المايه فاضيه
ملك بنعاس: اففف ياربي لازم تفضي
قامت ولبسة نقبها واخدت القزازه ونزلت للمطبخ علي شان تمليها
ملك بعد مملت القزازه وطلعه وهيا بتفرك في عنها : معقول الكل نام ومحدش صحاني اتعشى …ماشي بس لما تصحو فجأه لمحت الباب بيتفتح
ملك بخوف : ايه ده .. يالهوي
استخبت ورا الحيطه لما لقيت راجل داخل البيت : يخرابي ده حرامي …اعمل دلوقتي
بقيت تبص عليه وهو داخل وفجأه بص نحيتها راحت بعدت رأسها بسرعه
ملك بصوت خافت: يارب ميكون شافني …بصت تاني وملقيتوش خالص وكأنه اختفى
تقدمة وبعدت من ورا الحيطه ليظهر خلفها شخص مظلم
ملك حست بشخص وراها لفت : اعععع..امممم..امم
كتم بقها وشغل النور ليقول يوسف بعد أن زقها علي الحيط : انتي مين
ملك : اممم
خاش أيده من علي بوقها
ملك بغضب : سبني يا حرامي يا بن الكلب
يوسف بغضب : انا ابن كلب يا بت ال***
ملك بغضب : طز فيك
يوسف : حتت خدامه زيك تقولي انا كده وحيات امك لوريكي
يوسف مسكها مره وحده بغيظ من قفاها ورفعها وقال بغضب وشر : انا هوريكي
ملك بغضب: سبنايي اوعااا
…صحيو الكل علي صوت صراخ ملك وجريو علي تحت
ليتفجأو بالمنظر الي شافوه
كريمه بصدمه : يا مصبتي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي العنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى