روايات

رواية طفلتي الجبانة الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل زكي

رواية طفلتي الجبانة الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل زكي

رواية طفلتي الجبانة الجزء الثاني عشر

رواية طفلتي الجبانة البارت الثاني عشر

رواية طفلتي الجبانة الحلقة الثانية عشر

اقترب عز منها ومسح دموعها بهدوء ونظر لعيونها بهدوء وقال بتملك . انتي ليا من اول نظره ومسك ايديها وسط خجلها وحطها علي قلبه
انتي امتلكتيه من اول نظره من اول كلمه
قطعهم صوت تصفيق ونزل عز علي نص ركبه واخد ورده حمراء من طفله تتضحك ببراءه. تقبلي تكوني حبيبتي وتتجوزيني علي سنه الله ورسوله
رحمه بفرحه طفله . موافقه بس بشرط
عز الدين . اي هوه
رحمه بدموع . اخويا يوافق

 

 

عز الدين بغيره . ماشي بس متقربيش منه جامد برده حتي لو مين
رحمه بذهول . ليه ان شاء الله
عز الدين بغيره اكتر . كدا
ضحك الجميع عليهم واخدت رحمه الورده بفرحه وقعدت تشمها بعشق ومشي الجميع
عز الدين بحب . ياريتني كنت ورده
رحمه بتفاجئ . ليه
عز الدين بغمزه ووقا”حه. عشان قريبه من الشفايف القمر دي هما طعمهم اي
رحمه بخجل وكاد ان يغمي عليها رفعت صبعها بتوتر شديد ولكن شرس . انت انت قل”يل الادب هه اه والله
ضحك عز الدين بوقا”حه. انتي عايذه كورس ف قل’ه الادب
ومشي بعد نظره حاده وعميقه 😂تاني يوم
راح عز المستشفى ولقي رحمه قريبه اوي من اخوها
عز بغيره . اي ده ابعدي انا هاكله
احمد بصدمه . اي ده
رحمه بتهته . ها ده ده
عز بمقاطعه . زوجها المستقبلي
احمد وبدأت تتضح له بعض الامور ها عشاان كدا عملت لي عاهه مستديمه اروح لمراتي ازاي دلوقتي
عز بغيره . هشيلك اوديك بس ابعد عنها وبعد رحمه بهدوء وقعد يكلم احمد
عز بهدوء . الفرح بعد اسبوع
احمد . الدكتور قال هخف بعد شهر انا موافق بس بعد شهر
رحمه بتفاجئ . هوه انت وافقت
احمد بغمزه . طبعا وفعلا عملوا الفرح بعد شهر وعاشوا في تبات ونبات وحصل زي اللي فات واكلت محشيات وحمامات 😂
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

 

 

هدي بغضب وغرور . مين قالك اني هوافق اتجوزك مثلا
فتح تامر الفون بتاعه بخبث ونظر لعينيها بقوه . ده مثلا
(صور استسلامها له وف الصور قربها الشديد منه)
هدي بتعب وخوف وصدمه . انت انت ثم اغمي عليها باحضانه بينما هو ابتسم بشر لانه علم باهلها وكرههم له ولكنه تذكر حياته وضميره شالها بحنان ورش قطرات ماء بسيطه لتفيق ونظر لوجهها الملاكي ودون ان يشعر قبل جبهتها بحب خفي قلبه احس بالخيانه لحبيبته السابقه المتوفيه
ابتعد سريعا نظر لها وجدها تنظر له باستفهام
نظر لها بقوه زائفه . بتبصي لي كدا ليه
نظرت له بعيون القطط 🥺 وقالت بنبره هادئه . ليه
حكي لها كل شى بدون ان يشعر وكأنه طفل صغير
اخدته بحضنها يا ساده وكانها تعلم انفجر ف البكاء (لحظه مسروقه من الزمن)
قطعهم دخول شخص مكروه لهدي بشده ابن وكيل النــيابه. قولي انك مقضيها بقي
تامر بغضب وغيره . هدي هتبقي مراتي واللي هيتكلم تاني هزعله وسحبها برفق من معصمها وذهب بها لاهلها وطلب يديها ولكن فؤجي بابيها يطلب مبلغ كبير
الاب . 200 الف وخدها واحنا ولا بنجيب عفش ولا قرف
طلع تامر بجدية كارت الشيكات وكتب المبلغ ورماه بوجهه وسط طمع الاخر واخد هدي وكتبوا كتابهم وسط خجل هدي واحراجها من موقف والديها بعد ثواني قام تامر واخدها بحضنه وقبلها من جبينها بحب وذهبوا لعش الزوجيه وهدي تفرك يديها
تامر بهدوء مصطنع . اوضتك اهيه وانا هنام هنا لحد الفرح ودخل بسرعه قبل ان يتهور
ونطت هدي بفرحه كالاطفال هي لم تتوقع ان يحدث لها فرح يا الله ودخلت ونامت بعمق
تاني يوم
تامر بحب . اي رأيك بعد اسبوع الفرح
هدي بفرحه . انا موافقه علي اي حاجه طول ما انا معاك
تامر بعدم قدره اختطف شفتيه. بقبله شديده ويده تفعل ما يشاء قلبه ولكنه فاق ف اللحظه الاخيره وخرج مسرعا

 

 

بعد اسبوع ف الفرح
تامر بجديه لصاحبه . خلص يا عم فارس اي الفرح البارد ده خلص
وبالفعل تم انتهاء الفرح ولكن حزنت هدي بشده لانه لم يتركها ترقص
ف الجناح بتاعهم
تامر بحب شغل ميوزك ورقصوا سلو وسط فرحه هدي بشده ونظر لعينيها ما ترق”صي شرقي شويه وفي جوه حاجه حلوه اوي هتبقي عليكي جنان
دخلت هدي بحب ولكن شهقت بصوت مسموع وضحك تامر بشده بداخله
تامر بحزن مصتنع. لو مش عايذه تلبسيها انتي حره بس انا كنت بتمني اشوفها عليكي يا حبيبتي ومراتي
بعد دقائق خرجت هدي بخجل ورأسها ف الارض ورقصوا سويا وسط وقا”حه تامر
وادوني العشا ومشيت 😂😋😂
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي الجبانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى