رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مروة موسى
رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الرابع والعشرون
رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت الرابع والعشرون
رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الرابعة والعشرون
نور بتلقائية: مفيش احسن من طبق الكشري المصري الله يرحم أيامه
فرعون : دا علي اساس انك بقالك هنا قروون مكنش لسه تاني يوم
نور بعد ما شطبت نص الاكل: طب مش هكمل أكل
فرعون : كوليني ي نور
نور: لاء يعم مبكولش ناس تنزل في بطني تتعارك معاها
فرعون: بقي كدا؟
نور: ايوووو والنور بتاع الغرفة قطع
نور بخوف: ينهر ابيض انت فين ي فرعون والله بخاف عصام كان بيحبسني في الضلمة ويفضل يضربني ارجوك رد عليا
فرعون: بس انا مش عصام عشان احبسك واضربك وعشان اخليكي في الضلمة
نور وهي جمبه : ما انت كنت حبستني مرة وضربتني فاكر
فرعون وهو بيشدها من وسطها والنور فجأة جه بس نور لطيف ونزل بلالين: مش فاكر حاجة واللي فات هننساه سوا ومش هنفتح فيه تاني
نور وهي متوترة من قربه ومستغربة نزول البلالين : فرعون النور مقطعش صح انت اللي عملت كدا وكمان اتفقت مع صحاب الفندق عشان البلالين صح ليه
فرعون وهو بيسلم وشها وهي بين ايده: عشان النهاردة عيد ميلادك
كل سنه وانتي طيبة ي نور وعقبال سنينك الجاية وانتي فرحانه وكل سنة وانتي معايا
نور لسه مش متخيلة اللي حصل واللي قاله وان النهاردة عيد ميلادها واقفه مزهولة
فرعون : صدقيني بمناسبة اليوم دا ليكي طلب هيتحقق وليا طلب هتححقيه
نور وهي بتبعد : طلبي احكيلي عنك وبكل صراحة
فرعون بتنهيده: حاضر ي نور تحبي تعرفي أي
نور بتركيز : كل حاجة ومتخبيش عليا حاجة
*******اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين
فرعون: انتي عارفه ان ابويا مات ودا بسبب تدبير من صفاء وعمي معتصم
ومازال بيحاول يعمل أي حاجة عشان ياخد كل اللي معايا وكل اللي ورايا
تعرفي صفاء للأسف أمي بتموت ابنها بإيديها وموتت مراتي وعيالي
تعرفي عادل وسمية
دا كل االي انتي عرفاه
لكن اللي متعرفوش ان عادل عزيز عندي اوي اوي شوفت كتير في القصر لولاه كان زماني ابن شارع لما حس بخطط صفاء وعمي معتصم مضي ابويا في الوقت المناسب علي كل أملاكه تكون ليا وطبعا لما عرفوا كانوا عاملين زي المجانين
عادل مبخدش خطوة غير لما اشيرة مش حكاية قلة شخصية ورأي بس اتعودت من صغري علي الشورة معاه وممكن مع سمية
سمية الوحيدة تقدر تدخل الجناح في اي وقت وأي مكان فيه
ممكن تكوني لحظتي محدش بيدخل الجناح غيرها وعادل
لان دادة سمية اللي ربتني صفاء خلقتني من يوم ما وعيت علي الدنيا كنت علي رجليها دي اللي بحس معاها اني عندي ام حنينه وتعرفي جوزها كان بيكرها الاول وكان بيتكبر عليها لكن حصلهم ظروف بقت واقفه جمبه ولحد حالا شايل جميلها علي راسه وبقوا حياتهم طبيعيه عادي
خالد اخوكي بقي صفاء ادعت انه ابن اختها وأنها سيباه معاها وانا مهتمتش للموضوع عشان عارف انها كدابة بس اللي طمني ان خالد طيب ومشوفتش منه حاجة وحشة
كل واحد في القصر حكيتلك عنه دي حياتي
نور: دي الحياة حواليك انا عاوزة حياة فرعون انت ي فرعون ودا بقيت طلبي
فرعون: انا واحد ملوش دور في حياته
واحد حياته ضايعه وهو بيدمرها اكتر
واحد كل يوم والتاني مع واحدة شكل قدام مراته داخل طالع وكانت متقدرش تفتح بقها بكلمه .
واحد نفسه كان يبقي طفل زي اي طفل يعيش حياته بلعبه لكن الظروف كانت اقوي وخلته من طفل لفرعون
واحد نشأ في بيت طمع وقرف وكل همهم الفلوس بقيت قاسي بس من جوايا لسه ضعيف طيب مش بيحب يجي علي حد بس من كتر الضغط اللي كان حواليا كان لازم بنفس الشخصية االي الكل بيخاف منها اسمي مسمع في العالم كله فرعون بيه
نور : اسمك فرعون
فرعون : تقريبا
نور: اتفقنا الصراحة
نور: اسمي عز الحفناوي
نور بطيبة: الله اسم عز دا جميل اوي بجد
فرعون: اسمي فرعون عز مات وانا كنت واقف في عزاه
نور: بتشتغل اي
فرعون : كفاية ي نور لحد كدا
نور: انت قولت اطلبي وانا هنفذ وانا هعتبر كلامك هدية عيد ميلادي
فرعون: شغال في المافيا
نور بصدمه: أي؟
فرعون: شغال مع المافيا ومن الشغل دا اتعرفت علي جوري او بمعني أصح الشغل دا اللي قواني من صغري وبقي قلبي حديد وبقيت في مكانتي دي
بقلم مروة موسي
نور وهي بتقعد علي السرير مش مستوعبة حياته وكلامه: انت انت فاهم ودارك اللي انت فيه .
فرعون: ومازلت فيه وهفضل فيه
حياتي متستهلش لحد عشان افوق لنفسي
نور بدموع: حرام عليك ليه كدا عارفه انك ادمرت بس مش للدرجة دي
فرعون: دي كل حاجة كنتي عاوزة تعرفيها عني
نور وهي سرحانه: حياتك صعبة معادلة ملهاش ناتج حياتك لازم لازم تتغير
وكملت باصرار وتحدي: دي مهمتي ي فرعون
فرعون: مراتي الاولي مقدرتش ومعرفتش تعمل دا عادل حاول وسمية كذلك
نور: دي حاجة ترجع ليا ي فرعون ومسك ايده وعد ارجعك لاحسن من الاول كمان
طلبك اي ؟
فرعون بتوتر: ممكن انام علي رجلك
نور باستغراب: بس؟
فرعون: ايوا بس
رجال المافيا لجوري : احنا رقبنا فرعون وعارفين مكان الفندق
جوري: اللي عاوز فرعون يرجع للشغل تاني يقصد مراته مش فرعون لان مراته هي السبب
رجال المافيا: لما تتم صفقة ألماس الاول بينا وبعد كدة نحاسبه علي عدم متابعه شغله
جوري: هي الصفقة امتي
رجال المافيا: تقريبا كدا لما يرجع من تركيا
جوري: المهم تتم لأنها صفقة كبيرة وكملت لما افتكرت انه منعها من دخول مصر وقالت اللي عاوزين تعملوا اعملوا
صفاء : هنعمل اي عشان نجيب منه هرم الفلوس اللي علي قلبه
معتصم : دا لازم ترتيب له
صفاء: اشوفه بيموت قدامي بس وساعتها غليلي يشفي منه
معتصم: اللي يشوفك ميقولش انك أمه
صفاء: دي غلطة بيني وبين ابوه اني جبته
معتصم: اكيد في حاجة توصلنا لتدميره
خالد بيتصل علي نور : اختييييي كل سنه وانتي طيبة ي حبيبتي
نور بضحكة وفرعون علي رجليها: حبيباااااي كل سنة وانت معايا
خالد: اكيد مبسوطة
نور: ايوا تركيا تحفه ي خالد كان نفسي تبقي معايا
فرعون: مش فارق معاكي وجودي
نور: طيب مع السلامه انت ي خالد
فرعون: تحبي ارجع واجيبلك اخوكي
نور بمضايقه: ياريت علي الاقل هيلف بيا ويشيلني علي كتفه وانزل البحر
فرعون: طب يلا قومي
نور: علي فين
فرعون: في البسين
نور: الجو تلج وانا مبعرفش اعوم والناس حالا هتبقي كتير .
فرعون: متقلقيش انا هكلم حازم يفضي البسين لينا ومحدش هيدخله
نور: فرعون لاء
فرعون شدها ونزل بيها للبسين : هتعرفي تعومي ؟
نور: لاء و…. ..وكان فرعون زهقها في البسين
فرعون نزل وراها وخدها علي كتفه: متخافيش من الماية عشان متغرقكيش خالي قلبك جامد بحب انزل بسين البيت بتاعي
نور: حاضر بس الجو مش ساقعه حالا ليه
فرعون وهو بيرفعها: يمكن انتي سخنة عشان انا قريب منك وغمز
نور: كلها بكرة وهنرجع مصر
فرعون: عشان كدا لازم نلف كتير في تركيا النهاردة
نور: اشطا يلا بينا وفعلا طلعوا وغيروا ونزلوا لفوا طول الليل وبعدها طلعوا علي المطار وفرعون كلم حازم يبعت شنطهم علي المطار وبعتل له فلوس الفندق وركبوا الطيارة
فرعون: هتخافي تاني
نور وهي مغمضة عيونها ومسكت فيه: لاء
بعد يومين
فرعون في التليفون: ألماس هيتم تسليمه في شقة علي النيل
رجل المافيا: تمام ي فرعون
فرعون لنور: ورايا شغل لازم يتسلم
نور: بلاش قلبي بيقول ان في حاجة هتحصل
فرعون : متقلقيش كل مرة بتخلص بسلام
نور: طيب المهم لما اتصل بيك تفتح عليا وتكلمني
فرعون وهو خارج : حاضر سلام
معتصم: اخيرا فرعون نهايته النهاردة
صفاء: عملت اي
معتصم: سمعت من حد معرفه ان فرعون هيسلم صفقة ألماس النهاردة وانا بدلت ألماس بألماس مزيف
صفاء: حلو اوي اخيرا هنخلص منه
سمية لنور: فرعون فين
نور: راح لتسليم بضاعه
سمية: قلبي مش مطمن
نور: غريبة نفس احساسي
سمية : ادعي انها تتم علي خير له
الجزء التاني مش هيكمل غير بالتفاعل العدل أقل حاجة ١٠٠٠ لايك
وقت التسليم في الشقة
فرعون: البضاعه اهي
مايكل احد رجال المافيا: نعين الاول
فرعون بثقة: اشوف الفلوس
مايكل : غريبة اول مرة تطلب الفلوس الاول
فرعون: دا حقي
مايكل الفلوس اهي وانا هعين البضاعه
بعد شوية
مايكل رفع سلامه هو رجالته علي فرعون ووووووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون)
كملى