روايات

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الرابع عشر

رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت الرابع عشر

رواية طفلة هزت كيان فرعون
رواية طفلة هزت كيان فرعون

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الرابعة عشر

فرعون : أي دليلك ان صفاء اللي قتلت مراتي وعيالي

نور بشجاعه : دا دليلي

فرعون : انتي بتديني التليفون ليه

نور : اسمع بودنك كدا

فعلا فرعون وهو ماسك التليفون بيسمع كلام صفاء بس لحسن الحظ ان نور قصت صوت رامي من المكالمة

فرعون وهو بيجز علي سنانه وأيده وعيونه احمرت جدا

نور خافت من شكله جدا لدرجه انها بعت من قدامه

فرعون : مكفهاش تقتل ابويا ومفيش دليل علي خطتها تقوم تقتل مراتي وعيالي

نور : هي انتهزت فرصة انك مش بتحبها عشان كدا عملت خطتها عشان عارفه انك مش هتدور في القضية ورا موتهم

فرعون اتجه ناحية دولاب وكتب رقم سري وطلع سلاح والدولاب من شكله يخض لانه كله مليان سلاح ورصاص

نور: هتعمل اي

فرعون : هقتلها

نور: مينفعش تبقي كدا ماتت وهتتعلق وراها حتي لو كان ليك نفوذ

فرعون وهو بيتكلم وبيشاور بالسلاح : ابعدي عني الساعه دي

نور : طيب بس اهدي لو سمحت انا لو عرفتك مش معني كدا انك تروح تقتلها

فرعون : اطلعي برا

نور؛ مش هسيبك واطلع

فرعون: بقولك اطلعي برااااا

نور: لاء ي فرعون

فرعون صوب مسدسه وطلق طلقه بجانبها نور بصت للطلقة لقتها عدت من جنبها وبقت في الحيطة

فرعون حط بصمته علي جدار في مكان معين الجناح لف وبقي في صالة كلها آلات وحديد خلع التيشيرت بتاعه ودخل بيشيل ويطلع كل طاقته فيها

 

 

نور واقفه قصاده مش عارفه تعمل اي شايفه كل شوية يتهور اكتر وعروقه تبان وجسمه يحمر من كتر العصبية والتمرين

فضل ساعه واتنين وتلاته

نور اتجهت له: كفاية لو سمحت

فرعون : غوري من وشي

نور: مسكت ايده وسحبته للجزء التاني من الجناح

نور : معرفش عملت ليه كدا ومعرفش هستفيد اي بس انا ارتحت لما قولتلك انت كنت عارف ان صفاء بتعمل دا كله عشان الفلوس بس من كتر حقدها تعمل أكتر من كدا

فرعون : متعمليش فيها البريئة اللي عاوزة تبان كويسه في قصه أحدهم دا انتي اكيد وراكي حاجة اكيد

نور: ليه نيتك سوء ليا كدا انا كلها وقت وطالعه من البيت وحياتك هستفيد اي بقي

لقوا الباب بيخبط نور اتجهت تفتح لكن فرعون وقفها وحط ايده علي البصمه ورجع الجناح زي ما كان الأول

نور فتحت لقيتها جوري : انا هسافر سلام .

فرعون : مع السلامه

جوري: أول مرة من ساعه ما عرفتك معملتك تكون كدا ونظرت لنور حتي مراتك الاولي كانت تبقي موجودة وكنت معايا حالا الوضع اتغير معرفش ليه

فرعون: طيارتك معادها وهتتأخري سلام

جوري وهي بتودعه: سلام

**** وحد اللي ما بيغفل ولا بينام

سها: انت تفكك من حوار اختك دا وكمان ملكش دعوة بيا انا مش هصاحب واحد انا اللي أصرف عليه

عصام اتعصب من كلامها وخبط ازازة في رأسها

سها : انت بيضربني ي حيوان ومسكت سكينه وطعنت ومات

الخبر وصل لفرعون

فرعون : اخوكي مات

نور: أي ازاي

 

 

فرعون حكي ليها الخبر

نور بعياط : حالا امي واخويا راحوا

فرعون باستغراب: اخوكي زعلانه ليه عليه

نور: هو عمل كل حاحة وحشة ليا بس الفراق صعب

بقيت وحيدة ي فرعون مليش حد

فرعون: متقلقيش خير

نور فضلت مدة زعلانه علي اخوها

بقلم مروة موسي

عدي الايام مفيش اي تغيير فيها

فرعون : بفكر افتح ملف القضية تاني

صفاء بتوتر : ليه ليه ي ابني

فرعون : معرفش بس انشغلت ومعرفتش سبب الحادثة اي

صفاء : الحي ابقي من الميت والله يرحمها هتبهدلها معاك ليه سيبها مكانها

نور: وانتي خايفه ليه ي طنط

صفاء: أصل أنا … …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى