رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم مروة موسى
رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الخامس والثلاثون
رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت الخامس والثلاثون
رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الخامسة والثلاثون
اول ما دخلوا العمارة لقوها في حي راقي ومنتهي الجمال
نور: الله حلوة اوي
سمية : يارب تكون قدم السعد عليكوا
عادل: علينا كلنا
نور: رأيك اي ي عز
فرعون: نشوف بس الشقة الاول ودخلوا ولقوا راجل مستنيهم فرجهم علي الشقة
فرعون: تمام هناخدها
سمية : العفش هنشتريه علي ذوقنا بقي
نور: انا عاوزة البيت دا يتملي خضرا والوان بهجة كدا وكل جزء من الشقة مختلف وملوش صلة بالجزء التاني عشان تحس بروح فيها
عادل: كل اللي عوزاه اطلبيه من علي النت وانا هدفع كل الفواتير
نور: طيب دا شئ رائع
فرعون: الاوضة اللي علي اليمين بتاعتي واللي جمبها بتاع نور
واللي علي الشمال بتاع عادل واللي بعدها لسمية واللي فاضلة للضيوف لو حد جه
نور: بس انا وانت نفس الاوضة ي عز
فرعون: عشان لو حبيتي تاخدي راحتك فيها
نور باستغراب لكلامه : راحتي اني اشوفك سعيد ومرتاح
خالد نزل ووراه سمش: حبيبااااي واخويااااا الطيخا
نور: قلب حبيبك اخوياااا الصاصا
خالد: وحشاني
نور : وانت كمان …..لحظت صوت فرعون بيكح
نور: وانت كمان عامل اي
خالد : الحمد الله وباس دماغها
اخبار ي فرعون باشا وانت ي عادل وانتي ي دادة
سمية ؛ كلنا بخير الحمد لله
نور: مبرووك ي شموس
شمس: الله يبارك فيكي عقبال ما تبقي ام
سمية : يختي يااارب يارب يارب
عادل: دا كله يباختك ينور شكلك غالية عندها
سمية : فرعون وعادل انتوا ولادي ونور بقت التالته
خالد : وانا ابن البطة السودا يعني
سمية : انت كمان ابني وربنا يعلم معزتك
شمس: الله الله يبقي انا اللي غريبة فيكوا
نور شدها ودخلتها في حضن دادة سمية
عادل: كدا بقي بقينا بنتها اخت نور
شمس بحنان: ايوا كدا دا الحضن التمام لاء كدا بقيت منكوا
فرعون: بعد اذنكوا انا هدخل ارتاح شوية
نور: استني هاجي معاك
فرعون: خليكي بس شوية معاهم
خالد : طيب الغدا عندي النهاردة
سمية : يبني مراتك حامل ولسه في الأول هتتعب
خالد : متقلقيش دا شمس تشيلكوا في عنيها
عادل: الله يكرمها
شمس: انا هساعد نور في اختيار الأثاث وانتي تسعديني في اختيار اسم المولود
نور: بس كدا عنيا ي سن الكل
خالد : أمال انا دوري اي
عادل بضحك: روح سجل اسم المولود وانت ساكت وبس
سمية : دا كتير عليه كمان وضحكوا وقعدوا مع بعض شوية
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🌼❤️
فرعون داخل الاوضة
وبعدين في حياتك ي فرعون اللي كل يوم والتاني تسوء الكل استقر وعنده أسرة وبيت وحياة ولامم الكل حواليك وخلاص خلاص بقي كل بيت عاوز الطرف البعيد عنه عارف انهم يعملوا دا كله عشاني بس انا لازم اعمل خطوة ليهم تكون مناسبة
نور : بعد اذنكوا ي جماعه هشوف عز
سمية : اتفضلي ي بنتي
شمس: وانا هطلع اجهز الغدا
خالد : استني اساعدك شوية
سمية : ربنا يفرح قلبكوا يبني وطلعوا
عادل: بس خطوة حلوة اوي اوي اننا سبنا القصر
سمية : بعتبر دي أهم خطوة في كل الجاي
عادل: نور قصرت كتير في حياة فرعون
سمية : ايوا عقبال ما اشيل عيالهم
عادل: ازاي ي دادة ونور لسه بنت
سمية: انت بتقول اي ي عادل
عادل: زي ما سمعتي كدا نور لسه بنت فرعون لسه محطش بسمته عليها
سمية بذهول: والدم والدم اللي علي السرير
عادل: فرعون كان معور دراعه غشان ينزل دم منه علي الملاية
سمية : ونور تعرف اي حاجة من دي
عادل: لاء
سمية : عشان كدا لما نور نزلت البسين فرعون طلب مني اغير ليها وهو دخل الحمام
عادل: فرعون ياخد اللي هو عاوزه من اي واحدة ليها مزاج لكدا لكن غصب عنها وخصوصا واحدة شريفه زي نور مستحيل
سمية : وانا اللي كنت بقول ازاي فرعون يعمل العملة دي ويكسر تفكيري وقلبي وأتاريه محصلش
عادل: اوعي ي دادة تغلطي وتجيبي السيرة دي
سمية : مستحيل ي ضنايا الخبر دا تسمعه من فرعون بالذات يمكن يحنن قلبها عليه زي ما فرعون حنن قلبه عليها
عادل: فعلا فرعون بقي حاطط نور قي قلبه وانا حاسس كدا
سمية : وانا متأكدة من كدا
عادل: يارب ي نور تحبيه انتي كمان
سمية : كله علي ربنا يبني
نور لفرعون: انت دخلت الاوضة ليه
فرعون: مفيش حبيت ارتاح بس معرفتش لان البيت كله فاضي
نور: عاوز تنام
فرعون: ايوا
نور: بس كدا انت تأمر وانا انفذ ي جميل
فرعون: هتعملي أي
نور: والله انا قلبي كان حاسس اني اجيب بطانيه وجبتها
فرشت البطانية علي الارض ووحطط هدوم علي شكل مخدتين وقفلت الشبابيك وبقت الاوضة مهيأة للنوم
وساعدت فرعون انه ينزل وينام علي الارض
فرعون: مش هتنامي
نور: لاء عشان ورايا حاجات كتير اوي عاوزة اشوف العفش عشان يكون بكرة مفروش
فرعون: شوية بس وقومي محتاج احسن بوجودك جمبي
نور نامت جمبه وهو ادفن في حضنها
فرعون: قلب بينبض اوي كدا ليه
نور: ها لاء مفيش
فرعون: عشان قريب منك
نور بتوه كلامه: كنت تقصد اي ان كل واحد اوضة عشان اخد راحتي
فرعون بيتوه في الكلام أيضا: نور هنام بلاش كلام ممكن
نور: ممكن ونامت جمبه مفتحه عيونها وهو تاه في النوم
مايكل بيفتح تليفونه علي صوت مسدج: كنت بتحاول تقتلني بس صدقني الدور عليك ي حبيب القلب وفرعون قبلك اعرف ان موت فرعون قبل موتك عشان اكون شلت اكبر هم من طريقي
مايكل اتفزع ووقف من مكانه : مين دا وحاول يرن علي الرقم بس مفيش رد لانه الخط اتكسر ومش متسجل في اي شركات
مايكل: يووووه خلصنا من الكل معقول حد يكون بيكره فرعون وبيكرهني انا لازم اعرف فرعون واتصل بيه
بقلم مروة موسي
فرعون بنوم: ايوا
مايكل: في حد بعت ليا رسالة بيقول ان موتي بعد موتك عشان كنا عاوزين نخلص منه
فرعون: اكيد نفس الشخص اللي حرق في بيت صفاء ومعتصم
مايكل : هيكون مين
فرعون: معنديش فكرة بس متقلقش وخالي بالك من نفسك
مايكل : حاول تبقي مصحصح وواعي لكل خطوة
فرعون: اللي بيلعبنا دا حافظ حاجات عننا لدرجة انه هو بيضرب نار من مكان مش عارفين مصدره اي
مايكل : ان هحاول اوصل لحاجة سلام وقفل
نور؛ حاجة حصل تاني
فرعون بنوم: لسه منمتيش
نور: لاء
فرعون : طيب انا هكمل نوم
نور: الغدا قرب يخلص وهينادوا علينا
فرعون : ارجوك ي نور بقالي كتير مطمنتش وأنا نايم كدا سبيني
نور بحنان وهي بتملس علي شعره : حاضر يلا نام وفعلا كمل نوم
عادل : حاضر ي خالد اصبر جايين اهو
خالد من تحت : يعم بقولك طبق ورق العنب هيبرد وانا جوعت
سمية : هروح انادي لنور وفرعون
عادل بذكاء: سبيهم ي دادة لو كانوا عاوزين كانوا نزلوا هما سامعين
سمية: علي راحتهم يلا ننزل احنا
شمس: أمال فين البت نور
خالد وهو بياكل: بت نور اسمها عمتك اه لو سمعتك وانتي بتقولي بت
سمية بضحكة : ولا هتعمل حاجة أطيب منها متلقيش
عادل: الله تسلم ايدك الاكل تحفة الواحد بقاله كتير مبيكولش حاجة حلوة من دي
سمية : ينهارك مش فايت يعني انا بطبخ وحش
عادل : والله مش القصد انتي احلي شيف بس اقصد شكل السفرة يعني طبعا مفيش بعد اكلك
سمية : بالهنا والشفا على قلبك العين بتاكل قبل اي حاجة
وفضلوا ياكلوا ويهزوروا وقعدوا مع بعض في جو عائلي واتقدم ليهم العصير والحلويات والكيك
عادل : هنطلع بقي لحسن محتاجين ننام اوي
خالد : طيب تعالوا النهاردة هنا لحد ما بكرة العفش يجي
شمس: انا طلبت كل حاجة حتي التابلوهات بتاع الجدران والنجف وكل حاجة
سمية : من غير ما تشوري نور
شمس” انا واثقة انه هيعجبها
عادل؛ طب يلا ي دادة سلام عليكم
شمس وخالد: عليكم السلام
شمس وهي بتقعد : اليوم كان حلو بس تعبت
خالد ؛ حقكك عليا انا هحط المواعين في الغسالة الاطباق وهمسح الرخامة والبوتوجاز
شمس: لاء لاء شوية وهعملهم
خالد ؛ كفاية عليكي كدا يلا استريحي
نور : عز عز معقول دا كله نوم
فرعون: حاضر هقوم اهو وفجأة بدأ يقوم ويقف ولكن ……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون)
كملي بليز بقيت تتاخرى فى التنزيل