روايات

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثامن والعشرون

رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت الثامن والعشرون

رواية طفلة هزت كيان فرعون
رواية طفلة هزت كيان فرعون

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الثامنة والعشرون

فرعون نظر لنور ووقف مكانه

نور : انا خلصت يلا نمشي

فرعون : اطلعي اقلعي الفستان مش هنروح

نور : ليه طيب

فرعون : الفستان ضيق عليكي

نور: انت اللي جايبه مش انا

فرعون : مكنتش اعرف انك تختختي شوية

نور : والله يعني هو ضيق

فرعون : الي حد ما

سمية : الفستان قمر وواسع عليها اهو فين اللي ضيق

فرعون : بصي دادة انا مش هروح الافتتاح دا

 

 

عادل وهو بيخبط فرعون: سيبك من اللي في دماغك وخد مراتك وروح الحفلة

فرعون : انت مفكر اني مش هروح عشان هي حلوة والعين هتبقي عليا لالالا

سمية : أمال اي بقي

فرعون : خلاص خلاص اتجري قدامي

نور: طب براحة بس متزوقش

وصلوا الحفلة وفرعون الباب و نزل نور من العربية

نور بابتسامه : شكرا

فرعون : يلا ندخل

مترفعيش عينك علي حد

نور: وهو انا اعرف حد عشان ارفع عيني فيه

 

وليد : اتشرفنا ي فرعون باشا وجودك

فرعون : اهلا بيك

وليد : اهلا ي موزمازيل وقبل يديها وانحني قدامها

نور بتوتر وهي بتنظر لفرعون: اهلا بحضرتك وسحبت ايديها

فرعون خدها ودخلوا وقعدها وذهب لجماعه من صحابه

الاغاني بدأت تشتغل ووليد عينه علي نور

ذهب إليها ووقف قدامها : تسمحيلي بالرقصة دي

وشدها وطلع بيها علي الاستدج وفرعون عينه كان عليها

وليد : ممكن تعرفيني بنفسك

نور : اسمي نور

 

 

وليد : تقربي لفرعون اي

فرعون من وراهم: تبقي حرم فرعون

وليد سابها بخضة: اسف يباشا مكنتش اعرف انها تخصك

فرعون مسك نور من وسطها: ارقصي

نور : بس انا …

فرعون بغضب : هووووس مش عاوز كلام ارقصي وانتي ساكته

نور نزلت عيونها في الارض ورقصت معاه

وليد في نفسه : شوفت فرعون معاه نور وهي فعلا نور بس انا متجرأش ابص حتي ليها لحسن اقول ان لله وان اليه راجعون علي نفسي

 

نور رفعت وشها وعيونها في عينه: أسفه بس انا مكنتش هوافق هو اللي شدني بسرعه وكمان هو اللي باس ايدي

فرعون : مش مبرر

نور: عارفه اني غلط ممكن تسامحني

فرعون مركز في ملامحها : افكر

نور بضحكة : طب وكدا

فرعون شدها له اكتر: مسامحك ورقص معاها وكانوا في عالم موازي

 

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد

جوري : الوا

مايكل: مين

جوري: انا جوري

مايكل : انتي لسه عايشة

جوري: ايوا قدرت اهرب وكمان فرعون سلم جماعتنا للجماعة الأعداء

مايكل بذكاء كأنه ميعرفش حاجة : كلوا مات

جوري: ايوا مبقاش حد مننا غيرنا

مايكل : طيب خليكي في ألمانيا

جوري: وانت جاي تجيب ليا رأس فرعون هدية

 

 

مايكل : كان غيرنا اشطر

جوري: انا هجيبها بنفسي وقفلت

نور : الحفلة كانت حلوة اوي وكانت احلي بيك

فرعون وهو بيلبس التيشرت في الجناح: اليومين دول بقيتي جريئة شوية بكلامك وأفعال

نور: مليش حد اتكلم معاه غيرك

فرعون : طيب

نور : ممكن طلب

فرعون : اتفضلي

 

 

نور: ينفع ألغي اسم فرعون واقول عز

اسمه عز جميل اوي واحسن من فرعون بكتير

فرعون: اللي انتي عوزاه

نور: ممكن تسيب المافيا

 

 

فرعون : قولت مستحيل ومتفتحيش الموضوع تاني

نور : انت معاك فلوس كتير ونفوذك واصلة بس مبقتش لوحدك

فرعون : وبعدين بقي

نور: مفيش بعدين حياتك يعز بقت مش ملكك لوحدك

فرعون : تقصدي اي

نور: اقصد انك بقي في حياتك زوجة وممكن يكون في اولاد

فرعون بسخرية : اولاد دول هيجوا منين

نور بعدم فهم: مش فاهمه

 

 

فرعون : سؤال بس

نور : اتفضل

فرعون : مش هتطلبي تتطلقي بعد كدا صح

نور : مش عارفه بس حاسة ان ليا ناس وأهل وانا هنا .

فرعون : طب كويس

نور: هتسيب الشغل اصلا كدا كدا الجماعه اللي كنت شغال معاهم ماتوا

فرعون : وانت مفكرة اني كدا خلاص كلهم نفسهم فرعون بس كدا يتكتب اسمه في حياتهم انا واصل اوي

نور: مش حلو والله اللي انت فيه دا

 

 

فرعون : ماشي وسابها ورفع تليفونها

مايكل : جوري لسه علي قيد الحياة

فرعون : اكيد حطاني في بالها المرة دي

مايكل : هديتها اني اجيب راسك

فرعون : جوري قالت كدا طيب وماله رأس فرعون متغلاش عليها

نور الطبق بتاع الفاكهة وقع من ايديها لما سمعت كدا

فرعون :طيب خالي بالك انت وسلام حالا

فرعون : مالك

 

 

نور : رأس مين انت ولجوري ولسه عاوز تكمل في الشغل دا مكملتش كلامها وكان في رصاصة اخترقت شباك الجناح وكسرته

فرعون مسك ايد نور واتخبي ورا ترابيزة كبيرة وقعدها

فرعون: متتحركيش من هنا

نور بخوف ودموع: لاء متروحش في مكان

 

دخل اللحظة دي عادل

عادل لفرعون : محدش لقي حاجة ومعرفش مصدرها اي

فرعون : غريبة اول مرة تحصل

عادل : خير خير المهم انكوا كويسين

جوري : جدع ضربتها من غير ما حد يشوفك والكاميرات تجيبك

تامر اليد اليمني لمعتصم: ايوا بس دي كدا تهويش المرة دي

جوري : متعملش حاجة غير بعلمي انا فاهم

تامر: حاضر سلام

 

وقت الغداء الكل قعد

نور : دادة بقترح علي عز يسيب الشغل

عز بعصبية : يوووو وانا قولت اي ليه بتحبي الكلام كتير

سمية : مالك كدا اصبر

عادل : كلامها صح علي فكرة حالا خلصت من كل اللي حواليك ليه عاوز تستمر انا عن نفسي بقيت أقلق علي حياة مراتي وعيالي ليهم اخليهم عايشين طول الوقت متوترين

 

فرعون رمي المعلقة وقام من غير ما ياكل خالص

نور: وبعدين حياتنا اللي بقت كلها خطر دي

عادل : لازم فرعون يسيب الشغل فعلا فرصة حلوة ان الجماعه اللي كانوا معاه ماتوا

سمية : فرعون مش هيسيبه بالسهولة فرعون مفكر أن لو ساب الشغل دا هيبقي كيانه اتهز

نور: يارب قويني بقي

سمية : معملتك مع فرعون اتغيرت

 

 

عادل: وكمان معاملة فرعون اتغيرت معاها كتير وبقوا اقرب من الاول

نور: بحاول اعدل حاله

بعد اذنكوا وطلعت فوق

 

احدي الزيارات في السجن

معتصم: انت عملت كدا انت وجوري

تامر: ايوا فرعون م*وت كل جماعه المافيا الوحيدة اللي فلتت جوري طلبت مني اني اهوش بالرصاص علي فرعون

معتصم: وانت مفكر أن فرعون مش هيوصل للي حصل دا متنساش أن القصر محاصر بحماية عالية ودي جت معاك كدا من حظك

تامر: ايدينا بنحاول لما نشوف المهم صفاء هتطلعها معاك

معتصم: ايوا عشان لو احتجناها في حاجة هنستفيد منها ومهما كان واقفة من اول الطريق معانا

تامر : دي الطريق بذات نفسه

في الجناح

دخلت نور وجت الدخان كتير وفرعون بيحرق سجاير بحرقة

نور شدت السجاير منه: كفاية بقي

فرعون بعصبية وصوت عالي: انتي ملكيش الحق انك تدخلي في شغلي

ملكيش الحق انك تقولي اي كلمه تخصني تخرج من جناحي تتقال قدام الكل

ملكيش حق تتصرفي بمزاج اهلك فاااهمه

نور : أسفه واتفضل سجارتك وخرجت من الجناح للاوضة المجاورة

نور : انا فعلا غلطانه مكنش ينفع حاجة تحصل بينا وأقولها تحت حتي لو قدام دادة سمية وعادل

الصبح ان شاء الله هصالح فرعون ونامت

 

فرعون فضل طول الليل صاحي وجه علي باله يشرب كأس فتح ازازة كان مخبيها وجه يشرب افتكر كلام نور وانها ممكن تأذي نفسها بسبب الشرب رمي كل حاجة من الشباك وقرر فعلا انه مستحيل يشرب تاني

فرعون: انا غلطت لما اتعصبت عليها مهي بردوا اكيد عاوزة مصلحتي الصبح ان شاء الله هصالحها

الفجر أذن وفرعون لسه صاحي والجو برد شوية اتجه لغرفة نور لقاها بردانه فرد عليها غطي وباسها من خدها وفرعون طالع لكن شعوره موجهه انه يفضل وفعلا نام من الطرف التاني للسرير جمبها

في الصباح

نور صحيت لقت نفسها في حضن فرعون اتخضت

فرعون بنوم: اتخضيتي ليه

نور: انت اي اللي جابك هنا وإزاي بقيت كدا

فرعون : انا مليش دعوة انتي لقيتي النور قطع وفضلتي تصرخي يفرعون يفرعون متسبنيش وخودني في حضنك عشان انام

نور: ينهر ابيض انا حصل دا مني

فرعون : الوضع اللي انتي فيه يدل علي كدا

نوى وهي بتقوم : طيب صباح الخير ودخلت الحمام

فرعون بصوت واطي: هبلة وصدقت لازم اصالحها وقام لكن وجد أمامه……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى