رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم مروة موسى
رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء التاسع والثلاثون
رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت التاسع والثلاثون
رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة التاسعة والثلاثون
جوري وصلت ليها مسدج برسالة ان حد عاوز يقتل فرعون وانه مستنيها في بيت معزول وقديم جدا
جوري راحت هناك وسمعت صوت من وراها وانتبهت للصوت
مايكل: اهلا ي برنسيسه المافيا
جوري : مايكل!!
مايكل : ايوا انا مايكل
جوري: ازاي عرفت مكاني وإزاي عرفت اني لسه مموتش
مايكل بذكاء: والله انا لقيت اخبار عن صفاء ومعتصم ماتوا محروقين قولت مفيش حد يعرفهم غير جوري بس دي ماتت
ولاحظت ضرب نار علي قصر فرعون والمصدر مجهول اتأكدت انك وروحت وكشفت عن الجثة لقيت مش هي الجثة
جوري: وعرفت توصل ليا ازاي
مايكل: كل واحد بقي وشاطرته
جوري: هدفك من وجودي اي ومين اللي حط ليا السم
مايكل: هدفي من وجودي اننا نموت فرعون
واللي حط ليكي السر هما صفاء ومعتصم
جوري: بس انا مثلت الموت ولقيتك قدامك وانت صورتني كجثة
مايكل بخبث وذكاء واستعطاف : انا مصدقتش عنيا انا كنت جاي ليكي ولقيتك كدا واقسمت ان لازم تمن موتك وكان لازم صورتك تبقي قدامي عشان منساش حقك ولا صورتك
جوري بصدق: بجد كنت هتاخد حق موتي
مايكل: طبعا أمال جيت لحد هنا ليه
جوري: هيبقي اتنين من ألذ اعداءك ي فرعون
مايكل : بس ليه كنتي عاوزة تقتليني ي جوري
جوري: كنت بحسبك في صف فرعون
مايكل بتظاهر الغل في كلامه: في صف فرعون ازاي وهو كان عاوز يقتلنا لولا اني كنت برا ألمانيا وانتي هربتي وكمان فرعون عاوز يعمل فيها دور الفاهم في كل حاجة دا انا حتي كنت متابع مع صفاء ومعتصم وتامر الله يرحمهم عشان نقتله
جوري: معلش كنت ساعتها هموتك ظلم حالا وفي اسرع وقت لازم اقتله
مايكل:جيتي مصر ازاي وفرعون مانع دخولك مصر اصلا
جوري: دخلت تهريب ومحدش يعرف دا لأنهم مفكرني ميته
مايكل: ليكي أي أثر تاني لتدمير فرعون
جوري: لاء مفيش غيري وانت حالا
مايكل: طب كويس هو حالا مشلول
جوري: وكمان نقل من القصر في عمارة تحت اخو مراته وفوقهم سكان جداد ومحدش في العمارة غيرهم لأنها جديدة
مايكل: عظيم عظيم يعني مبقاش في حرس
جوري: لاء مبقاش فيه سهل اصطياده
مايكل: احنا نجيبه يموت قدام عيونا مش في بيته
جوري بإعجاب: ودا المطلوب
نور واقفه في صدمتها : ازاي ازاي انا لسه بنت وكمان طول الفترة دي ملمسنيش والدم اللي كان علي السرير دا أي اكيد بيكدب عليا عشان أقرب منه وابقي كويسة معاه لكن انا لو قرب مني فعلا كان زماني حامل منه بس دا محصلش وهو قال مستحيل اخد حاجة غصب
طب لو كنت لسه متلمستش ليه لما دخلت المستشفي جاب ورق يثبت اني مراته وليه قرر ابقي مراته طب طب ليه مشي وقال ممكن تشوفيني تاني أو ممكن متشوفنيش معقول يكون هيقف قدام جوري وهو مش بيقف علي رجله اكيد هتستغل ضعفه وتعمل فيه حاجة وطلع جري وهي مهزوزة من الموقف
نور: عادل عادل دادة دادة
سمية: أي يبنتي في اي
نور بإجهاد وتعب : فرعون فرعون الحقوا
عادل : في اي ي نور انطقي فين فرعون
نور وهي بيغمي عليها: فررررعون
سمية : الحق فرعون يبني وانا هتصرف واشوف اخوها خالد يطلع بيها علي المستشفي
عادل بعصبية : انا معرفش هو خرج امتي وراح فين وحاول يتصل بيه لقي تليفونه مغلق
عادل بصوت جمهوري: غبي غبي هيضيع نفسه وينهي حياته بإيده
شمس : خالد فوق حركة غريبة اطلع شوف في اي
خالد : انا حسيت بحاجة بردوا انا طالع
شمس : يلا انا طالعه معاك .
خالد وشمس دخلوا لقوا نور علي الارض وسمية وعادل باين عليهم الخوف من حاجة ومن نور
شمس: نور مالها ي طنط
سمية : خالد لف انت وعادل علي فرعون خرج يبني ونور من كتر خوفها اغمي عليها اتصرف وانا وشمس جنبها هنفوقها
خالد : مقدرش امشي واسيب اختي كدا ي دادة
سمية : متقلقش وهي معانا لكن فرعون االي مبيقفش علي رجله منعرفش طريقة ولا راح فين الحقوني ابني هيضيع مني
نور بدأت تفوق في الوقت دا لان شمس حاولت تفوقها
خالد : انتي كويسة مالك وفين فرعون
نور: فرعون فرعون وجوري
عادل باستغراب وتركيز : جوري مين قصدك جوري اللي كانت في المافيا
نور: ايوا هو راح ليها ي قاتل ي مقتول
عادل: ازاي دا هي ماتت
سمية : مش وقته ي عادل اتصرف شوفه فين
عادل: استني هو دايما بنتواصل بجهاز تتبع
نور: قصدك الساعه اللي في ايده سابها كمان
عادل: أول مرة يقلعها من ايده اكيد حاجة مأثرة عليه لدرجة انه بيرمي نفسه للموت
نور فهمت كلامه وعرفت انها السبب لكن هو عادل ميعرفش السبب
عادل طلع ووراه خالد وفضلوا يلفوا في كل مكان فرعون بيروحوا
مايكل : أي رأيك
فرعون وهو مولع سيجارة : عاش بجد
مايكل : كل حاجة كانت قدام عينك وكانت تحت سمعك
فرعون: انا كنت قربت أصدق كلامك ي مايكل انك فعلا عاوز تقتلني
مايكل: يصااحبي ملقيش حد أمين ويخاف عليا واغدر بيه
فرعون: بقيت الخطة انك تنفذ الخطة بكرة
مايكل: بلاش ي فرعون وانا هخلص عليها بلاش انت في السكة
فرعون: لازم اشوفها قدامي ميته
مايكل: تحت أمرك ي باشا
نور وهي منهارة : والله اول نا اشوفه هعتزر هو هو ماشي زعلان مني بس دا غصب عني
سمية بعدم فهم: اصبري ي بنتي واستهدي بالله
شمس: امسكي العصير واشربيه ي حبيبتي
نور: انا عاوزة عز جوزي والله هكون انا السبب ومش هسامح نفسي
خالد : مفيش اي أثر له
عادل: لفينا ومش عارف اوصل له اما عاجز حالا ومش عارف اشوف حل
نور :يعني هتسبوه يموت
عادل: ليه موقفتهوش وهو خارج او نديتي عليا
نور: مستوعبتش الموقف غير لما خرج
خالد : بس بس اهدي انتي وخدها في حضنه وبدأت تسكت
وطول الليل فضلوا يحاولوا يوصلوا له ومنموش
قبل الفجر
مايكل: مش هتنام
فرعون : مليش نفس للنوم
مايكل: واقف سرحان في اي
فرعون: ولا حاجة
مايكل: معلش انا مش بدخل في خصوصياتك بس بتفكر في مراتك
فرعون: لاء وليه السبب دا
مايكل: السبب انك بتحرق سجاير كتير وكمان واقف سرحان ومبقاش فيه حاجة قلق في حياتك غير جوري فقولت اكيد بتفكر فيها خصوصا انك كنت متجوزها بالاجبار عنها
فرعون: خلينا في شغلنا وبس ي مايكل
مايكل: ماشي ي فرعون يلا عشان زمان جوري سبقت علي المكان هناك
فرعون: يلا ي صاحبي
واتجهوا علي المكان المتفق بينهم
بقلم مروة موسي
جوري وصلت ولقت عربية بعدها جت ونزل منها مايكل
جوري: انت اتفق معايا علي إنك هتجيبه هنا
مايكل : وانا أد كلامي وفتح شنطة العربية وكان رابط ايده ورجله مايكل شاله وحطه علي الارض
جوري بشر وضحكة : اهلا بفرعون باشا العاجز
فرعون: جوري مايكل ازاي
مايكل: انت مفكر انك هتقدر تخرج من حياتك كدا بالساهل
فرعون: هتندموا صدقوني
جوري وهي بطلع قنبلة: دا لو طلعت من هنا عايش
فرعون ومايكل اتصدموا من القنبلة
مايكل: انا اللي هخلص عليه ورفع مسدسه وهنا جوري بدأت تقلق
منه
جوري رفعت ايديها وفي أي لحظة ممكن ترمي القنبلة: اضرب عليه رصاص
مايكل بتوتر: ارمي القنبلة
جوري بشك : وانت قلقان من اي بقولك ارمي عليه القنبلة
مايكل بثبات: محبش يموت من مرة وصوب عليه طلقة جت في دراعه
فرعون بصراخ: آآآآآآه
جوري اطمنت شوية وحط القنبلة علي الارض : انا اللي عليا الدور بقي
مايكل: عذبيه قبل ما تموتيه
جوري: دا اكيد انا هقطعه شرايح الاول وكانت ملخومه في انها تجيب اي حاجة وتعذبه
لكن مايكل ضرب عليها رصاص في قلبها ووقعت من طولها غرقانه في دمها
فرعون: ركبني العربية واضرب القنبلة وانت ماشي برا
وفعلا نفذ كلامه ومايكل خد فرعون وراح علي الشقة االي علي النيل
مايكل: اسف كان لازم اكسب ثقتها الاول
فرعون وهو بينام علي السرير : حاول تطلع ليا الرصاص ومتقلقش عليا ومتتصلش بأي دكتور لانه هيدخل في سين وجيم وبدأ يتوه في الوعي نتيجة الدم اللي فقده
ومايكل بدأ ينضف الجرح ويعقمه
نور: مش قادرة اتنفس من كتر الخوف ووجع قلبي
خالد : والله مسبناش مكان غير لما روحنا فيه
عادل : انا مش عارف اوصل له قطع كل الطرق االي عارف اني اوصله بيها
سمية: جيب العواقب سليمة يارب
عدي يومين الحال عمال يسوء وعدم الوصول لفرعون بيخليهم يموتوا بالبطئ
مايكل: بقيت عال خالص اهو
فرعون وهو معلق دراعه: الحمد الله
مايكل : لازم ترجع لبيتك عادل هتلاقيه مش ساكت
فرعون: هرجع بالليل اهم حاجة انت سافر عشان شغلك
مايكل: هفضل جمبك يومين كمان
فرعون بألم: انا بقيت كويس خالص اهو سافر انت انا كدا كدا راجع بالليل البيت
مايكل : طيب اخيرا جوري ماتت وحياتك هتخلي
فرعون وهو بيفكر في نور: هي فعلا هتخلي وسلم عليه وبدأ يستعد للرحيل
شمس: بقيتي زي الهيكل ي نور كلي اي حاجة
نور سمعت الباب بيخبط جريت وفتحت علي امل انه فرعون ووجدت ……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون)
كملى بسرعه مفيش وقت للفصلان