رواية طفلة رعد الفصل السابع 7 بقلم مريم محمد
رواية طفلة رعد الجزء السابع
رواية طفلة رعد البارت السابع
رواية طفلة رعد الحلقة السابعة
بعد مارعد قفل مع الشب راح ف سابع نومه
اما عند حور بتفكر ازاي هتعيش معهم وكل يوم بتخاف من رعد ده ونامت
اما عن ندا كل يوم بتكره حور وعاوزه تخلص منها وبتفكر ف خطه ليها
وعند حنين بتفكر ف معشقهاالوحيد وحبيب قلبها
وعده الليل وجه نهار جديد وشمس اشرقت من جديد ع ابطلنا الحلوين
ف الصباح ف فيلا السيوفي،صحت نيره وبتندي ع الداده
نيره:ياداد
الداده:نعم يمدام
نيره: حظري الفطار وبعدين طلعي اكل منو لي ملاك فوق، ومكمله وصحي الباقي عشان الفطار
الداده: حاضر وبالفعل ذهبت الداده تنفذ اللي انطلب منها ،وبعد بضع دقائق كان الكل مجتمع معدا حور ع الصفره.وقطع السكوت مصطفي قائل
مصطفى: ملاك عامله اي
نيره: الحمدلله كويس بدات تتحسن
حنين: الحمدلله ومكمله انا هروح الكليه بقي عاوزين حاجه
رعد لي حنين: استني عندك مش هتمشي ولا خطوه ف بحراس عشان يحموكي
حنين بزعل: بس انا مش عاوزه ياابيه
رعد بضيق: هياكلمه واحده
حنين بزعل: بس وقطع كلامها نيره قائله
نيره بحب:ياحببته ماما اخوكي خايف عليكي مفهاش حاجه ياحنين
حنين بزعل: ماشي موفقه .ملحوظه ( ادهم بيحب حنين من زمان وحنين متعرفش وحنين بتحب ادهم وادهم ميعرفش مفيش غير رعد هوا اللي عارف بالكلام ده) وذهبت حنين اللي جمعنها ومعها الحراس
عن حنين ف الكليه
نور بلهفه: حنين
حنين: نعم يانور
نور: عامله اي طمنني عنك
حنين: الحمدلله وانتي
نور: الحمدلله انتي كويسه دلوقتي
حنين بحب: الحمدلله كويسه يقلبي ربنا يخليكي ليا يارب
نور: ويخليكي ليا ياحببتي ومكمله يلا نمشي والفعل مشت حنين وحور
ف الفيلا السيوفي
حور نزله من ع السلم وفاجاه كنت هنقع لقت ايد لحقتها ووقعت بين احضانو وتصدمت اكتر لما لقتو رعد
رعد: انتي كويسه
حور برتباك: تمام كويسه ومكمله شكرا انك نقصتني
رعد بعجأب: العفو مفيش داعي للشكرا
حور برتباك: تمام بعد ازيك وذهبت ودقات قلبها بتزيد حور لينفسها مالك يقلبي ليه دقيت لما قرب منك اي الشعور ده وهوا الاخر
رعد لي نفسو قلبي دق ليه ليها هيا واي الشعور ده وكل ده حصل تحت انظار ندا ووقفه هتفرقع
ندا بغل: اما وريتك ياملاك مبقاش اسمي ندا ف للوقت ده قطع كلامها صوت يأتي من الخلف وهوا صوت ولدتها
هاله بتعجب: ندا مالك متعصبه ليه في حاجه
ندا: شدتها من ايدها ودخلتها اوضتها وقفلت الباب
ندا بزعل: انا بحب رعد اوووووي ياماما
هاله: طب وانتي زعلان ليه ياحبيبه ماما
ندا ببكاء: عشان رعد بدء يحب الزفته ملاك
هاله بصدمه:نعممممم ازاي ده
ندا:هحكيلك وحكت لي امها كل حاجه اللي شفتها
هاله: انتي عبيطه ملقاش غير يديت يحبها وبعدين هيسيبك انتي ويحب ملاك
ندا ببكاء: واللهي حبها اسمعي مني انا حظي كده
هاله: هتسبيه ليها
ندا: لا طبعن لازم نخلص منها
هاله: برااااااااافو عليكي يابنت بطني وانا معاكي ف اللي هتعمليه ضدد الزفته ملاك
ندا: حببتي يماما تعالي نخطط ازاي نخلاص منها
هاله: يلا . وبالفعل قعدو هما الاتنين يفكرو هيعملو اي ف ملاك وبدت خطط ريا وسكينه هههههه
في مكان اخر
الشب: الووووو يكنج
المجهول 2:الوووو ايه الاخبار عندك
الشب: مفيش جديد ابن السيوفي عين حرس مع اختو
المجهول 2بضحك:هو مفكر ان احنا مش هنوصلها كده هههههههههههههه
الشب بضحك: غبي هههههههه ميعرفناش
المجهول 2: تمام خليك مراقبل الكل اخبار الفتاه اللي معهم اي
الشب:تمام بس هيها جميله اوووووي تقول حوريه البحر
المجهول 2:شوقتني نشوفها صورها وبعتها ليا عشان نشوف الجمال هههههه
الشب بضحك: اكيد هههه
المجهول2:تمام الزعيمه بتخطط لي حاجه بخصوص ادهم خليك معيا ع الخط عشان تكون جاهز
الشب: تحت امرك انا جاهز ف اي وقت بس انت تامرني
المجهول 2:تمام وابقي بالغني بالجديد ومش تنسا الصورة هههههههه
الشب: تمام تحت امرك
المجهول2:سلام وقفل الخط
ف مكان اخر
الشب:الووووو يباشاااا
المجهول 1: الوووووو اي الاخبار عندك
الشب:تمام ابن السيوفي حط حراس ع اختو
المجهول بضحك:غبي هههههههه
الشب: اووووي ههههههههه
المجهول 1:حوريه البحر اخبارها اي
الشب: تمام مش بتخرج بره خالص ومكمل انت ناوي تعمل اي فيها
المجهول 1بضحك:كل خير هههههههه وبقا بلغني بالجديد
الشب:تامرني يابشاا
المجهول 1:تم سلام وقفل الخط
عده النهار وجه الليل في فيلا السيوفي
الكل مجتمع ع الاكل
بيره: عامله اي ياحنين ف الدراسة
حنين : الحمدلله ومكمله لي حور
حنين: عامله اي يلاك
حور: الحمدلله وانتي
حنين : الحمدلله ومكمله كلامها لما تخلص اكل تعالي عاوزكي
حور: حاتر
رعد : مبتكليش ليه ياندي
ندي بضيق من حور: بكل اهوت
مصطفى لي ملاك: انا قدمتك ف الكليه هتروحي من بكره
حور بفرحه: بجد ميرسي ياعمو بجد وقامت بستو من خدو من فرحتها ههههههههه وبعدين احست بالخجل وطلعت تجري فوق زاي الاطفال عملت كده زاي حنين مبتعمل عشان حور اتحرمت من ابوها
الكل :ضحك عليها حته رعد
نيره بضحك : مجنونه البت ديت
هاله بضيق : ده قليل ادب معندهاش حياء
مصطفى بحديه: هاله كفيا هيا مغلطتش هيا عندي زاي حنين وندي مسمحلكيش تتكلمي عليها كده مفهوم
هاله بضيق: مفهوم
ندي لي مفسها هيا عملت فيهم اي
رعد: هيا مجنونه بس دمها خفيف
الكل اتصدم من كلام رعد
الكل ف نفس واحد: انت بتقول اي
رعد : اممممم ولا حاجه سلام
الكل : ضحك ع رعد معده هاله وندي
جه وقت النوم ودخل كل واحد غرفتو
عن حور بتفكر ليه قلبها دق لي رعد واي سبب الشعور ده
وعند رعد بيفكر ليه قلبو ده ليها بزات اشمعنا هيا اي الموميز فيها
عن حنين بتفكر ف حببها وقرر ترن عليه ملحوظه (ادهم مسافر ف عمليه ومخدش رعد عشان مزال تعبان)عن حنين بترن ع ادهم
حنين بفرحه: الووووو ادهم
ادهم بفرحه: الووووو عامله اي
حنين: الحمدلله وانت
ادهم: الحمدلله ومكمل ورعد وندي وهاله وادم عملين اي وملاك اخباره اي طمنني عنها بالي مشغول عليها اووي وقولها ادهم عاوز يكلمك
حنين بزعل: الحمدلله الكل كويس اخبار المهمه اي
ادهم: الحمدلله اهي مشيه
حنين: هتجي امته
ادهم: بكره اخر النهار
حنين: توصل بسلامه
ادهم: الله يسلمك عاوزه حاجه
حنين: عاوزه سلمتك وقفلت الخط وفضلت تبكي وراحت ف سايع نومه
عن ندي وهاله بيخطط ف مصيبه لي حور وربنا ينجيها من تخططتهم
عده الليل وجه النهار واشرقت شمس جديده
حور نزله من ع السلم لبسه سولبته جنز وتحتها بلوزه بيضاء وكوتش ابيض وعملت شعرها ليل حصان هههههههه وهيا نزله خبتط ف ندي ندي هيا اللي قصدها
ندي بضيق: متفتحي يابيئه
حور: الله يسلمك
ندي بحديه: وكمان بتردي عليه يازباله انتي مفكره نفسك اي انتي تحمدي ربنا انك لقتي مكان يلمك يابيئه انتي اللي زايك مكنهم مش هنا مكنهم ف الشارع ملقتش غير خدمه اللي ترد عليا وحور وقفه عماله تعيط من كلامها يقطع كلام ندي صوت يأتي من الخلف
رعد بزعيق: ندي وضربها بالقلم
ندي: بتضرني عشان الزباله ديت
نيره : مسسمحلكيش ياندي بحظرك
حور: بعد ازنكم وجرت ع بره ودموعها ع خدها
نيره ملاااااك استني قائله لي رعد
نيره: رعد اجري وراها هتها
هاله: مالكم صوتكم عالي ليه ومكمله لي ندي
هاله بصدمه: ندي مالك بتعيطي عليه
ندي: وحكت لي امها ماحدث
هاله: ازاي يمد ايدو عليك
نيره: هيا اللي غلطت ف ملاك الاول
هاله بحديه : متغلط برحتها هيا كانت مين ملاك ديت يعني
نيره بحديه: بتكون بنتي زاي حنين بضبط مش هسمح لي اي مخلوق انها يدوسلها ع طلف مفهوم وطلعت الي الاعل
ندي: شوفتي ياماما
هاله: مش تزعلي نفسك يقلب امك وربنا لوري ملاك ديت النجوم ف غير الظهر بس اصبري
عن حور مشيه ف الشارع مش لقيه حته تروح فيها وبكت ليه يارب بيحصل فيا كده ليه ليه انا غلبانه عمري مجيت ع حد وبصلي وبدعيك ليه كل ممشي خطوه بلقي اعداء وحشتني يماما وبكت كتييير
وقعدت تحت شجرة وضمت رجليها زاي الاطفال وبكت اكتر في الوقت ده رعد بيضور عليها
رعد : هيا هتكون راحت فين بس وماشي بيضور بعربتو وفجأة لقها قعده تحت شجرة ووخده وضع الطفل الصغير نزل من العربيه وجري عليها ملاك ملاك ملاك اول مشفتو حضنتو وفضلت تبكي وقائله ليه بيحصل فيا كده اتحرمت من امي ومن ابويا ومن مدرستي وليا اعداء ليه بيحصل معي كده انا والله نجيت ع حد ليه الكل بيكرهني ليه ليه وبكت كتير
رعد زعل عليها اووووووي ومزالت حور ف حضنو
رعد باستغراب: هتفضلي ف حضني كتييير
حور بخجل ووشها احمر :اممممم وبكت تاني
رعد بعجاب: تعرفي بيبقااا شكلك حلو وانتي مكثوفه ومكمل وبتعيط ليه بقي عاوزه اي وانا اجبهولك
حور بخجل: امممم ومكمل اي حاجه
رعد بستغراب: اي حاجه هوا انتي ناويه تتطلو اي بضبط
حور بطفوله: عاوزه شكولاته وشبسي وكنز وايس كريم وعزل بنات يلا
رعد بصدمه: يارتني مسالتك هههههههه انا اللي جيتو لنفسي هههههههه
حور وبتمثل البكاء: اها اها اها اها اها
رعد بضحك: بس بس بس كمان شويه هتلمي الناس علينا كانت زعله مهببه منك لله ياندي هههههههه
حور بطفوله: هقول للناس ان عمو رعد اش راضي يفسحني هههههههه
رعد بصدمه: انا بقيت عمو امته 😳😳
حوربضخك : من دلوقت هههههههه
رعد : طب يلا يااخر صبري وركبو العربيه
عن نيره رايحه جايه رايجه جايه ع دخلت حنين
حنين برتبالك: ماما مالك في اي رايحه جيه ليه
نيره: اصل ملاك مشيت
حنين بصدمه ازي وامته
نيره: حكت لي حنين كل حاجه حصلت بين ملاك وندي
حنين بعصبيه : ندي ديت نفسي نعرف عاوزه اي من ملاك
نيره : اهدي مهما كانت ديت بنت عمتك
حنين بزعل: تمنتها زاي ملاك بس للاسف
في الوقت ده كان رعد بيفسح حنين صلو عند محل الايس كريم
رعد لي حور: عاوزها بطعم اي
حور: بطعم كل دولت
رعد بصدمه: كل دولت هتكلهم ازاي انتي دخله ع طمع بقي 😳😳😳
حور ببكاء : اها اها اها اها اها
رعد: بس بس بس هتلمي علينا الناس ويقولو دخطفها هههههههه ومكمل للبايع هتلها اللي هيا عوزاه ديت مجنونه هههههههههه
حور بضحكه طفوليه: انا مجنونه ياعمو
رعد : مبلاش عمو ديت انا لسه صغنن هههههههه
حور بضحك: اكيد هههههههه ههههه
رعد بنبهار: ضحكتك حلو ياملاك اووووي
حور بخجل : ميرسي ياعمو
رعد: امممم يلا نروح ولا هنفضل هنا وفي الطريق رعد فكر ف حاجه هبله كده انه يجوز حور اللي هيا ملاك وخد قرارو وراح يخبر اهلو اول ميوصل
ووصلو البيت لقو الكل مستنيه
نيره :كده ياملاك تمشي بطريقه ديت
حور بزعل: معلش اتخنقت
حنين : مكنتش تمشي كنتي تعليلي الكليه
مصطفى: المهم انتي كويسه
ادم : قلقنا عليكي ياملاك
حور: اسفه للجميع وجات تمشي مسكها رعد من ايدها
رعد برتباك: كنت عاوز اقولكم ع موضوع
مصطفى: خير
نيره: قول يارعد
رعد برتباك: الحقيقة انا عاوز اجوز ملاك.
الكل بصدمه في نفس واحد:نعممممممممم……
وانتها الباب السابع 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ياتر اي هيكون موقف حور من طلب رعد؟؟وهيكون رد ندي اي ؟؟
هل فعلا ادهم بيحب حور ولا حنين؟
وما هيا خطت الزعيمه ضدد رعد هل الضربه هتجي ف ادهم ولا ف حد تاني ؟
هل هتجني حور من خطت ندي وامها؟وما رد المجهول الاول وتاني لما يعرفو بخبر زواج رعد من حور؟🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹اشوفكم ف الباب الثامن باذن الله 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة رعد)
جميله 🥰