رواية طفلة القاسي الفصل السابع 7 بقلم دنيا محمد
رواية طفلة القاسي الجزء السابع
رواية طفلة القاسي البارت السابع
رواية طفلة القاسي الحلقة السابعة
مراد بصدمة: نعم؟
وجري مراد يدور علي غرام وقرر انو هيعمل اي حاجة بس يرجع غرام ليه
مراد. اتصل ب آسر
اسر: مالك ف اي
مراد بزعيق: تعلالي بسرعه غرام اتخطفت
اسر بخضة: بتقول اي
واسر نزل بسرعه من عند حبيبة
راح ل مراد
مراد كان بيعمل كل الطرق عشان يوصل. ل غرام
اسر وصل ليه
مراد: بص انا لازم اعمل اي حاجة ارجع بيها غرام
اسر: طب سيبنا نفكر بس
مراد بغضب: نفكر اي بقولك مخطوفة ياعالم يعملو فيها اي
وفجأة مراد جاتلو فكرة وفلاش باك غ دماغو
فلاش باك
ملك بغضب .: هقتلهالك واحرق قلبك عليها ي مرااد
بااك
مراد بغضب: هي هي ملك بنت ال’كلب
اسر: وعرفت منين
مراد: قلتلي انها هتحضر قلبي عليها وتقتلها انا لازم اروح ل شقة ملك بسرعه
مراد اخد المشوار وراح شقة ملك ملك فتحت وابتسمت
مراد دخل وشدها من شعرها
مراد بعصبية وغضب: مراتيي فين ي بنت ال…….
ملك برعب وزعر: معرفش سبني ي مراد انت بتعمل اي
مراد فضل يضر’ب فيها لحد ما تعبت
ملك بتعب ونهجان: مكانها في…..
مراد بص عليها بغضب ومشي بسرعه
عند غرام كانت بتفوق واحدة واحدة وفجأة باب الاوضة اتفتح ودخل منه شاب شعره اسود وعيونه سودا وبشرته قمحاوية
عثمان: منورة ي عروسة..واكمل بجرأة انا مردتش اعمل حاجة معاكي ونتي مغمي عليكي قولت لما تصحي احسن بكتير
غرام بخوف ورعب: انت عايز مني اي سبني
عثمان قرب عليهاا: اسيبك اي دنا لو سيبتك. ابقي بضيع كنز
وعثمان قرب عليها وبيحاول يعتد’ي عليها لاكن هي بتقاومه
عثمان قطع حته من بلوزتها ومسمتر
غرام بتبعدو بخوف وهي بتصرخ: لااء ابعد عني بقاا وعمالة تضر’ب في صدرو
وفجأة مراد كسر باب الشقة ودخل الاوضة كان معاه اسر مراد مسك عثمان وقعد يضر’ب فيه بقسو’ة وبلا رحمة
مراد بزعيق وغضب: عايز تعتد’ي علي مراتي يا كلب
مراد جري علي غرام كانت فقدت الوعي من كترر التعب والمقاومة
مراد بخوف: غراام فوقي.. فوقي اصحي
مراد قلع جاكتة البدلة ولبسهولها لان هدومها كانت مقطو’عة واخدها وطار علي المستشفي وكان اسر معاه
الدكتورة خرجت بعد الكشف: هو خضرتك احنا محتاجين نعمل تحليل عشان نتاكد من حاجة
مراد بشك: هي فيها اي هي كويسة
الدكتورة: لالا هي كويسة الحمد لله كاان شوية ضغط عصبي واغماء بس عايزين نعمل تحليل عشان نتاكد من خاجة وان شاء الله خير
مراد هز راسو بتعب وقعد علي كرسي
اسر طبطب عليه: هتعمل اي ي صاحبي
مراد بتوهان: معرفش ي اسر وفاق واتكلم بغضب بس ملك بنت ال… لازم انتقم منها انتقام عالي
اسر باستغراب: ازاي
مراد بتفكير: عندي خطة هقولهاالك بص
مراد:*************
اسر بجدية: تمام ونا معاك ف اي حاجة وحضن مراد
مراد قام ودخل ل غرام
غرام ابتدت تفوق وكانت حاسة بوجع شديد فب دماغها
مراد قرب باس راسها
غرام بتبعده بخوف: ابعد
مراد بهدوء: متخافيش انا مراد جوزك
غرام هديت شوية بس افتكرت الي حصل عيطت مراد اخدها في حضنو وهي مش قادرو تتكلم وتعبانة وبتعيط بس
بعد شوية كانت نامت من كتر العياط مراد سابها علي السرير ونزل يدفع مصريف المستشفي
طلع ل غرام لقاها بتشرب ماية بخوف
مراد بهدوء: قومي يلا عشان هنمشي نروح بيتنا
غرام بدموع: مش قدرة امشي
مراد. اتنهد بتعب وشالها وهي شهقت بكسوف
مراد بضحك: متخافيش انا زي جوزك بظبط
وروحوا البيت كان الفجر الكل كان نايم
طلعو واخدو شاور وناموا من التعب
تاني يوم الصبح
قاموا ولبسوا ونزلو
علي الفطار كانو اتطمنو علي غرام وحمدوا ربهم
وفجأة ست كبيرة وبنت دخلوا من البيت
الست: سلام عليكم
حنان بخضة: آنتي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)