روايات

رواية طفلة القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الجزء السابع عشر

رواية طفلة القاسي البارت السابع عشر

رواية طفلة القاسي الحلقة السابعة عشر

وطلع عثمان فجأة المسد*س وضر*ب بيه ملك بطل’قة في قلبها وقعت ميتة وفجأة كان البوليس مقتحم المكان بعد ماشافو ملك مقتو*لة علي ايد عثمان
الظابط: خدوه بسرعه القا*تل ده
عثمان كان هيهرب لولا الظابط الي مسكو.. الظباط جت عن طريق مراد لآن مراد الي مرتب لكل ده هو الي خلي ملك تقولو كده عشان يقتل’ها ونجح في خطتو
(بس يترا كده المشاكل خلصت)
مراد روح الفيلا وكانت الدنيا كلها نايمة وطلع بتعب اوضته لانه كان جه من الفرح اوهم غرام انوو نايم ونزل
غرام حست بحركة خطوات في الاوضة اتفزعت وقامت فتحت النور بسرعه
غرام: اي ده ي مراد انت كنت فين واي اللي منزلك في وقت زي ده
مراد بتوتر: لا مفيش حاجة ي غرام
غرام بتعب: انت ليه مصر تكدب عليا ما تقول ي مراد
مراد بحب: احب اقولك ان ملك اتق*تلت
غرام بشهقة وحطت ايديها ع بوقها: انت بتقول اي ي مراد انت كده ضعيت نفسك وفضلت متعصبة
مراد بزهق: ياابت افهمي مش انا الي قتلت*ها ده انا الي رتبت ليها القت*ل دع
غرام بستفهام: ازاي
مراد حكالها كل حاجة حصلت
مراد: وبس كده يدوبك لسه جاي واكيد انا متأكد ان عثمان هياخد اعدام
غرام بخوف: ع عثمان متجبش سيرتو لو سمحت مش عايزة اسمعها
مراد قرب وحضنها حضن يطمنها
مراد بحب: اهدي ي قلبي هو خلاص راح
غرام هديت وباست مراد من خده
_ شكرا ي مراد ع كل الي آنت بتعمله عشاني
مراد بخبث: بس انا مش بحب الشكر ده
غرام بعدم فهم: اومال اعمل اي
مراد بخباثة: تعالي اقولك
(نسيبهم بقا ونبتدي من تاني يوم)
في الصباح
صحي مراد وغرام من النوم كانت غرام نايمة ع صدر مراد
مراد باس راسها بهدوء وقام دخل الحمام يستحمي وطلع
مراد بحب: قومي ي غرامي يلا عشان ننزل نفطر
غرام بنعاس: عايزة انام شوية بس
مراد بضحك: يلا ي كسولة قومي
غرام قامت من نومها بضيق وراحت الحمام تاخد دش وطلعت ونزلت هي وهو عان يفطرو
محمدي بحب: صباح الخير ي حبايبي
مراد وغرام: صباح النور وراحو باسو ايدو
غرام كانت ع الفطار بتاكل بقرف
مراد باستغراب: في اي ي غرام بتاكلي بقرف كده لي
غرام لسه هتتكلم قامت بسرعه جريت ع حمام ترجع
ومراد وراها
مراد بلهفة: غرام مالك افتحي
غرام فتحت وكان وشها اصفر وتحت عينيها اسود بتعب
مراد شاف شكلها اخدهت في حضنو: تعالي ي حبيبتي البسي عشان هروح اكشف عليكي
غرام عشان كانت تعبانه لبست وراحت كعاه للدكتورة
الدكتورة بابتسامة: اتفضلي استريحي ي مدام غرام اكشف عليكي
غرام قعدت ع كرسي الكشف
الطبيبة بحب: الف مبروك حضرتك حامل
غرام بصدمة وفرحة: اي؟! بجد بجد ي دكتورة
الدكتورة بتاكيد: طبعا ي مدام الف مبروك حضرتك حامل ف شهر. ونص
غرام: اه انا كنت بحس بدوخة كتير ف قولت الانيميا بقا عادي
الدكتورة ابتسمت لها
مراد كان قاعد بره
الدكتورة: مبروك ي مراد بيه مدام حضرتك حامل وف شهر ونص كمان
مراد برق بصدمة: اي بجد ياعني هيبقي ليا طفل منها
الدكتورة فرحت ليهم جدا: مبرووك ي مراد بااشا
مراد دفع للدكتورة واخد غرام وطلع جابلها كل الي نفسها فيه
مراد بحب وهو بيحضنها: هيبقي ليا طفل منك ي غرامي قطعة منك
غرام بدموع فرحة: انا فرحانة جدا هيبقي ليا طفل شبهك ومنك
مراد باس خدها بعشق
مراد روح وابتسم للكل
_باركو ل غرام حامل
ياسمين بسعادة: يتربي ف عزك يبني ربنا يحميكم والف مبروك
حنان بسعادة هي الاخري راحت تحضن غرام: مبروك ي بنتي ي حبيبتي الف الف مبروك خلتيني جده ي غرام
غرام ضحكتت
محمدي بفرحة: ي علي ي عليي
علي الغفير: امرك ي باشا
محمدي: عايزك تد’بح عجلين بمناسبة ان هيجيلي حفيد
علي بفرحة: ربنا يبارك يباشا امرك ثم رحل
محمدي بدموع: اخيرا هيبقي ليا حفيد ي مراد
منة اخدت غرام في حضنها وباستها
_مبروك ي روحي
غرام: الله يبارك فيكي يقلبي
عند اسر وحبيبة
اسر بحب: حبيبي قومي بقا الساعة بقت ٢ العصر
حبيبة بنعسان: سبني عايزة انام
اسر بضحك: لا قومي يلاااا
حبيبة قامت ودخلت تاخد شور واسر برضو
اسر بحب: مش مصدق اني اتجوزتك مين كان يصدق ان اسر يتجوز اصلا
حبيبة بضيق: واهو يخويا اتجوزتني وحسك عينك الاقي عينك بتروح ع بت
اسر بضحك: حاضر ي مسيطر
خلص اليوم وبليل كان مراد نايم وتليفونو رن
مراد بضيق: الو مين
شخص: انا الي هحزنك ع مراتك الحامل ي مراد باشا
مراد بصدمة:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى