روايات

رواية طفلة القاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الجزء الثالث عشر

رواية طفلة القاسي البارت الثالث عشر

رواية طفلة القاسي الحلقة الثالثة عشر

مراد بغضب: ملك هي الي عملت كده
الكل: ايه ونت ساكت انت المفروض تتصرف وتجيبها وتسجنها
مراد بخبث: لا منا جبتها وحطتها ف مكان ميخطرش ع بال حد وكمان مجهز خطة هعملها هتفجأكم
عمران باستغراب: خطة اي دي؟؟!
مراد بغمزة: تؤ.. مفجأة
مراد كان باصص علي غرام بحب
حنان وياسمين بضحك: احنا قاعدين يخويا استني قربنا نمشي وبعدين البت تعبانة
مراد بضحكة وسيمة: معلش بقا اصلها وحشتني وخوفتني عليها دي بعيدة عني بقالها تلت ايام
ياسمين بحب: حقك يابني ماهي غرام دي جميلة وطيبة
غرام كان وشها احمر من قصدهم وقالت بخجل: ءءا انا عايزة آنام واتغطت
مراد والكل ضحك عليها
وكلهم قعدو شوية مع مراد وغرام ومشوا عشان غرام هتطلع بكره
مراد قعد جنب غرام: عاملة اي ي غرامي
غرام بحب: كويسة ي حبيبي
مراد قرب وباس راسها: عايزك تقومي بس بالف سلامة عشان مجهزلك مفجأة
غرام بستغراب: مفجأة اي ي مراد
مراد بضحك: وهتبقي مفجأة ازاي لما اقولك ي ذكية
غرام بحب: مراد
مراد انتبه ليها: نعم ي حبيبي
غرام ببراءة: ممكن انام فحضنك
مراد بعشق: انا كلي ملكك ي غرامي تعالي وقلع جزمته وجاكيت بتاعه ونام بجانبها واخدها في حضنه
غرام حضنته بقوة كانها بتعوض الايام الي اتحرمت فيها من حضنه الي بتحس فيه بلأمان والدفئ
(سيعوضك الله بإنسان يغير لك جميع حياتك وتتبني علي الحب والتفاهم)..
تاني يوم
حنان صحت بنشاط ونزلت المطبخ
حنان للخادمة: معلش عايزة اعمل الاكل انهرضة
الخادمة: مش هينفع ياست هانم هتحاسب كده
حنان بطمنان: متقلقيش انا هقولهم عايزة اعملهم الاكل بايدي عشان بنتي هتطلع من المستشفي انهرضة
الخادمة (امينة): لولولييي الف مبروك ي ست هانم ربنا يخليهالكم
حنان طبطبت علي الخادمة بحنان
عند آسر
آسر كان عند حبيبة بيطمن عليها
اسر: عاملة اي ي بيبة
حبيبة: كويسة الحمد لله ونت اي الاخبار
اسر: بخير.. كنت عايزك ف موضوع
حبيبة بتركيز: تمام موضوع اي
اسر بحب: تقبلي تتجوزيني
حبيبة بصدمة برقت وفتحت بوقها
اسر ضحك عليها
اسر بضحك: ها موافقة ولا اي
حبيبة بحزن: هترضي بواحدة معندهاش اهل ي اسر
اسر بلهفة: ميهمنيش انا هبقي اهلك وسندك وكل حاجة ليكي
حبيبة بفرحة وحب: موافقة ي اسر
اسر بضحك: لولولييي دنا هعمل احلي فرح بالله
حبيبة ضحكت
اسر بفرحة: بقولك اي فرحنا يوم السبت
حبيبة بصدمة: يخربيتك سبت اي ده بعد تلت ايام هلحق اظيط نفسي امتي.
اسر بتاكيد: لالا انا مظبط كل حاجة عشان انا قمور واتحب بسرعه
حبيبة ببوز: والله
اسر بغمزة: همشي بقا عشان الحق اجهز بقيت الحاجة ي عروستي
_______________________________
(عند مراد وغرام)
مراد كان نايم وغرام نايمة علي صدرو
مراد فتح عينيه بتعب وقام بكسل يغسل وشو في الحمام
وطلع غرام كانت قامت وفردت دراعها بنوم وقامت
مراد بحب: صباح الخير ي حبيبي
غرام باثار نوم: صباح النور
مراد: قومي استحمي عشان الدكتور يجي يكشف قبل ما تطلعي
غرام بتعب: حاضر وقامت بس رجلها كانت مش شيلاها
مراد بخيبة امل: شكلي هفضل احميكي لحد ما اموت وشالها
غرام ضربتو علي كتفو: اتلم انا تعبانة شوية عادي ولما اخف يخويا ونت تتعب هبقي اعمل كل ده
مراد باسها من خدها: ع قلبي زي العسل
غرام بقمص: والله بعد اي
مراد بضحك: طب اهدي احنا ف مستشفي
ومراد ساعدها في الاستحمام
وطلعت الدكتور جه وكشف علي غرام
الدكتور بابتسامة: احنا بقينا عال العال اهو وصحتنا حلوة بس ياريت تهتمي بغذائك كويس لانك ضعيفة ومتحتاحة تغذية
وهكتبلك شوية فاتيمنات
مراد: تمام ماشي
الدكتور خرج ومراد جهز الشنطة الهدوم بتاعت غرام وجهز كل ده ودفع مصاريف المستشفي وكان شايل غرام وخرج برع المستشفي ركب عربيتو ومركب غرام جانبه
واتحرك بلعربية شوية غرام ميلت ع كتفو نامت ومراد ابتسم عليها
في البيت
ياسمين بحب: والله ريحة اكلك حلوة ي حنان تسلم ايدك الجميلة بس كنتي تقولي ل امينة وكانت هتعمل
حنان بلطف: عايزة اعملكم اكل من ايدي تشوفوه
ياسمين بدعم: اكيد حلو ي حنان
اسر نزل باستغراب: هو مراد فين ي طنط
ياسمين بهزار: تصدق انك واطي ده مراد مسحول بقاله اربع ايام ونت ولا هنا
اسر باستغراب: لي مالو انا فعلا بقالي اربع ايام مش بشوفو
ياسمين حكتلو كل الي حصل
اسر بصدمة: وهي غرام كويسة دلوقتي
ياسمين بسخرية: زمانهم جايين اصلا
اسر قرب منها وباس راسها: ي طنط انتي مش تعرفي انتي ومراد بنسبالي اي انتم اهلي بجد بس حرفيا كنت مشغول طول الاربع ايام دوول
ياسمين بخبث: ومشغول ف اي بقا.. مراد هيعلقك
اسر بحب: هتجوز
ياسمين اتصدمت: ايه امتي وازاي. ومين
اسر بضحك: هحكيلك ي طنط تعالي
اخدها وراحو الجنينة وحنان كانت بتعمل الاكل بحب
منة نزلت بنشاط: صباح الخير ي طنط حنان
حنان بحب: بلاش طنط دي ي حبيبتي انتي زي غرام قوليلي ماما عادي
منة بحب: حاضر ي ماما
حنان: اقعدي هحضرلك الفطار والشاي
منة باست راسها: ربنا يخليكي ي ماما حنان
حنان بمداعبة: اما مفيش واد حلو كده يتقدم ليكي يبت
منة بتلقائية: مين قال فيه
منة سكتت بسرعه وبرقت
حنان ضحكت: هحضرلك الفطار ونشوف الموضوع ده بعدين
بعد شوية كان مراد وغرام وصلو البيت
حنان اول ما شفتهم زغرطت وياسمين والخدامين زغرطو
(ياسمين عايشة برة اه بس جنسيتها مصرية ومتربية ع الاصول)
حنان راحت تحضن غرام
_حمدلا ع سلامتك يابنتي نورتي البيت ي روحي
غرام بحب: الله يسلمك ي امي
مراد بص ع اسر بشر وتوعد واخدو وراحو الجنينة
مراد بشر مصطنع: دانت عيل واطي ي اسر بقالك اكتر من اربع ايام مش بتسال عليا خالص ولا كاني صحبك
اسر بحب: والله انت اكتر من اخويا بس كنت مشغول عشان هتجوز
مراد بضحك: اه يخويا مشغول وسكت بصدمة ايهه تتجوز
اسر بتاكيد: اه. هتجوز
مراد: وهتتجوز مين يخويا
اسر:……
مراد: نعم يخويا 🙄؟؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى