رواية طفلة القاسي الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد
رواية طفلة القاسي الجزء التاسع
رواية طفلة القاسي البارت التاسع
رواية طفلة القاسي الحلقة التاسعة
مي كانت طول الوقت تبص علي مراد بآعجاب
وغرام قامت مدايقة وقامت: تعالي ي مراد عايزاك
قام مراد وغرام طلعت ع الاوضة وهو وراها
مراد باستغراب: في اي مالك مضايقة كده
غرام بغيظ: الست هانم مي عمالة طول الوقت تبص ليك ومش منزلة عينيها من عليك والمشكلة ياريت نظرات عادي دي بتفضل تلفت انتباهك وتبصلك بصات اعجاب
مراد قرب منها ومسك وشها: حبيبتي اديكي قولتي انها بتلفت انتباهي بس انا مش باصص ليها انا مش شايف غيرك
غرام بقلق: قعدتها هي وامها ف البيت مش مريحاني خالص
مراد بهدوء: اهدي واصلا هي لو اتعدت هي او امها انتي هتشوفي بنفسك هعمل اي
غرام بصتلو بحب وحضنتو وهو شدد علي احتضانها لانها عوضتو وشاف فيها حب وحنان كبير وعيونها الجميلة الي كل م يبصلها يتوه فيها
مراد بضحك: طب يلا ننزل ناكل عشان كده هنتفهم غلط خالص
غرام ضحكت بكسوف ونزلت معاه
كان الغداء اتحط وقعدو كلهم ياكلوا
(عند اسر)
كان نزل ركب عربيتو عشان يطمن علي حبيبة
اسر وصل طلع رن جرس الباب
بس مفتحتش
ورن تاني لقي حبيبة ف وشو شكلها كان متبهدل ولسه صاحية وشعرها مش مظبوط ووشها عليه اثر النوم
اسر بضحك: صباح الخير ده المفروض وقت غدا مش فطار فوقي
حبيبة فاقت وبصتلو وقلتلو ادخل بسرعه وجريت تظبط نفسها
اسر دخل قعد شوية يستناها
عند ملك
ملك بعصبية: ياعني كده الخطط بتاعتي كلها باظت وهي اخدتو مني لالا انا لازم اتصرف انا مش هخليها تتهني بيه ابدا مراد ده بتاعي انا وبس وفجأة جت فكرة ف دماغها وقالت انها هتعملها
نرجع لاسر
حبيبة طلعت ليه وكانت مظبطة نفسها وشكلها كان جميل جدا
حبيبة بكسوف: معلش انا بسهر. وبنام متأخر ف انت جيت بدري
اسر بضحك: عادي يختي كنت بسهر زمان دلوقتي بنام عشان بشتغل
حبيية: اممم وبتشتغل اي بق
اسر: بشتغل في شركة مراد المحمدي
حبيبة بصدمة: الشركة دي كبيرا جدا ومعروفة
اسر: ايوه مراد بقا ده صاحب الشركة وصاحبي انا كمان منذ الطفولة
حبيبة بتساؤول؛ ياعني صحاب من امتي
اسر: صحاب من اعدادي كده
حبيبة: آها.. ربنا يخليكم لبعض
بليل كان الكل قاعد ف الصالون ومي برضو قعدة ومش عايزة تشيل عينيها عنو وبتبص بحقد ل غرام
مي بحقد: بس تصدقي ي غرام مكناش نتخيل ف يوم انك تاخدي حد زي مراد. او تقعدي ف مكان زي ده
غرام لسه هتتكلم قاطعها مراد بحدة: نصييها عشان هي انسانة كويس مش حقودة ف عشان كده ربنا جبهالي وعوضتني عن كل حاجة وغيرتني
مي بصتلو بغيظ.. غرام كانت قعدة فرحانة جدا ان فيه حد واقف جنبها وبيدافع عنها كده
غرام مسكت ايديه كانها بتشكره
مراد حط ايدو ع كتفها
محمدي كان باصص باستغراب ل مراد انو ازاي بقا يعامل غرام. ع انها مراتو بجد ومتقبلها
مي طلعت اوضتها وامها وراها
مي بغيظ: بنت ال…. انا لازم تخليها تطلق منو ي ماما ويتجوزني انا
سهي بخبث: متقلقيش دنا هخليها تعيط ويرميها من هنا رامية الكلاب
مي بفرحة: ازاي ي ماما
سهي بخبث: مش هو كان مغصوب عليها يبقي اكيد لسه ميعرفش هي بنت ولا لاء
مي بعدم فهم: ياعني هنعمل اي
سهي بشر: هنفضحها هنا ف البيت فضيحة خفيفة كده
مي بلهفة: امتي.ي ماما امتي
سهي: اتقلي بس
مراد كان في اوضته قاعد وبيفتكر قد اي غرام جميلة واعترفت له بحبها وكان ندمان لما ضر’بها بطريقة دي
غرام طلعت من الحمام
مراد بخبث: بس تصدقي ي غرام مي دي شكلها حل بس شخصيتها مش زيها
غرام بردح: نعم يخويا دي كلها ميكب وفيك مانت متعود ع الفيك
مراد قام وبصصلها بصدمة: اي ي. غرام انتي بتردحيلي انتي عبيطة يختي
غرام باسف: انا اسفة ي مراد بس انا مش بقبل ان جوزي يتجمل ف واحدة تانية.. تبقي انت يرضيك تلاقيني بقولك اسر شكلو حلو و كان مراد كتم بوقها في قبل’ة
مراد بغيظ: لو جبتي سيرة راجل تاني ع لسانك هقطعهولك
غرام ضحكت جامد عليه
مراد حاوط خصرها: بس احنا بنغير اهو
غرام بدلال: ومغيرش لي مانت جوزي ياعني
مراد بضحك: طب اهدي وبطلي دلع عشان مبلعكيش ونخلص
نسيب عصافير الحب دول ونروح ل مي وسهي
مي بشر: ياعني انتي ي ماما عايزاني اعمل كده
سهي بخبث: طبعا بس بكره ف القاعدة العادية تلقحي ونا هبدأ
ياسمين وعمران كانو بيتكلمو
ياسمين بقرف: والله الناس دي مش تمام حتي غرام خايفة منهم وحنان بتتاسفلي علي طريقتهم بس بصراحة حنان كلها زوق هي وبنتها
عمران بتاكيد: ايوة فعلا عندك حق ي ياسمين ده حتي حنان بتاكل بكسوف ومش بتحب حد يبقي يعلي عليها حاجة
ياسمين: ايوة فعلا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)