رواية طفلة القاسي الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد
رواية طفلة القاسي الجزء الأول
رواية طفلة القاسي البارت الأول
رواية طفلة القاسي الحلقة الأولى
الجد بغضب: هتتجوزها ياعني هتتجوزها ولو متجوزتهاش هحرمك من الورث وكمان الشركة
مراد بعصبية مفرطة: بس الشركه دي انا الي تعبت فيها وعملتها وف الاخر جاي تغصبني علي جواز من بنت ولا عمري شوفتها وتقولي احرمك من الورث
الجد بغضب وعصبية شديدة: مهما كان ي استاذ صوتك ميعلاش عليا انت فاااهم… دي بنت عمك وهي عمرها ما شافتك لان ابوها مش بيخليها تختلط بحد ونا قولت الي عندي ي مراد هتتجوزها وغصب عنك كمان
مراد بخبث: تمام براحتك بس متجيش تكلمني من الي هعملو فيها
الجد (محمدي): ولا تقدر تعملها حاجة لانك هتندم لو عملتلها وساعتها انا الي هقفلك ي مراد
مراد اتعصب وساب البيت وخرج يسهر برة وهو بيتسحلف انو هيوريها العذاب الوان
مراد في نفسه: تمام حلو اوي انا بقا هعرف اتصرف معاها كويس جدا
واتصل علي صاحبه
آسر: ازيك يابو الصحاب
مراد بخنقة: تعالي ي آسر انا مخنوق
آسر باستغراب: في اي مالك وجيلك فين
مراد: تعالي علي night club الي بنسهر فيه كل مرة
آسر: تمام شوية وهجيلك وقفل
عند بنت جميلة كانت قاعدة مضايقة انها هتسيب مامتها
البنت: هو لي ي ماما لازم اتجوز ابن عمي انا عمري ما شوفته وكمان انا مش عايزة اسيبك ي ماما
الام (حنان): معلش ي حبيبتي دي اوامر جدك ولازم تتنفذ
غرام: بس احنا مش في الصعيد عشان نتجوز اجباري
حنان بضحك: ومين قالك بقا ان الصعيدين بيتجوزو اجباري انا عن نفسي اتجوزت ابوكي عن حب ويوم مخلفناكي قفلنا عليكي عشان بنحبك وعايزينك جنبنا علطول
غرام حضنت مامتها: انا بحبك اوي ي ماما.. بس انا خايفة من مراد ده
حنان بحب وهدوء: لا ي حبيبتي متخافيش مش هيعملك حاجة صدقيني
غرام: ماشي ي ماما ينفع انام ف حضنك
حنان بحب واخدتها ف حضنها عقبال ما نامت
(تعريف مراد.. مراد عمران المحمدي رجل مشهور عنده شركه معروفة بتاعت ديزاين شعره بني ناعم جدا وعيونه رمادي جميلة رجل وسيم بس قاسي الطبع ملامحه رجولية وجسده يملئ بلعضلات عنده,28 سنة)
(غرام مدحت المحمدي بنت جميلة وبريئة بشرتها بيضاء جدا عيونها رصاصي جميلة شعرها سلاسل دهب جميلة وجسدها متوسط وطولها مناسب عندها ٢٣ سنة متخرجة من كلية الفنون الجميلة)
كده عرفنا مراد وغرام
نرجع بقا
آسر: مالك بقا في اي اي مزعلك
مراد بزهق: اقعد ياعم دنا واقع ف قرف
آسر: لي مالك بس
مراد بعصبية: جدي عايزني اتجوز بنت عمي الي مشوفتهاش لا وكمان. بابا وماما موافقين
آسر: متتجوزها هي عملتلك. اي ياعني
مراد: انت عبيط ي آسر بقولك. عمري ما شوفتها ومعرفش غير اسمها وبس وبعدين انا اصلا مش بفكر ف جواز ونت عارف
آسر بسخرية: اه بتفكر تصاحب بس ف البنات وتتسلي وتسبهم صح فوق ي صاحبي انت يوم ما ربنا عايز يفوقك وتتجوز وتشيل مسؤولية انت بترفض والله عيب
مراد بخنقة: بقولك اي انا قايم اتمشي سلام
آسر اتنهد بيأس علي صاحبو
كان بيتمشي مراد وبعدها رجع البيت وكان هدوء بس جده كان قاعد في الصالون
محمدي بسخرية: جيت يخويا تعالي
مراد: نعم ي جدي
محمدي: اقعد ي مراد خلينا نتكلم شوية
مراد: تمم وقعد
محمدي: بص ي مراد انا عايز افرح بيك والحق اشوف عيالك انت عاجبك حالك ان كل يوم تبقي مصاحب بنت شكل اه مش بتعمل معاهم حاجة حرام بس الحرام انك توعدهم ب الحب وتوفي بوعدك ونا لما الاقي الي تناسبك تعمل كده
مراد بهدوء: خلاص ي جدي انا موافق
محمدي: علي خيرة الله الفرح هيبقي يوم الاربع الجاي
مراد بصدمة: ده بعد يومين بظبط لي السرعة. دي
محمدي: كده، ي مراد السرعه حلوة صدقني
مراد اتنهد وقام وهز راسو
وطلع اوضتو
مراد بخبث: ايامك سودا معايا ي غرام.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)