رواية طفلة الرعد الفصل العشرون 20 بقلم دنيا محمد
رواية طفلة الرعد الجزء العشرون
رواية طفلة الرعد البارت العشرون
رواية طفلة الرعد الحلقة العشرون
رواية.. طفلة الرعد..
الفصل / العشرون
روح بحدة.. انت لو اتصلت برقمي تاني ي ياسر وربنا ل اوريك وشي التاني تمام ونا دلوقتي واحدة متجوزة
وقفلت السكة في وشه
رامي دخل
رامي بتساؤول: كنتي بتكلمي مين وليه صوتك كان عالي كده
روح بعصبية.. الزفت ياسر ابن خالتي اتصل بيا معرفش جاب رقمي منين وقعد يقولي انا بحبك ولسه شاريكي ومش عارف اي
رامي بضيق.. ونتي قولتيله اي؟
روح.. زعقتلو طبعا وقولتلو اني وحدة متجوزة وميتصلش ب الرقم ده تاني
رامي.. تمام اديني فونك كده
روح.. اهو اتفضل
رامي اخد الفون ومسح رقمه من عندها وجاب تلفونه واتصل بيه
روح بتساؤول.. انت بتعمل اي.
رامي سابها ودخل اوضته
وروح سمعته بيزعق
رامي ل ياسر.. مراتي خط احمر انك تتصل بيها وتقول الكلمتين دول صدقني هتزعل مني جامد والي كان زمان مات انت فااهم وقفل السكة ف وشه
روح.. مالك ي رامي ف اي
رامي.. الكلب ده لو حاول يتصل تاني مترديش وتجبهولي عشان شكلي همو’ته
روح.. خلاص ي حبيبي اهدي انت اديتلو الكلمتين الصح ونا كمان
رامي بضحك.. اه انت الشبح
المهم اجهزي نفسك عشان هنسافر نقضي شهر العسل بتاعنا
روح بحب.. هنروح فين
رامي بحب.. الحته الي كان نفسك فيها دهب
روح بفرحة حضنتو.. الله بجد انت احلي زوج في الدنيا
رامي باس راسها.. الي يهمني اني اشوف فرحتك دي
( المؤنسات غاليات مفيش اطيب منهم حنية وحب حقيقي هتلاقي فيهم بس لو هما لاقو عوض وحب بجد والزوج يبقي متفاهم ويحبها بجد مش مجرد جواز وخلاص..)..
عند رعد
رعد بحب.. اناهتصل ب رامي اقولو بقا الخبر
رعد اتصل ب رامي
رعد بضحك.. اي الجواز واخدك بقا
رامي بضحك.. مش شايف نفسك اول متجوزت ولا اي
رعد بحب.. المهم فيه خبر حلو
رامي بتساؤول.. اي هو
رعد بسعادة.. ملك حامل
رامي بحب.. الف الف مبروك ي صاحبي هتبقي اب وهتبقي شحط اخيرا
رعد بغضب مصطتنع.. بس يلا
رامي بوقاحة.. بس اسد يلا
رعد بضحك.. اومال يابني دنا رعد السيوفي
رامي بقرف… تبا لتواضعك
رعد بضحك.. ماشي هتسافرو امتي بقا
رامي بابتسامة.. بكره ان شاء الله
رعد بحب.. ماشي خلي بالكم من نفسكم وممكن برضو اخد ملوكة ونسافر شرم
رامي بضحك.. ايوة بقا سافرو وغيرو عن نفسيتكم
رعد.. اومال طبعا يابني
رامي.. ماشي سلام بقا عايز اقعد مع مراتي
رعد.. روح يخويا
وقفلو
عددت الايام ورامي وروح عايشين ايام حياتهم ومبسوطين ببعض جدا
رعد وملك الي رعد حبو بيزيد كل يوم ليها وسافرو شرم الشيخ وكانو مبسوطين اوي
والشهور عدت وملك بطنها بقت بتكبر
ملك واقفة قدام المراية بحب وماسكة بطنها بحب
رعد حضنها من ضهرها وقال: فاضل تلت شهور وتولدي ي روح قلبي
ملك بحب.. هولد قطعة مني ومنك ي حبيبي مبسوطة اوي ان كل المشاكل راحت بجد وان حياتنا هتبتدي بحب وبهجة
رعد بحب.. ربنا يبعد عننا المشاكل وعمري ما هسيب حد يقرب منك او الي ف بطنك واسيبه عايش.
ملك حضنتو بحب: ربنا يخليك لينا ي حبيبي
عند روح ورامي
روح: متيجي ننزل شوية ي رامي
رامي بحب.. ماشي ي قلبي ادخلي البسي بس
روح بحب
تسلملي ي حبيبي ودخلت لبست بحب
وخرجو مع بعض بس فجأة عربية وقفت قدامهم ونزل منها ياسر
روح بغضب: انت تاني
ياسر بخبث وبص ل رامي
مش عيب برضو الكلام الي انت قولتهولي ف تلفون بس ملحوقة سبتك ست شهور تنبسط فيهم ورجعت تاني عشان اخدها
رامي ضحك بشر وقرب منة.. تاخد اي
ياسر بستفزاز.. روح خطيبتي
رامي بص ل روح وفجأة ضر’ب ياسر روسية في راسو. ومسكه خنقه
_ خطيبتك ده. عند امك روح دي مراتي ونت يا و’سخ اوعي تحلم انك تبصلها بس مش تكلمها انت فااهم
ياسر بغضب طلع مسد’س من جيبو
روح بخوف.. رامي عشان خاطري خلاص
رامي بهدوء.. اهدي ي روح خلينا نشوف البطة البلدي دي هتعمل اي
ياسر بسخرية: هعمل كده واطلق عليه الرصا’صة واختر’قت كتفو وفجأة ناس مسكو ياسر وطلبو البوليس
روح بصريخ.. حد يجيب الاسعاف بيمو’ت مني
راجل من الي ف الشارع.. اهدي ي مدام متخفيش واتصل ع الاسعاف وجت واخدو رامي وروح ركبت معاه
في العمليات
روح كانت واقفة برة بتعيط واتصلت علي رعد
رعد: اي يابني بتتصل لي
روح بعياط.. رامي في المستشفي تعالي بسرعه
رعد بصدمة.. اي مستشفي اي
روح.. مستشفي “*****
رعد قام ولبس بسرعه وملك مسبتهوش رغم انها حامل واول ما راحو
لقو روح بتعيط واول ما شافتهم جريت عليهم
رعد.. حصلو اي
روح حكتلو كل حاجة
رعد بعصبية.. انا همو’ته ف ايدي
ملك خدت روح ف حضنها
شوية والدكتور طلع
_ محتاجين نقل دم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)